OG 900 alipaineletkut

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Källbacka
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2009 08:41

OG 900 alipaineletkut

Viesti Kirjoittaja Källbacka »

Moi

No nyt Cabbe jo käy ja siinä kunnossa että voi viedä katsastukseen. Ongelmana vielä on että ei ahda kunnolla ja vakionopeuden säädin ei toimi, eli jotkut alipaine/ylipaine letkut on väärin :(

Sattuiskohan kukaan tietämään löytyisikö selkeää kuvaa miten letkut menee oikeasti. Auto 87 automaatti turbo. Läppäkotelossa on 2 lähtöä (2 tulpattua) ja tämä pirssihän on USA:n tuonti, eli katti ja EGR (vai mikä se oli) on paikallaan.

Avuista ollaan taas yhtä hymyä :)

t.jarkko
Källbacka
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2009 08:41

Re: OG 900 alipaineletkut

Viesti Kirjoittaja Källbacka »

Leimakin tuli :) Huomattavaa oli kyllä, että vaikka ei juurikaan ahtoja nosta, niin menee tosi hyvin verrattuna ennen koneremppaa. Vielä kun saisi jostain kuvan, miten letkut pitäisi mennä.

t.jarkko
Källbacka
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2009 08:41

Re: OG 900 alipaineletkut

Viesti Kirjoittaja Källbacka »

Ja jatkoa, eli nyt huomasin, että olin laittanut väärän liittimen mangneettiventtiilille, eli se ei napsu edes jarrua painettaessa :( Oliko tuossa vakionopeuden säätimessä myös joku ahtopaineeseen liittyvä juttu? Siellähän on jarrun tunnistin, jolle menee vain kaksinapainen liitin, mutta vaikuttaako esim se johonkin? Nyt siellä on kuitekin oikea liitin paikallaan. Voiko sitä venttiiliä avata/korjata, vai pitääkö hankkia uusi?

Saattapi olla tietty että sinne on nyt mennyt 12v virta ihan suoraan (en tiedä mikä liitin tuo oli, minkä siihen olin työntänyt, ja se jäi nyt vaille paikaa. Tulee kuitenkin vaihteiston yläpuolisessa setissä) Eli kestääkö tuo venttiili jatkuvaa virtaa vai hajoaako sen samantien?

jarkko
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Re: OG 900 alipaineletkut

Viesti Kirjoittaja pevi »

Soitteleppa illalla, niin katsotaan yhdessä mallia omasta täysin vastaavasta ( tosin manuaali ). Tuntuu jotenkin sekavalta ( johtunee lukijasta )cruise/ahtopaineventtiili kytkentäsi...

Puhnro YV:nä
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Källbacka
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2009 08:41

Re: OG 900 alipaineletkut

Viesti Kirjoittaja Källbacka »

Tuohan sopii.

Yritetäänpä selventää asiaa vielä.

Eli vaikionopeuden säädin ei nyt toimi (toimi ennen remppaa), en tiedä puuttuuko sieltä joku letku vai ei.

Magneetti venalle laitoin väärän liittimen ensin (valkoinen/harmaa, tulee yläkautta virrajakajan alapuolla) ja nyt laitoin mielestäni oikean (keltainen musta) joka tulee alakautta (syylärin alanurkalta akun puolelta alhaalta).

Muistan jostain joskus lukeneeni, että kun ajaa cruise päällä, ei nosta ahtoja täysille, vaan menee peruspaineilla. Eli pähkäilen voiko tuo cruse nyt jotekin "avata" tuon magneettiventtiilin, vai menikö se rikki tuosta virhekytkennästä.

jarkko
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: OG 900 alipaineletkut

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Mittaa vastusmittarilla venttiili. Jos sieltä löytyy jokin vastusarvo niin todennäköisesti on vielä ehjä.

Yksi mikä tuli mieleen on että toimiiko jarruvalokytkin oikein? Jos jarruvalot on päällä niin ei cruise toimi eikä ahtoja tule yli peruspaineiden.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Källbacka
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2009 08:41

Re: OG 900 alipaineletkut

Viesti Kirjoittaja Källbacka »

Täytyypä mitata toi vena.

Nyt sain crusenkin toimimaan (syy miksi tässä on niin hukassa, on se että purin autoa jo 2 vuotta sitten ja osa, melkein kaikki, valokuvista mitä otin, meni muistikun hukkumisen myötä), eli sieltä oli se jarrulta tulevan tunnistimen liitin irti. No siltikään ei ahda kuin peruspaineet.

jarkko
Källbacka
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2009 08:41

Re: OG 900 alipaineletkut

Viesti Kirjoittaja Källbacka »

Moikka

Venttiilillä on 30 ja rapiat ohmia vastusta, eli ei kaiketi rikki. Tuosta pistkokeesta vain ei tule mitään ulos, ei vaikka olisi virrat päällä/käynnissä/jarrupohjassa. Eli ongelma taitaa nyt rajottua siihen. Mistähän tuo sähkö tuonne tulee? APC boxilta varmaankin... siihen en ole muuten koskenut, eli pitäisi olla kuten aikaisemminkin.

jarkko
Källbacka
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2009 08:41

Re: OG 900 alipaineletkut

Viesti Kirjoittaja Källbacka »

Tällä pääsen eteenpäin varmasti.

http://townsendimports.com/Web/turbo_fo ... ostdia.htm

jarkko
Källbacka
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2009 08:41

Re: OG 900 alipaineletkut

Viesti Kirjoittaja Källbacka »

Nyt pelittää, olipa yksi liitin kuitenkin väärin siellä cruisen moottorin vieressä :)

Kiitos Peville jeesistä :) Ja nyt eikun auringonlaskuun (katto kylläkin ylhäällä;)

jarkko
Vastaa Viestiin