S-vaihde - bensankulutus
-
- "Viggen"
S-vaihde - bensankulutus
On tottakai siitä kiinni paljonko luukuttaa - mutta onko joku tehnyt havaintoa viekö ässävaihde esim. tietyn litramäärän enemmän bensaa noin keskimäärin.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
-
- "Kaasari"
Re: S-vaihde - bensankulutus
Ei minun mielestäni vie tasaisessa ajossa yhtään enempää. Ehkä jopa alhaisempia lukemia saa herkkäjalkainen (ei tarvi painaa kaasua niin paljoa kuin normaaliohjelmalla että saa hiukan vauhtia korjattua) . Cruisella kans sama tai vähemmän. Ihan mielipiteitä noin perstuntumalla nämä. Griffin alla mullakin, kilometrejä 395 t.
En mitään merkittävää eroa oo ainakaan huomannu, ehkä kaupungissa hivenen vähemmän kuluttaa, mistä sit johtuskaan....
Suurempi vaikutus tuntus olevan vaimon ja omalla ajotyylillä. Yllättävää kyllä oma ripeempi ajotyyli kuluttaa kaupungissa n 1,5 l / 100 km vähemmän kun vaimon "kuminauhamainen" ajotyyli. Myös tämän syyt aiheuttaa hivenen ihmetystä.... Onkohan autossa kaikki säädöt aivan kohillaan, kun vaimon alla menee kuitenkin sen 16l / 100.
Suurempi vaikutus tuntus olevan vaimon ja omalla ajotyylillä. Yllättävää kyllä oma ripeempi ajotyyli kuluttaa kaupungissa n 1,5 l / 100 km vähemmän kun vaimon "kuminauhamainen" ajotyyli. Myös tämän syyt aiheuttaa hivenen ihmetystä.... Onkohan autossa kaikki säädöt aivan kohillaan, kun vaimon alla menee kuitenkin sen 16l / 100.
Jerkka #3518
-99 9-5 Griffin
-99 9-5 Griffin
-
- "Kaasari"
No en ole kyllä itse koskaan tohtinut kaupunkilitroja edes sen tarkemmin mittailla, kyllähän ne hurjia on joka tapauksessa tuolla painolla ja isolla v-koneella. Varmasti kahta kauheammin kaupungissa menee litroja jos paljon pysähtelee ja lähtee liikkeelle verraten siihen että aina tilaisuuden tullen vetää keltaisilla/punaisilla läpi risteyksen... 

Olen ymmärtänyt, että S nappi vaikuttaisi vain kaasupolkimen "välitykseen" kulmakertoimeen?
Silloinhan ei siis sinänsä vaikuttaisi kulutukseen vaan siihen, että läppä on lattiassa pienemmällä polkimen liikkeellä...
Oliko näin?
Silloinhan ei siis sinänsä vaikuttaisi kulutukseen vaan siihen, että läppä on lattiassa pienemmällä polkimen liikkeellä...
Oliko näin?
Samaa mieltä olen Arton kanssa. Ja tomaatissa vielä laatikon ohjelmaa muutetaan hätäisemmäksi tai johtuuko sekin vain nopeammasta läpän aukomisesta. Tehoja tuskin tulee yhtään enempää. Mulla ei ainakaan hermo kestä ajaa tuo s päällä, sen verran on tempovaa ja rauhatonta kun on tottunut pedaalin normaaliin kulmakertoimeen.arto kirjoitti:Olen ymmärtänyt, että S nappi vaikuttaisi vain kaasupolkimen "välitykseen" kulmakertoimeen?
Oliko näin?
Olikos joissain aeroissa se boosti täyskaasulla, eli jonkin aikaa oli enemmän ahtoja käytössä....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
Oli ainakin tuossa ensinmäisessä mallissa, mutta pelkästään manuaalilaatikolla varustetuissa autoissa.e0000333 kirjoitti:Samaa mieltä olen Arton kanssa. Ja tomaatissa vielä laatikon ohjelmaa muutetaan hätäisemmäksi tai johtuuko sekin vain nopeammasta läpän aukomisesta. Tehoja tuskin tulee yhtään enempää. Mulla ei ainakaan hermo kestä ajaa tuo s päällä, sen verran on tempovaa ja rauhatonta kun on tottunut pedaalin normaaliin kulmakertoimeen.arto kirjoitti:Olen ymmärtänyt, että S nappi vaikuttaisi vain kaasupolkimen "välitykseen" kulmakertoimeen?
Oliko näin?
Olikos joissain aeroissa se boosti täyskaasulla, eli jonkin aikaa oli enemmän ahtoja käytössä....