Asiantuntijat huomio lukko ongelmia
Asiantuntijat huomio lukko ongelmia
Elikkäs meikäläisen saabista on akku kuollu lopullisesti viime yönä
niin en pääse avaimilla autoon sisään mitenkään enkä haluaisi rikkoa ikkunaa
ja auto on 9-3 se vm 99
niin en pääse avaimilla autoon sisään mitenkään enkä haluaisi rikkoa ikkunaa
ja auto on 9-3 se vm 99
Re: Asiantuntijat huomio lukko ongelmia
Miten niin, etkö muka pysty kääntämään avaimella normaalisti oven lukosta ??
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Asiantuntijat huomio lukko ongelmia
Ei välttämättä käänny, jos ei ole käytetty "ikuisuuksiin". Kauko-ohjatun keskuslukituksen haittoja.vesa67 kirjoitti:Miten niin, etkö muka pysty kääntämään avaimella normaalisti oven lukosta ??
Aseöljyä tai... ...lukkopesään ja anna muhia tovi. Sitten ei muuta kuin renkkaamaan ja toivoa parasta.
Viimeksi muokannut patse, Pe Huhti 17, 2009 17:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Re: Asiantuntijat huomio lukko ongelmia
on kokeiltu noi kaikki eikä auta akku siitä on kuollu lopullisesti niin onko jotain konstia miten saisi konepellin auki ?
jos tunkilla nostaa ja yrittää lokasuojan kautta päästä avaamaan konepellin ?
en tiiä itkiskös vai nauraisko

jos tunkilla nostaa ja yrittää lokasuojan kautta päästä avaamaan konepellin ?
en tiiä itkiskös vai nauraisko


Re: Asiantuntijat huomio lukko ongelmia
ettei vaan olisi virtalukko vaihdettu joskus mutta ovilukot jätetty sarjoittamatta ?
Ei tuohon konepellin avausmekaniikkan pääse edestä ainakaan käsiksi kun siinä on syyläri tiellä. Saisitkohan virvoitettua akun altapäin etsimällä laturin navan tai jopa ylettymällä akun plusnapaan laturi kiinni siksi aikaa että saa ovet auki ?
Ei tuohon konepellin avausmekaniikkan pääse edestä ainakaan käsiksi kun siinä on syyläri tiellä. Saisitkohan virvoitettua akun altapäin etsimällä laturin navan tai jopa ylettymällä akun plusnapaan laturi kiinni siksi aikaa että saa ovet auki ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Asiantuntijat huomio lukko ongelmia
en oo tutustunu 9-3:n konehuoneeseen juurikaan, joten en tiedä onko miten paha rasti käyttää startin plusnapaa jännitesyöttöön. Tuli vaan mieleen 

#6298
Saab 900 T16 -84
Saab 9000 2,0t CSE -94 (rahareikä)
99 Turbon kun sais...
Saab 900 T16 -84
Saab 9000 2,0t CSE -94 (rahareikä)
99 Turbon kun sais...
Re: Asiantuntijat huomio lukko ongelmia
Ei ole unohtunut parkit päälle? Siten voisi kokeilla syöttää kilven valon kautta jännitettä.
Re: Asiantuntijat huomio lukko ongelmia
noh partkithan sinne jääny on päälle meen kattelee jos saisin jotakin aikaseks
ilmoittelen jos saeistaan tehtyä jotakin kiitos vinkeistä
ilmoittelen jos saeistaan tehtyä jotakin kiitos vinkeistä
Re: Asiantuntijat huomio lukko ongelmia
itse asiassa tuossa auton alla ryömiessäni totesin että altapäin saa melko helposti kurkotettua startin plusnapaan pienen hauenleuan jolla saa suoran yhteyden akun plusnapaan.
Se startti on imusarjan alla ja plusnapa oli se ylempi niistä muttereilla kiinnitetyistä kaapeleista, punainen paksu kaapeli kyllä kertoo. Samoin laturi on siinä ulottuvilla
Se startti on imusarjan alla ja plusnapa oli se ylempi niistä muttereilla kiinnitetyistä kaapeleista, punainen paksu kaapeli kyllä kertoo. Samoin laturi on siinä ulottuvilla
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Asiantuntijat huomio lukko ongelmia
onko mahollista antaa virtaa sumuvalojenkautta? tai uskallanko kokeilla koska kaikki "työkalut" on auton takakontissa 

Re: Asiantuntijat huomio lukko ongelmia
Laittaisin akkulaturin kiinni sinne startin plusnapaan ja miinuksen jonnekin runkoon. Kyllä se akku siitä latautuu hiljalleen.
Sumuvalojen kautta syötöstä ei liene iloa jos sumarit eivät ole päällä.
E: Jos täytyy pilkkua viilata, niin korjataan sitten: _kun_ sumarit eivät ole päällä.
Sumuvalojen kautta syötöstä ei liene iloa jos sumarit eivät ole päällä.
E: Jos täytyy pilkkua viilata, niin korjataan sitten: _kun_ sumarit eivät ole päällä.
Viimeksi muokannut SS, La Huhti 18, 2009 22:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Asiantuntijat huomio lukko ongelmia
Eiköhän se riitä, että keskuslukko avaa oven. Jos torx-ruuvari sattuu olemaan matkassa, niin kilvenvalon vuoksi ei ainakaan tarvitse ryömiä maassa.SS kirjoitti:Laittaisin akkulaturin kiinni sinne startin plusnapaan ja miinuksen jonnekin runkoon. Kyllä se akku siitä latautuu hiljalleen.
Re: Asiantuntijat huomio lukko ongelmia
Vielä muistutukseksi noista ovilukoista, että jos on kaukosäätimellä laitettu "takalukkoon" ovet eli kaksi napautusta, niin oven saa kyllä avaimella avattua, mutta lukon nuppi ei nouse ylös. Tämä hämäsi ainakin itseäni ja luulin, ettei lukko auennut, vaikka oli auki. Tyhmänä vain katoin sitä tappia ikkunan takana. Olis pahimmassa tapauksessa voinut jäädä kadun varteen lukko auki, että kannattaa lukon kääntelyn jälkeen myös nykiä kahvasta. Sulla tosin taitaa olla totaalisen jumissa.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Re: Asiantuntijat huomio lukko ongelmia
niin on jumissa oon nyt saanu avattua parkinvalon niin ootan lampun poies ja työnnän virtaa sisää ja laitan toisen piuhan maihin vaikka rekisteri kilpee ??
vääntäkää rautalangasta jos en ymmärtäny oikein
Kiitos
vääntäkää rautalangasta jos en ymmärtäny oikein
Kiitos
