
9/16" = 14,3 mm
...en jaksa lähteä pihalle pulttia aukomaan
Ihan näin muistutuksena:mestari kirjoitti:katsellessani piirrustusta huomio kiinnityy kierrereiän paksuuteen onko 12mm riittävä pitääkseen vanteen kiinni spacerissä`?
Ei ole omalla vastuulla:MNeva kirjoitti:Mutta eikös spaceri oo aikalailla omalla vastuulla, kun täysin laiton jokatapauksessa. Eihän tuollaselle laittomalle palikalle oikeen voi takuita antaa.
Se on omalla vastuulla vain, jos sen on valmistanut täysin itse itselleen tai esim. kaveri on valmistanut osan täysin korvauksetta.Tuotevastuulaki 17.8.1990/694 kirjoitti:Vahingonkorvausvelvolliset
5 § (8.1.1993/99)
Tämän lain mukainen vahingonkorvausvelvollisuus on:
1) sillä, joka on valmistanut tai tuottanut vahinkoa aiheuttaneen tuotteen;
...
Harrasteena tehty sarjatuotantokin voidaan katsoa elinkeinotoiminnaksi jos rahaa on liikkunut, eli osa on luovutettu korvausta vastaan.Vahingonkorvausvelvollisuudesta vapautuminen
7 §
Korvausvelvollisuutta 5 tai 6 §:n nojalla ei ole, jos se, jolta vaaditaan korvausta, näyttää, että:
1) hän ei ole laskenut tuotetta liikkeelle elinkeinotoiminnassa
Ainoa tapa, jolla valmistaja ehkä voi välttää vastuunsa on se, että osassa lukee pysyvästi ja näkyvästi teksti: "Ei tieliikennekäyttöön" Tällöin vastuun voidaan mielestäni katsoa siirtyneen käyttäjälle (Tai osan asentajalle).10 §
Ennen vahingon ilmenemistä tehdyn sopimuksen ehto, joka rajoittaa vahinkoa kärsineen oikeutta tämän lain mukaiseen korvaukseen, on mitätön.
Miten se huullos liittyy turvallisuuteen? Eikä sitä paitsi pysty paksuuntamaan koska sitten ei joko vanne sovi taikka spaceri sovi autoon...Suppari kirjoitti:
Noiden spacerien keskityshuullos on kyllä niin ohut,että en omaani ehkä uskaltais laittaa..