Maalipinnan ehostuksesta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tkrakas
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 13:15
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Maalipinnan ehostuksesta

Viesti Kirjoittaja tkrakas »

Olen tuossa ostamassa 900 vm.85.
Ainoa vika autossa myyjän mukaan on, että auton lakkapinta irtoilee (?). Siis kertoi puhelimessa, että maalipinta on ihan hyvä, mutta se pinta hilseilee.

Millähän tuon maalipinnan saisi fiksattua kuntoon?
Ja jos joutuu vetämään ylimaalauksen (tai meneekö lakkaamalla) paljonkohan tuo suunnilleen kustantaa?
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Hinnasta en osaa sanoa mitään, mutta jos lakkapinta hilseilee, niin lakata se pitää. Lakkapinta hiotaan kauttaaltaan läpi hienolla paperilla ja lakataan uudestaan.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7775
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Aikoinaan minun 900i ( metallinhohto viivninpunainen ) katosta lähti lakkapinta hilseilemään, olisiko painepesurilla ollut osuutta asiaan.
No ajattelin että otetaan lakka pois, ja laskin katon pesurilla läpi.
Melko hyvin se lakka sieltä irtosikin.
Tämän jälkeen auto maalarille ja lakat pintaan.
Onko tuossa punaisessa värissä jotain kummallista kun olen useammassa saman värisessä autossa merkistä riippumatta nähnyt samoja oireita..???
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Minulla viininpunaisesta satkusta lähti myös lakka hilseilemään. Minäkin olen kuullut että tuo punainen väri olisi vähän arka tämän suhteen.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
tkrakas
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 13:15
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Viesti Kirjoittaja tkrakas »

Kun joku väitti (autonmaalari), että nk.myllytys eli hiominen tahnalla + vedellä riittäisi? Onko kellään tietoa tästä?
Ja jos joutuu uudelleen lakkauttamaan voiko kukaan kertoa suuntaa-antavaa hintaa?
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

jos siitä lakka on irti, niin ei sitä mikään myllytys enää takasin tuo :lol: eli maalaukseen menee.
ja en usko että ihan pelkkä lakkaus riittää, joutuu varmaa pientä korjausmaalausta tekemään niihin kohtiin mistä lakka irronnut
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
joutilas
Matalapaineturbo
Viestit: 157
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2004 06:37

Viesti Kirjoittaja joutilas »

Jos joku onnistuu lakkaamalla ehostamaan, niin vinkkejä otetaan vastaan. Itselläni on viikko sitten hankitussa autossa sama vika, eli lakkaus kulunut pois konepellistä. Täytyy vissiin maalata uudestaan. Ehkä sitten ensi kesänä...
tkrakas
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 13:15
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Viesti Kirjoittaja tkrakas »

joutilas kirjoitti:Jos joku onnistuu lakkaamalla ehostamaan, niin vinkkejä otetaan vastaan. Itselläni on viikko sitten hankitussa autossa sama vika, eli lakkaus kulunut pois konepellistä. Täytyy vissiin maalata uudestaan. Ehkä sitten ensi kesänä...
Niin täällä saatujen vastausten vastaisesti, sain ammattiautomaalarin mielipiteen, että myllytyksellä irroitetaan lakkaus ja sitten vahataan matallivahalla + konekiillotus, jolloin lopputulos on sama. Hän arvioi kustannuksiksi n.130e koko auto eli näin ollen konepeltisi ei varmaan montaa kymppiä tekisi. Kannattaa käydä näyttämässä jossain firmassa...
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

tkrakas kirjoitti:
Niin täällä saatujen vastausten vastaisesti, sain ammattiautomaalarin mielipiteen, että myllytyksellä irroitetaan lakkaus ja sitten vahataan matallivahalla + konekiillotus, jolloin lopputulos on sama. Hän arvioi kustannuksiksi n.130e koko auto eli näin ollen konepeltisi ei varmaan montaa kymppiä tekisi. Kannattaa käydä näyttämässä jossain firmassa...
tämmöistä tarinaa minäkin olen kuullut
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

noh, kysäsen asiaa huomenna enemmän tietävältä.

tuntuu kummalta jos kaksikerrosväristä puuttuu lakka ja se ei haittaa mitään :?: :idea: ja saisi korjattua pelkällä vahalla :?:
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Vastaa Viestiin