Mua kiinnostais myös, että voiko tuo oikeesti toimia? .
Myös että toimiiko srs järjestelmä, vaikka merkkivalo palaakin, jos on ollut esim. kosketushäiriö pakkasella...
Turvatyynyjärjestelmä ei toimi, jos merkkivalo palaa.
Näin silloinkin, vaikka itse aiheuttaja ei olisi enää aktiivinen.
Vikavalo on kuitattava pois, ennenkuin turvatyynyjärjestelmä taas alkaa tarvittaessa toimimaan. Vika luultavasti uusiutuu melko pian, jos se on todellinen.
Vika on korjattava mahdollisimman nopeasti. Jos sattuu kolari ja turvatyynyt eivät laukea kuten niiden pitäsi, tutkitaan syy laukeamattomuuteen. Omistaja/haltija joutuu vastuuseen henkilövahinkojen sattuessa, jos hänen todetaan olleen välinpitämätön korjausasian suhteen.
Itse kyllä ajattelen tuosta aika jyrkästi. Jos mahdollista edes, että käy vika päällä niin silloin jossain todella mättää. Ei siinä saa tulla kosketus häröjä edes pakkasella. Olkoonkin vain häiriö, mutta ratkaisevalla hetkellä voi olla aika kiva arpoa...
Aivan varmasti kaikkien osalta ei ehkä ole niin, mutta pääsääntöisesti turvatyynyjärjestelmät eivät toimi vian ilmestyttyä järjestelmään.
Ei siis luoteta itsekorjautuvuuteen, vaan edellytetään toimenpiteitä.
Vikakoodeja voi priorisoida ja sen perusteella tehdä johtopäätöksiä.
Näinollen järjestelmä toimii vikakoodista huolimatta osittain tai kokonaan tapauksesta riippuen.
Useat järjestelmät kuitenkin lakkaavat toimimasta kokonaan, koska vikaa on ollut.
Kyseessä on niin kriittinen järjestelmä, ettei sen missään tapauksessa haluta toimia väärin. Ts. parempi sitten kun ei toimi ollenkaaan.
onko kenelläkään tosiaan kokemuksia tuosta työkalusta? Pitäisi saada M1994 tonnarista vilkkuva SRS-valo pois loimottamasta. Tuolla voisi kokeilla, josko mahtaa toimia?
Noin vanhassa tontussa ei ole OBD-liitintä, joten ilmeisesti mallli 15-1398? Diagnoosiliitäntää liitettävä, missähän sekin sijaitsee...apparin penkin alla näyttää olevan kaksi testiliitintä. Mankan alta ei näytä löytyvän.
SRS varaboksi ja anturit löytyy, niillä voisi kokeilla. Jos vaan sais valon sammumaan.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joo, just nimenomaan apparin kantapäistä löytyy liittimet. Järjestelmän nimi on ISAT. löytyy mistä löytyy, mutta tarvikejutuista ei ole apua. Toinen liitin moottorinohjaukselle ja toinen ilmastoinnille, sähköpenkeille, ABS + TCS yms.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11