8-venttiilisen modaus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
rookie
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 11:40

8-venttiilisen modaus

Viesti Kirjoittaja rookie »

Omistan 88-vuoden 900i combi coupen. Sopiiko 16v kansi heitämällä, onko iso homma laittaa? Entä jos asentaa turbon, tartteeko uusia paljonkin osaa konehuoeeseen? Kunhan vaan pohdiskelen.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24625
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 8-venttiilisen modaus

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ostat turbo saabin siihen kaveriksi ..
a: ajat suoraan turbolla
b:tekniikan vaihto
c:nautit ruiskun tuomasta helppoudesta...

maksa pikkasen väliä ni saat 8tappisen turbon ja mulle tuo perusruisku....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
rookie
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 11:40

Re: 8-venttiilisen modaus

Viesti Kirjoittaja rookie »

mites ton 16v kannen kanssa? Joutuuko ruiskun vaihtaan, kun ainakin tossa klubin tiedoissa lukee, että se on dohcissa eri mallinen. Miten on?
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3921
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: 8-venttiilisen modaus

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Turboksi muuttamiseen menee sen verran paljon osia että sun pitäisi ostaa oikeastaan läpimätä mutta tekniikka kunnossa oleva turbosatku josta ainakin kone, imusarja, pa-laitteet, ecu+johtosarjat, cooleri, letkut, jarrut, pakosarja, putkisto ja mittaristo sitten siirrettävä. Jos kädentaitoja ja aikaa niin menee, mutta tosiaan 1000e niin saat jo valmiin turbon suht ok kunnossa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Vastaa Viestiin