Leirin vaihto 9k -> 9-5

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Peetu
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Ma Elo 16, 2004 16:25
Paikkakunta: T:la

Leirin vaihto 9k -> 9-5

Viesti Kirjoittaja Peetu »

Nyt sitten sai 9000 ja samalla myös toinenkin auto lähteä, ja kahden tilalle tuli kauan haaveiltu ja etsitty 9-5! :D
Pihassa seisoo nyt siis ainoana autona 9-5 2,0t A Vector Wagon 2004.
Nyt sitten vaan mopokelejä odottelemaan, että saadaan taas toinenkin kulkine kesäksi käyttöön... Aika heikolta vaan näyttää just nyt toi keli :(

Tonnaria tulee kyllä ikävä... :oops:

E: Eli nyt sitten ruvetaan etsimään tältä palstalta ratkaisuja mahdollisiin ongelmiin, joita nyt ei vielä toistaikseksi onneksi ole eteen tullut.
Subaru Legacy -08 BoxerDiesel
Triumph Sprint ST 1050

Ex: 9-5 2,0t A Vector Wagon -04, 9000 CS 2,0t -97 MapTun, 9000 CS 2,3i -95
foppa
"Viggen"
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Loka 01, 2008 15:29

Re: Leirin vaihto 9k -> 9-5

Viesti Kirjoittaja foppa »

onnea uuteen autoon
:saab: 8)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Leirin vaihto 9k -> 9-5

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Onneksi olkoon!

Ite kun siirryin og900:sta 9-5:een, niin olihan se haikeata alkuun. Nyt vuosien päästä ei enää kaduta pätkääkään. Minusta 9-5 on ollut oikein loistava auto.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 746
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Re: Leirin vaihto 9k -> 9-5

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Eniten 9-5:ssa harmittaa moottorinääni verrattuna 9000:een.
Kiihdytyksissä tahtoo jo alle 3000rpm kuulua moottorin ääni läpi.
Tonnarissa (vm.97) ei kuulu oikeastaan mitään alle 3500rpm.
Toinen tekijä on tuo suorituskyky verrattuna saman tehoinen tonnari ja 9-5.
Kyllä se vaan painava kori saa 9-5 tuntumaan laiskalta.

Itse en saanut aikaiseksi 9000 luopumista vaan tuossa se pihassa nököttää.
Taitaa olla olla vielä pitkään sillä kyseisellä autolla ajo saa jotenkin aina hyvälle mielelle.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Peetu
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Ma Elo 16, 2004 16:25
Paikkakunta: T:la

Re: Leirin vaihto 9k -> 9-5

Viesti Kirjoittaja Peetu »

Joo eihän toi 9-5 tosiaan mikään raketti ole, mutta kaipa sitä rupeaa olemaan itsekin jo sen verran vanha, että sopii luonteeseen. :D
Tonnarissa ei kyllä moottorin ääni juuri sisään kuulunut, mutta vastaavasti rengasmelu on mielestäni tonnarissa voimakkaampi kun 9-5:ssa... Eli matka-ajossa (esim. n. 100km/h) loppupeleissä taitaa olla 9-5 hiljaisempi. Saattaa tietysti johtua renkaiden eroistakin. Täytyypi kuulostella femmaa taas uudestaan tarkemmin kun saadaan kesäkumit alle...
Subaru Legacy -08 BoxerDiesel
Triumph Sprint ST 1050

Ex: 9-5 2,0t A Vector Wagon -04, 9000 CS 2,0t -97 MapTun, 9000 CS 2,3i -95
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Leirin vaihto 9k -> 9-5

Viesti Kirjoittaja suapas »

Minun mielestä 9-5 on hiljaisempi varsinkin kovemmilla nopeuksilla, kuin tonttu.
Moottorin ääni kuuluu, koska muuta "meteliä" on vähempi. Ja onhan toi femma muutenkin minusta "hienomman" oloinen kun tonttu. Varsinkin kun kaikki vielä toimii....Kop,kop koputan päätä :wink:
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 746
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Re: Leirin vaihto 9k -> 9-5

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Jep! 9-5 on kokonaisuutena hiljaisempi ja osin mukavampikin matkaväline. Moottorin ääni häiritseekin lähinnä taajamissa, missä joutuu usein hidastelemaan ja kiihdyttelemään. Tämän takia inhoan diesel vehkeitä, vaikka ajokilometrien määrän vuoksi sellainen olisi järkevämpi.
Tonnarissa häiritsevää ääntä aiheuttaa minusta lähinnä kojelaudan nitinä tietyillä keleillä ja teillä.
Pihasta löytyisi myös 9-3 vm.2001 mutta sillä en ole vielä ehtinyt ajaa niin paljon, että pystyisi vertailemaan :) .
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
pocky
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: To Heinä 05, 2007 18:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Leirin vaihto 9k -> 9-5

Viesti Kirjoittaja pocky »

Kyllä täällä haikaillaan tonnarin ja kolkin perään.
Kolkkia saa Dieselinä, mutta ei tonnarin tiloilla ja taas tonnaria ei saa dieselinä kuten kolkkia, joutui tyytymään femmaan.

Ja mun mielestä ainakin '91 vuoden tonnari oli hiljaisempi auto rengasmeluilta ja muilta ominaisuuksiltaan kuin tuo '03 vuoden 9-5:n.
#3431
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Leirin vaihto 9k -> 9-5

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tuo meluisuuden tunne on niin jännä asia, että joskus oikeasti hiljainenkin auto voi tuntua meluisalta. Tänään juuri istuin oman 9-5:n takapenkillä muksun kanssa vaimon toimiessa kuljettajana. Kuulostelin, että kylläpä rengasäänet kuuluu hyvin sisälle. Sitten kokeilin muutamia juttuja. Kuiskailin, hyvin erottuu kuiskaus. Hieroin sormia toisiinsa, sekin ääni kuuluu. Samoin vaatteiden kahina. Ei se siis ollutkaan meluisa, koska noinkin hiljaiset äänet voi kuulla "melun" yli. :)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin