Auto sammuu lähtiessä, kun vaihtaa vaihteen ja painaa kaasua
Auto sammuu lähtiessä, kun vaihtaa vaihteen ja painaa kaasua
Kyseessä Saab 9-5 1998 2,3 automaatti. Mikä voi olla vialla? Ei oikein auto siis ota kierroksia lähtiessä, vaan sammuu. Joskus tämä toistuu kaksi kertaa peräkkäin. Lämpöisenä auto kyllä toimii normaalisti. Peruutuksessa auto ei sammu, vaan sitten, kun vaihtaa D:lle. Auton tyhjäkäynti kierrokset ovat hieman pienemmät, kuin aiemmin. Osaako kukaan veikata, mikä olisi vian nimi?
9-5 2.0 sedan vm.2002
Re: Auto sammuu lähtiessä, kun vaihtaa vaihteen ja painaa kaasua
palaako check engine valo? vai onko softaa nollailtu lähiaikoina.
suosittelisin että tarkastat ainakin limp homen tilan ensin ja sitten onkin syytä ihmetellä että josko momentinmuunnin olis laatikosta porsassu. kannattanee koittaa vaihtaa laatikon öljyjäkin
suosittelisin että tarkastat ainakin limp homen tilan ensin ja sitten onkin syytä ihmetellä että josko momentinmuunnin olis laatikosta porsassu. kannattanee koittaa vaihtaa laatikon öljyjäkin
-
Janne #2769 stcf #40
Janne #2769 stcf #40
Re: Auto sammuu lähtiessä, kun vaihtaa vaihteen ja painaa kaasua
Itse just tuos pari tuntia sitten painiskelin saman ongelman kanssa samanlaisessa autossa... Tosin sillä erotuksella et se sammu myös P-asennossa ja check engine valo paloi... Noh vika poistu ottamalla limp homen sulakkeen irti ja käynnistämällä sitten... Toimi taas ok, sulake takas ja ajoa... En kyl vaan tiedä et tekees hyvää autolle tuo käynnistely limp home sulake irti... Mut oli ainut vaihtoehto päästä eteenpäin... 

900 GL 3D -83
Re: Auto sammuu lähtiessä, kun vaihtaa vaihteen ja painaa kaasua
Joo, eli tilanne sellanen et valo ilmesty takas ja tarkemmassa tutkiskelussa huomattu et auto on limp home tilassa, mut ihmetyttää edelleen et miten tuo sulakkeen irti käyttö palautti tyhjäkäynnin... 

900 GL 3D -83
Re: Auto sammuu lähtiessä, kun vaihtaa vaihteen ja painaa kaasua
jaa-a tsekkaisko softa limp homen tilan ja tekis jotain minimi rpm:lle tms, mene ja tiedä. ei se automaatti mullakaa oikei toiminu limp homessa, oli vähä helvettiä se ajaminen ku piti valoissa pitää käynnissä vasemman jalan jarrulla ja vaihtaa vapaalle lennosta jne.JuAn kirjoitti:Joo, eli tilanne sellanen et valo ilmesty takas ja tarkemmassa tutkiskelussa huomattu et auto on limp home tilassa, mut ihmetyttää edelleen et miten tuo sulakkeen irti käyttö palautti tyhjäkäynnin...
mielenkiintoista toiminnallisuutta tulee jos läppäkotelo on limp home tilassa ja softasta on nollattu vikakoodit eli t7 kuvittelee ettei ole limp homessa.
-
Janne #2769 stcf #40
Janne #2769 stcf #40
Re: Auto sammuu lähtiessä, kun vaihtaa vaihteen ja painaa kaasua
Metro-autossa epäilivät, että vika johtuu polttoaineletkusta. Vaihtoivat sen. Saa nähdä häviääkö vika siihen.
9-5 2.0 sedan vm.2002
Re: Auto sammuu lähtiessä, kun vaihtaa vaihteen ja painaa kaasua
Harmi jos ei tuu tolla kuntoon?.Puolesta kirjoitti:Metro-autossa epäilivät, että vika johtuu polttoaineletkusta. Vaihtoivat sen. Saa nähdä häviääkö vika siihen.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Re: Auto sammuu lähtiessä, kun vaihtaa vaihteen ja painaa kaasua
Mistä maallikko huomaa ilman vikakoodin lukulaitetta, että auto on limp home tilassa?tarkemmassa tutkiskelussa huomattu et auto on limp home tilassa
Ilmeisesti hammaskiekon asennosta... olisikko jollain lähettää valokuvaa normaalitilassa olevasta hammaskiekosta.
Päättelin näin, koska limp home tila palautetaan kääntämällä hammaskiekkoa n. 1 cm vastapäivään.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002