koneen irroitus

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: koneen irroitus

Viesti Kirjoittaja Kaide »

9000LPT kirjoitti:[

Uudemmissa tonnareissa johtosarjan liitäntä on kahdella liittimellä, joten johtojenkin irroitus on aika pikku homma.
Tämä pointti kiinnostaisi enemmän. En oikeen ottanut selkoa niistä johdoista ja niiden liittimistä. Muutten revin tänään kaiken irti/auki , nostoa vaille siis kohta.

Pitää se saakelin norsu vaan hakea ( Jaska ...soittelen huomenna )
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: koneen irroitus

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Kaide kirjoitti:
9000LPT kirjoitti:[

Uudemmissa tonnareissa johtosarjan liitäntä on kahdella liittimellä, joten johtojenkin irroitus on aika pikku homma.
Tämä pointti kiinnostaisi enemmän. En oikeen ottanut selkoa niistä johdoista ja niiden liittimistä. Muutten revin tänään kaiken irti/auki , nostoa vaille siis kohta.

Pitää se saakelin norsu vaan hakea ( Jaska ...soittelen huomenna )
Liittimet ovat akvaario kotelossa. Toinen on ohjainboksin liitin ja toinen on puhaltimen vieressä ja on kiinni muistaakseni 8mm kannalla olevalla ruuvilla.
Tulipellin voi ottaa pois moottorin mukana.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: koneen irroitus

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

9000LPT kirjoitti:
Ei tarvitse. Olen laittanut trukkilavan alle pyörät ja laskenut auton etukelkkoineen sen päälle. Sen jälkeen avaa paikalle jätetyt etukelkan pultit ja alkanut nostaa autoa ylöspäin.
Tuota tekniikkaa soveltaen olen par'aikaa irroittamassa Tonnarin konetta.
Simppeli homma, jos tallissa ei ole mitään nostovälinettä.

Cabben koneen otin myös irti samalla tekniikalla.
Kone ensin lattialle ja sitten rungon tunkkaus ylemmäs ja kone vetämällä alta pois.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: koneen irroitus

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Kaide kertoi aika jännän jutun tuosta Norsun ostosta.

Netissä on hintana 179E. Myymälässä olikin hintana 209E ja paketissa hintalappu 199E.

Kaide nouti sen Norsun hintaan 179E

Olkaas tarkkana maksaessanne Motonetin ostoksia.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: koneen irroitus

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Kuva

Joo, tossa se on valmiina töihin . Pitää näemmä konepelti irrottaa
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: koneen irroitus

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Kaide kirjoitti: Joo, tossa se on valmiina töihin . Pitää näemmä konepelti irrottaa
Tai sitten askarrella semmoset n 10cm mittaset jatkot pumppuihin millä saa pellin nostettua riittävän pystyyn... Niitä vois joku kätevä käsistään johonki tapahtumaan väsätä kopallisen myyntiin :wink:
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: koneen irroitus

Viesti Kirjoittaja Kaide »

JouniCSE kirjoitti:
Kaide kirjoitti: Joo, tossa se on valmiina töihin . Pitää näemmä konepelti irrottaa
Tai sitten askarrella semmoset n 10cm mittaset jatkot pumppuihin millä saa pellin nostettua riittävän pystyyn... Niitä vois joku kätevä käsistään johonki tapahtumaan väsätä kopallisen myyntiin :wink:
Tämä se on mahtava klubi :lol: Aina tulee joltakin se työtä helpottava idea. Nyt kun luin tuon niin heti valkeni miten ne jatkot tehdään lattaraudasta.
Vastaa Viestiin