Maalipinnan ehostuksesta
Maalipinnan ehostuksesta
Olen tuossa ostamassa 900 vm.85.
Ainoa vika autossa myyjän mukaan on, että auton lakkapinta irtoilee (?). Siis kertoi puhelimessa, että maalipinta on ihan hyvä, mutta se pinta hilseilee.
Millähän tuon maalipinnan saisi fiksattua kuntoon?
Ja jos joutuu vetämään ylimaalauksen (tai meneekö lakkaamalla) paljonkohan tuo suunnilleen kustantaa?
Ainoa vika autossa myyjän mukaan on, että auton lakkapinta irtoilee (?). Siis kertoi puhelimessa, että maalipinta on ihan hyvä, mutta se pinta hilseilee.
Millähän tuon maalipinnan saisi fiksattua kuntoon?
Ja jos joutuu vetämään ylimaalauksen (tai meneekö lakkaamalla) paljonkohan tuo suunnilleen kustantaa?
Hinnasta en osaa sanoa mitään, mutta jos lakkapinta hilseilee, niin lakata se pitää. Lakkapinta hiotaan kauttaaltaan läpi hienolla paperilla ja lakataan uudestaan.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
Aikoinaan minun 900i ( metallinhohto viivninpunainen ) katosta lähti lakkapinta hilseilemään, olisiko painepesurilla ollut osuutta asiaan.
No ajattelin että otetaan lakka pois, ja laskin katon pesurilla läpi.
Melko hyvin se lakka sieltä irtosikin.
Tämän jälkeen auto maalarille ja lakat pintaan.
Onko tuossa punaisessa värissä jotain kummallista kun olen useammassa saman värisessä autossa merkistä riippumatta nähnyt samoja oireita..???
No ajattelin että otetaan lakka pois, ja laskin katon pesurilla läpi.
Melko hyvin se lakka sieltä irtosikin.
Tämän jälkeen auto maalarille ja lakat pintaan.
Onko tuossa punaisessa värissä jotain kummallista kun olen useammassa saman värisessä autossa merkistä riippumatta nähnyt samoja oireita..???
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
jos siitä lakka on irti, niin ei sitä mikään myllytys enää takasin tuo
eli maalaukseen menee.
ja en usko että ihan pelkkä lakkaus riittää, joutuu varmaa pientä korjausmaalausta tekemään niihin kohtiin mistä lakka irronnut

ja en usko että ihan pelkkä lakkaus riittää, joutuu varmaa pientä korjausmaalausta tekemään niihin kohtiin mistä lakka irronnut
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Niin täällä saatujen vastausten vastaisesti, sain ammattiautomaalarin mielipiteen, että myllytyksellä irroitetaan lakkaus ja sitten vahataan matallivahalla + konekiillotus, jolloin lopputulos on sama. Hän arvioi kustannuksiksi n.130e koko auto eli näin ollen konepeltisi ei varmaan montaa kymppiä tekisi. Kannattaa käydä näyttämässä jossain firmassa...joutilas kirjoitti:Jos joku onnistuu lakkaamalla ehostamaan, niin vinkkejä otetaan vastaan. Itselläni on viikko sitten hankitussa autossa sama vika, eli lakkaus kulunut pois konepellistä. Täytyy vissiin maalata uudestaan. Ehkä sitten ensi kesänä...
tämmöistä tarinaa minäkin olen kuulluttkrakas kirjoitti:
Niin täällä saatujen vastausten vastaisesti, sain ammattiautomaalarin mielipiteen, että myllytyksellä irroitetaan lakkaus ja sitten vahataan matallivahalla + konekiillotus, jolloin lopputulos on sama. Hän arvioi kustannuksiksi n.130e koko auto eli näin ollen konepeltisi ei varmaan montaa kymppiä tekisi. Kannattaa käydä näyttämässä jossain firmassa...
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
9-5 2,3T aero -06