Tässä taannoin oli puhetta konehuoneen alipaineletkujen uusinnasta. Allekirjoittanut vaihtoi metritolkulla sitä ohutta letkua konehuoneeseen.
Samalla tuli vaihdettua venttiilikopan, imusarjan ja jarrutehostimen välillä kulkevien paksumpien letkujen "kumipuslat".
Niitä oli yhteensä 4 kpl.
Vaikutusta oli, vanhoilla puslilla autoa käynnistettäessä kierrokset nousi hetkellisesti yli 2000 r.p.m, nyt tiiviillä puslilla kierrokset jää alle 1400. Varmaan vaikuttaa muutenkin ajettavuuteen ja ehkä bensankulutukseenkin?
Alipaineletkujen tiivisteet
Alipaineletkujen tiivisteet
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
-
- "Aero"
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
- Paikkakunta: Turku
Tiivistekumeja saa motonetistä ja jopa biilteemasta. Mielestäni noi on ihan samanlaisia. Vaikka biiilteeman osia en ole autooni laittanutkaan niin noi vaikutti ihan kelvollisilta.
Länskärin hintaa en kysynyt, mutta tarvikkeet maksaa 2e/kpl.
Länskärin hintaa en kysynyt, mutta tarvikkeet maksaa 2e/kpl.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.