Tõnza kirjoitti:
Ei se kyllä kovin vahva kone ole jos vaan 260tkm kestää ajaa ja joudutaan puolimoottoria vaihtamaan täydellinen huolto kirja kuitenkin 250tkm asti jolloin itse sen ostin.
Ei mikään kone kestä ilman öljyä ajamista. Kyllä sitä punaista tippakannun kuvaa kannattaa uskoa siellä kojelaudassa...
No ei sillä nyt ilman öljyjä ole ajettu Vaikka tiputtaakin niin aina siellä öljyä on mittatikun min. rajan yläpuolelle ollut.
Eski kirjoitti:PCS:llä uusi puolimoottori vaihdettuna noin 4000e.
Eski
Kiitos vinkistä. Vaikkakin en kyllä usko että siihen lähden siottamaan. Taidan ostella 500 eurolla Datsunin ja ajella ylpeänä sillä... eipähän harmita niin jos hajoaa
Onko parin tonnin vaihtokoneessa uudet männät, kampura ja jakopään hilut, kansiremontteineen ja tiivisteineen jne? Romuttamolta ostettu vaihtokone on sikäli aina riski, että useimmiten niissä tuo sama huohotinvaiva ja vähintään jakopääremontti on tehtävä. Kannattaa kertoa tarkemmin huollon yhteystiedot, joka tuohon hintaan tekee... Pelkän puolimoottorin hinta on 2000e.
Jep, eli puhutaan täysin eri asiasta, kun tuollaista purkumoottoria verrataan uuteen alakertaan. Itse en tuollaista purkukonetta laittaisi tarkistamatta onko jakopää ja öljynkierto kunnossa...
Jos ostaa sen toisen femman tai vaikka jonkun kinnerin väliaikaisesti ajoon ja korjaa laakereineen, putsauksineen, jakopäineen jne itse sen vanhan koneen.
Vaatii tietty paikat ja harrastusmieltä. Samalla voi sitten modata siihen vanhaan lohkoon sen ongelmattoman 2004--> huohotussysteeminkin.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Eski kirjoitti:Onko parin tonnin vaihtokoneessa uudet männät, kampura ja jakopään hilut, kansiremontteineen ja tiivisteineen jne? Romuttamolta ostettu vaihtokone on sikäli aina riski, että useimmiten niissä tuo sama huohotinvaiva ja vähintään jakopääremontti on tehtävä. Kannattaa kertoa tarkemmin huollon yhteystiedot, joka tuohon hintaan tekee... Pelkän puolimoottorin hinta on 2000e.
Eski
Uudet männät sinänsä aivan turhat, taitaa orkkiksien hinnalla saada jotain ihan muun vahvuista tavaraa tai vaikka T5-alakerran. Kansiremonttikaan ei ole välttämättä tarpeen.
Uudet alakerran laakerit vaan jakopään lisäksi ja T5-koneesta alakerta niin kestää vähän enemmän viritelläkin. Ja huohotukseen sitten se päivityssarja tai muu modaus.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Eli jos pihassa on auto jossa kone p*skana niin kannattaa ostaa siihen viereen toinen jossa samanlainen liki loppuun ajettu kone mieluummin kuin että laittaisi sen nykyisen auton kuntoon pari tonnia halvemmalla ja saisi sentään yhden toimivan auton?
Korvaako autoliike, tai maahantuoja vahingon, ja voisiko auton palauttaa liikkeeseen? Eikait nykyautoissa tarvitse öljyjä tarkistella, itse tarkistan öljyt 0-1 kertaa 10-15tkm öljynvaihtovälillä.
Jos koneissa tiedetään olevan öljynkulutusta, niin miksei autoon olla sitten rakennettu öljymäärän mittaria kaikkine hälytysvaloineen ja varotusäänineen?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saappi Kuski kirjoitti:Eli jos pihassa on auto jossa kone p*skana niin kannattaa ostaa siihen viereen toinen jossa samanlainen liki loppuun ajettu kone mieluummin kuin että laittaisi sen nykyisen auton kuntoon pari tonnia halvemmalla ja saisi sentään yhden toimivan auton?
No laitoin siihen vaihtoehdoksi myös kinnerin oston Osta vaikka SDI polo remintin ajaksi niin tulee valmistakin, semmoisella kipolla ei kauan femman jälkeen halua ajella
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
ng900aero kirjoitti:Jos koneissa tiedetään olevan öljynkulutusta, niin miksei autoon olla sitten rakennettu öljymäärän mittaria kaikkine hälytysvaloineen ja varotusäänineen?
Tontuissahan oli turhaan öljynmäärän tunnistin. Jos se oli turha tontussakin, niin miksi sitä kallista osaa tuohon "parannettuun" B2x5-koneeseen laitettaisiin?
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11