iskarien sopivuus viggeniin -01
-
- "Turbo"
- Viestit: 220
- Liittynyt: Su Maalis 15, 2009 17:39
- Paikkakunta: Oulu
iskarien sopivuus viggeniin -01
Haku toimintoa on käytetty, mutta ei oikein selvää vastausta löydy.
Autona siis viggen orkkis jousilla ja iskareilla.
Tarkoituksena laittaa konin sportit. Hieman vain epäselvää passaako esim nämä (http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2199) suoraan alle ? Kun katsoin Konin sivuilta niin siellä sanotaan, että ei aero/viggen.
Ymmärtääksenihän nuo viggenin jouset on jo vakiona perusmallia matalemmat, vai ?
Madallusta en kaipaisi enempää, ainoastaan jämäkämmän alustan. Entäpä jos laittaa tuon konin sport kitin, esim http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1254
Madaltuuko auto tuolla konin mukana tulevilla jousilla yhä enemmän ? ja passaako tuo setti sitten viggeniin ?
Mistäs noita koneja olette ostaneet ?
Toinen juttu on noi puslat, pitäskö ne laittaa kerralla kaikki mallia PU ?
Tolla nykyisellä alustalla on kiihdytykset ja jarrutukset semmoisia, että pitää olla hereillä ratissa. Muuten tahtoo Saabbi mennä omia polkujaan.. Ja kovemmassa vauhdissa alusta on löysä, varsinkin kurveissa tahtoo perä elää omaa elämäänsä.
Autona siis viggen orkkis jousilla ja iskareilla.
Tarkoituksena laittaa konin sportit. Hieman vain epäselvää passaako esim nämä (http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2199) suoraan alle ? Kun katsoin Konin sivuilta niin siellä sanotaan, että ei aero/viggen.
Ymmärtääksenihän nuo viggenin jouset on jo vakiona perusmallia matalemmat, vai ?
Madallusta en kaipaisi enempää, ainoastaan jämäkämmän alustan. Entäpä jos laittaa tuon konin sport kitin, esim http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1254
Madaltuuko auto tuolla konin mukana tulevilla jousilla yhä enemmän ? ja passaako tuo setti sitten viggeniin ?
Mistäs noita koneja olette ostaneet ?
Toinen juttu on noi puslat, pitäskö ne laittaa kerralla kaikki mallia PU ?
Tolla nykyisellä alustalla on kiihdytykset ja jarrutukset semmoisia, että pitää olla hereillä ratissa. Muuten tahtoo Saabbi mennä omia polkujaan.. Ja kovemmassa vauhdissa alusta on löysä, varsinkin kurveissa tahtoo perä elää omaa elämäänsä.
XC70 D5 -11
Re: iskarien sopivuus viggeniin -01
Itsellä oli sama kysymys Aeron -01 kanssa, eikä muistaakseni vastauksia paljon sadellut. Joten tuumasta toimeen ja kysyin asiaa http://www.pro-carservice.com/ ja kun kerran sain asiantuntevan vastauksen tilasin sieltä taakse noi Konin sportit ja hyvin toimii. Eteen ei ole vielä tullut hommattua, mutta ohjausakselin(Styrväxelbussning) vaihdettiin. Auttoi vetelyyn, mutta jos kuljettajan puolelle vaihtaa puslan niin kannattaa se istuttaa sinne todella hyvin, koska puslat on tehty muotilla(heittoa 1-2 mm) joka on hiukan sinnepäin vs. orkkis, ratti jää hiukan vinoon kun renkaat suorassa(ei häiritse), jos pusla on kunnolla paikallaan, muuten ratti voi jäädä häiritsevästi vinoon jos pusla ei istu kunnolla.
Konin kittiä jousilla en ole ajatellut vaihtaa, koska autolla pitää päästä mökkiteille, joten vakiojousiin iskarit eteen(jossain vaiheessa) ja taakse. Ainakin keulimiseen kiihdytyksissä Konit auttoi takana. Aero/Viggen jouset hiukan matalammat kuin muissa Baaseissa, jotkut ovat puhuneet noin. 15 mm erosta tiedä sitten.
Joku taisi kirjotella foorumissa aikasemmin että halvin paikka Suomesta tilata Konit oli vuonna 2008 --> http://www.teamf40.fi/index.htm Nokialla
Konin kittiä jousilla en ole ajatellut vaihtaa, koska autolla pitää päästä mökkiteille, joten vakiojousiin iskarit eteen(jossain vaiheessa) ja taakse. Ainakin keulimiseen kiihdytyksissä Konit auttoi takana. Aero/Viggen jouset hiukan matalammat kuin muissa Baaseissa, jotkut ovat puhuneet noin. 15 mm erosta tiedä sitten.
Joku taisi kirjotella foorumissa aikasemmin että halvin paikka Suomesta tilata Konit oli vuonna 2008 --> http://www.teamf40.fi/index.htm Nokialla
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: iskarien sopivuus viggeniin -01
Kannattaako tuota pelkkää repsikan puolen hammastangon puslaa vaihtaa. Kuskin puolta kun ei heti tee mieli alkaa vaihtaa. Vai tuleeko siinäkin ratin vinous vastaan.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: iskarien sopivuus viggeniin -01
Kannattaa vaihtaa, vähentää vetelyä jonkin verran.900i kirjoitti:Kannattaako tuota pelkkää repsikan puolen hammastangon puslaa vaihtaa. Kuskin puolta kun ei heti tee mieli alkaa vaihtaa. Vai tuleeko siinäkin ratin vinous vastaan.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
-
- "Turbo"
- Viestit: 220
- Liittynyt: Su Maalis 15, 2009 17:39
- Paikkakunta: Oulu
Re: iskarien sopivuus viggeniin -01
Mielenkiintoista... :
Maahantuojalta tuli vielä vahvistus iskareista. 98-02 vuosimalleissa etuiskarit ovat ns. patruunamallisia, eli ne asennetaan vanhan iskaritolpan sisään. Konin antaman tiedon mukaan nämä patruunat eivät ole mitoiltaan sopivia Viggen mallin iskaritolppaan.
Eli konit ei sitten vissiin passaa... Mitkähän tolpat tuohon sit laittas.
Maahantuojalta tuli vielä vahvistus iskareista. 98-02 vuosimalleissa etuiskarit ovat ns. patruunamallisia, eli ne asennetaan vanhan iskaritolpan sisään. Konin antaman tiedon mukaan nämä patruunat eivät ole mitoiltaan sopivia Viggen mallin iskaritolppaan.
Eli konit ei sitten vissiin passaa... Mitkähän tolpat tuohon sit laittas.
XC70 D5 -11
Re: iskarien sopivuus viggeniin -01
Mene ja tiedä, minä olen asentanut Viggen-mallin (saabilta) iskarit molempiin autoihini, ihan tavalliseen iskämallin 9-3 TA -99:iin että 9-3 Avo Aeroon
Väittäisin että "tavallisen" 9-3:n iskarit merkistä riippumatta sopii myös viggeniin, ajomukavuuteen en ota kantaa.
En kuitenkaan uskalla 100% varmuudella sanoa että sopii, kerta en ole konin iskareita viggeniin koskaan asentanut.
edit: En siis käyttänyt väkivaltaa, enkä vaihtanut muuta kun patruunat (sekä tietty jouset), jos viggen-iskarit olis paksummat tai muuten poikkeavat niin tuskin menisivät noihin vakiotolppiin...
Väittäisin että "tavallisen" 9-3:n iskarit merkistä riippumatta sopii myös viggeniin, ajomukavuuteen en ota kantaa.
En kuitenkaan uskalla 100% varmuudella sanoa että sopii, kerta en ole konin iskareita viggeniin koskaan asentanut.
edit: En siis käyttänyt väkivaltaa, enkä vaihtanut muuta kun patruunat (sekä tietty jouset), jos viggen-iskarit olis paksummat tai muuten poikkeavat niin tuskin menisivät noihin vakiotolppiin...
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: iskarien sopivuus viggeniin -01
Taas menee ihan luulopuheille, mutta kun hankin omaan kolkkiini iskarin tolppia, niin speedpartsilla olisi ollut viggenin tolpat, ne eivät kuulemma käyneet, koska jarrusatulan kiinnitys oli eri kohdassa...muuta eroa ei _kuulemma_ ollut.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: iskarien sopivuus viggeniin -01
Voiskohan Viggenisti kysyä ProCarilta asiaa, kun on kerran ajankohtainen, itsellä ei ole vielä ajankohtainen toi etupää.
Eikös Aero ja Viggen ole iskareiltaan ja jousiltaan samat?
Viggenissä on isommat jarrulevyt kylläkin.
Nappe asensi -01 Aeroon nämä säädettävät Konin Sportit ilmeisesti mistä puhe, niin sieltä tuli pelkkä sisäpanos?
Koni ei tunne Aero/Viggen mallia 1998-2002 vuosille, joten noi mitkä on mulla takana täytyy olla perusmalliin tarkoitetut, kuten Napella edessä ja takana.
Year:
03.98-09.02
Model:
9-3, incl. Coupé, Cabrio
excl. Viggen and Aero
Front: 8641-1389Sport
Back: 8041-1191Sport
Sport Kit (eli iskarit jousilla) madaltaa perusmallia 35 mm ja Aero/Viggeniä ilmeisesti n. 15-20 mm
Tuollla olevan Kitin mukaan näyttäs kuvassa olevan sisäpanos:
http://www.elkparts.com/saab-93-m98-to- ... ts_id=3801
Kun taasen tuolla kokojalka, olisko väärä kuva sitten lipsahtanut: http://www.thrustmotorsports.com/store/ ... p?ID=49271
Eikös Aero ja Viggen ole iskareiltaan ja jousiltaan samat?
Viggenissä on isommat jarrulevyt kylläkin.
Nappe asensi -01 Aeroon nämä säädettävät Konin Sportit ilmeisesti mistä puhe, niin sieltä tuli pelkkä sisäpanos?
Koni ei tunne Aero/Viggen mallia 1998-2002 vuosille, joten noi mitkä on mulla takana täytyy olla perusmalliin tarkoitetut, kuten Napella edessä ja takana.
Year:
03.98-09.02
Model:
9-3, incl. Coupé, Cabrio
excl. Viggen and Aero
Front: 8641-1389Sport
Back: 8041-1191Sport
Sport Kit (eli iskarit jousilla) madaltaa perusmallia 35 mm ja Aero/Viggeniä ilmeisesti n. 15-20 mm
Tuollla olevan Kitin mukaan näyttäs kuvassa olevan sisäpanos:
http://www.elkparts.com/saab-93-m98-to- ... ts_id=3801
Kun taasen tuolla kokojalka, olisko väärä kuva sitten lipsahtanut: http://www.thrustmotorsports.com/store/ ... p?ID=49271
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: iskarien sopivuus viggeniin -01
Itsellä oli ainakin Konin keltaiset omassa Viggenissä H&R-jousien kanssa ja erittäin hyvä kombo oli.
Sitä en muista, olivatko nuo iskarit jollain omalla koodilla vai ihan samat mitkä muihinkin 9-3 menee...
Sitä en muista, olivatko nuo iskarit jollain omalla koodilla vai ihan samat mitkä muihinkin 9-3 menee...
Re: iskarien sopivuus viggeniin -01
Itseltäni lainaten oleellisimmat, jotta väärinkäsityksiltä vältyttäisiin:
Yhtään sen jäykempää en halua, tuo caben alusta on muutenkin niin tökkivä että mukulakivillä V#¤%¤¤aa ajaminen.
Samat iskarit (ja caben madalletut vakiojouset, jotka tökki cabessa) perheauton alla on ihan eri planeetalta, mukavuuttakin löytyy.
Lisäksi Aerossa ja Viggenissa on tietääkseni eri alusta, vielä kun pakkaan sekoittaa sanat Cabriolet ja Automatic, niin menee vielä vaikeammaksi.
Ainakin oma Cabbe oli korkea kuin mikä hiivatan SUV, ja niin on muutkin näkemäni vakioAero olleet.
Ja mitä olen oppinut muutaman vuoden netissä pyörineenä, niin tuotekuviin EI KOSKAAN IKINÄ IKINÄ!! pidä luottaa kun jotain tilaa, vaan aina kannattaa varmistaa mitän sisältyy jos jokin vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, tai muuten poikkeaa valtavirrasta, kuten esimerkiksi jos saat etuiskarit tolppineen hintaan $350.
Varmasti tässäkin käytetty samaa kuvaa kaikissa iskariseteissä, mallista ja merkistä riippumatta.
Edit:
Googlella tuo konin tuotenumero antaa ensimmäisenä osumana
http://www.soloperformance.com/Koni-864 ... -1010.html
jossa mainitaan taikasana INSERTS.
Eiks hakukoneet ole mahtavat
Olen siis asentanut Viggen iskarit tavalliseen perhevessaan.Nappe kirjoitti:Mene ja tiedä, minä olen asentanut Viggen-mallin (saabilta) iskarit molempiin autoihini, ihan tavalliseen iskämallin 9-3 TA -99:iin että 9-3 Avo Aeroon
Yhtään sen jäykempää en halua, tuo caben alusta on muutenkin niin tökkivä että mukulakivillä V#¤%¤¤aa ajaminen.
Samat iskarit (ja caben madalletut vakiojouset, jotka tökki cabessa) perheauton alla on ihan eri planeetalta, mukavuuttakin löytyy.
Lisäksi Aerossa ja Viggenissa on tietääkseni eri alusta, vielä kun pakkaan sekoittaa sanat Cabriolet ja Automatic, niin menee vielä vaikeammaksi.
Ainakin oma Cabbe oli korkea kuin mikä hiivatan SUV, ja niin on muutkin näkemäni vakioAero olleet.
Ja mitä olen oppinut muutaman vuoden netissä pyörineenä, niin tuotekuviin EI KOSKAAN IKINÄ IKINÄ!! pidä luottaa kun jotain tilaa, vaan aina kannattaa varmistaa mitän sisältyy jos jokin vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, tai muuten poikkeaa valtavirrasta, kuten esimerkiksi jos saat etuiskarit tolppineen hintaan $350.
Varmasti tässäkin käytetty samaa kuvaa kaikissa iskariseteissä, mallista ja merkistä riippumatta.
Edit:
Googlella tuo konin tuotenumero antaa ensimmäisenä osumana
http://www.soloperformance.com/Koni-864 ... -1010.html
jossa mainitaan taikasana INSERTS.
Eiks hakukoneet ole mahtavat
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: iskarien sopivuus viggeniin -01
Nuo uskarin tolpat eteen maksavat n.400€ pala, joten eivät sisälly mihinkään iskari+jousisettiin.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: iskarien sopivuus viggeniin -01
EPC: kertomaa
Viggen
Article : Olka-akselin pesä
PartNo : 5080593
Usage : 1999-2002, VIGGEN, RH
Order Quantity : 1
Article : Olka-akselin pesä
PartNo : 5080627
Usage : 1999-2002, VIGGEN, LH
Order Quantity : 1
Normi og 9-3 , myös aero
Article : Olka-akselin pesä
PartNo : 4778841
Usage : LH
Order Quantity : 1
Article : Olka-akselin pesä
PartNo : 4778858
Usage : RH
Order Quantity : 1
Itsellä omassa Og 9-3:ssa alla Eibachin madallusjouset + Konin säädettävät ja
voin suositella!
Alkuperäinen paketti oli Eibachin alustapaketti, jossa oli ko. jouset ja Sachshin Race Engineerin iskarit, jotka olivat mallia " puukalikka " välissä ja kestivät 2-vuotta.
Kokeilin Monroen Refleksejä ja Eibacheja, jotka olivat hirveä yhdistelmä ja palautin takaisin yhden päivän jälkeen. ( Tällä yhdistelmällä loppui kuskilta reflexit ja huumoritaju.)
Onneksi sain palauttaa ja rahat takaisin, kun soitin maahantuojalle.
Eibach + Koni yhdistelmällä takana nyt 3-vuotta ja hyvin ovat pelittäneet.
Viggen
Article : Olka-akselin pesä
PartNo : 5080593
Usage : 1999-2002, VIGGEN, RH
Order Quantity : 1
Article : Olka-akselin pesä
PartNo : 5080627
Usage : 1999-2002, VIGGEN, LH
Order Quantity : 1
Normi og 9-3 , myös aero
Article : Olka-akselin pesä
PartNo : 4778841
Usage : LH
Order Quantity : 1
Article : Olka-akselin pesä
PartNo : 4778858
Usage : RH
Order Quantity : 1
Itsellä omassa Og 9-3:ssa alla Eibachin madallusjouset + Konin säädettävät ja
voin suositella!
Alkuperäinen paketti oli Eibachin alustapaketti, jossa oli ko. jouset ja Sachshin Race Engineerin iskarit, jotka olivat mallia " puukalikka " välissä ja kestivät 2-vuotta.
Kokeilin Monroen Refleksejä ja Eibacheja, jotka olivat hirveä yhdistelmä ja palautin takaisin yhden päivän jälkeen. ( Tällä yhdistelmällä loppui kuskilta reflexit ja huumoritaju.)
Onneksi sain palauttaa ja rahat takaisin, kun soitin maahantuojalle.
Eibach + Koni yhdistelmällä takana nyt 3-vuotta ja hyvin ovat pelittäneet.
Re: iskarien sopivuus viggeniin -01
Mikä noissa Reflexeissä oli kauheeta? Itselläni Reflexit ja Konin vieterit. Haluaisin vain vertailla tuntemuksia.upi kirjoitti:Kokeilin Monroen Refleksejä ja Eibacheja, jotka olivat hirveä yhdistelmä ja palautin takaisin yhden päivän jälkeen. ( Tällä yhdistelmällä loppui kuskilta reflexit ja huumoritaju.)
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: iskarien sopivuus viggeniin -01
peinu kirjoitti:Mikä noissa Reflexeissä oli kauheeta? Itselläni Reflexit ja Konin vieterit. Haluaisin vain vertailla tuntemuksia.upi kirjoitti:Kokeilin Monroen Refleksejä ja Eibacheja, jotka olivat hirveä yhdistelmä ja palautin takaisin yhden päivän jälkeen. ( Tällä yhdistelmällä loppui kuskilta reflexit ja huumoritaju.)
Oletkos ajanut kolkkia missä on Konin Sport kitti?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: iskarien sopivuus viggeniin -01
On siitä vuosia. Ei ollut silloin vertailupohjaa kjuin orkkisalustasta.Turbo16 kirjoitti:peinu kirjoitti:Mikä noissa Reflexeissä oli kauheeta? Itselläni Reflexit ja Konin vieterit. Haluaisin vain vertailla tuntemuksia.upi kirjoitti:Kokeilin Monroen Refleksejä ja Eibacheja, jotka olivat hirveä yhdistelmä ja palautin takaisin yhden päivän jälkeen. ( Tällä yhdistelmällä loppui kuskilta reflexit ja huumoritaju.)
Oletkos ajanut kolkkia missä on Konin Sport kitti?
Kerro toki.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11