Check Engine valosta vaihteeksi.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24626
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Check Engine valosta vaihteeksi.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

YKÄ kirjoitti:Miten autossa on liian alhainen jännite??.

Laturi pitää jännitteen kohallaan!.
Alipaine letku jos on irti tai vuotaa,menee laihalle lamda ei "pysty" ja valo syttyy.
Kostee keli hmmmm.
Immu ei voi olla likanen,kuski voi olla.
heräte johto oli huonosti paikoillaa remontin jäliltä....
miun ex og ainakin on allerginen kosteelle kelille......syttyy heti cd valo ku sataa vettä tai on kostee aamu....
immukin voi olla likainen...eihän kuskikaan oo urpo jos auto on turbo....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
AkiZZa
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maalis 09, 2008 22:58

Re: Check Engine valosta vaihteeksi.

Viesti Kirjoittaja AkiZZa »

Tämä kysymys ei aivan suoraan liity otsikon aiheeseen mutta minusta tuntuu ,että ajoittain muuten hyvästä toiminnasta huolimatta esiintyy kaasua painettaessa lievää tai vähemmän lievää tukkuisuusuuden tunnetta.

Itse epäilen että pakoputki saattaisi olla tukossa.Tähän viittaisi myös se, että aivan normaalin maantie ajon esim. 20 km matka 90 km/h vauhdilla 5 vaihteella pintakaasulla ajon jälkeen kun ajaa tien pieleen esim. bussipysäkille ja avaa konepellin niin ahdin sekä puolet pakosarjasta hehkuu aivan oranssina (väristä päätellen +800 astetta).

Toisaalta taas mietityttää jos pakoputken tukkoisuus on edellä mainittujen oireiden aiheuttaja niin miksi tätä vikaa esiintyy vain ajoittain ja välillä tukkoisuutta ei esiinny ja silloin ei myöskään ahtimet ja pakosarjat hehku punaisena.

Mikä muu syy voisi aiheuttaa nämä oireet ?
Eero
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Check Engine valosta vaihteeksi.

Viesti Kirjoittaja Eero »

YKÄ kirjoitti:Olis kiva tietää on se lamppu syttynny minkään muun kun lamdan takkii.
Ainakin viallinen IMM 9000 ja vuotava pakoputki. Vuoti katin juuresta 900 siint läheltä lambdaa.
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
Vastaa Viestiin