Onko luvaton rengas??

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
juhokare
"Hölösuu"

Onko luvaton rengas??

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Saabbaani oikean eturenkaan sisäpuoli 2 cm :n alueelta on kulunut. Kulutuspinta on kokonaan reunasta kulunut, muttei enempää. Eli luokitellaanko rengas luvattomaksi ja onko se turvallinen ajaa vielä ensi kesän??
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Hallu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Laiton on.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Hallu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Jep, näin se on kuten Mimmi sanoi
http://www.ake.fi/viewdocument.asp?ID=1443
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
juhokare
"Hölösuu"

Renkaasta

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Kiitoksia tiedoista. :) Muuten tuon AKE:n sääntöjen mukaan sen kyseisen renkaan kulutuspinta on 3-4 mm mitä olen mittaillut ja tämä kulumiskohta on siis sisäreunalla. Moni kuitenkin ajaa n. 2 mm kulutuspinnalla puoleen tai toiseen ja pienemmälläkin kulutuspinnalla, vaikka AKE:n mukaan se ei ole ymmärrettävästi turvallista, vaikka onkin luvallista. Joten taidan ajella tuolla renkaalla ainakin tämän kesän loppuun ja ehkä jopa ensi kesänkin, jos se ei vain puhkeaisi siitä kohdasta, mutta olen huomannut senkin nyt menneenä kesänä, että uusikin rengas voi ihan hyvin puhdeta siinä missä käytettykin. Tarkoitus olisi sitä paitsi ehkä hommata kunnon 9-3:n Aeron vanteet ja sitten kunnon kumit siihen, niin kyl lähtee! Ja se voisi olla ensi kesänä, mutta pitää vielä katsoa, miettiä talven yli. Nykyiset Michelinit ovat olleet kyllä erinomaiset renkaat ja eipä ole valittelemista pahemmin ja sitten nuo, mitä olen lukenut täällä foorumissa, Nokian renkaatkin voisi olla jees. Niiin ja Continentalitkin ovat hyvät ja ne kiinnostaisi eniten.
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Vastaa Viestiin