Varmistus APC:stä

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Varmistus APC:stä

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

Ihan varmuudeksi;
kumpi solenoidin johto olikaan maa?
Siis esim. mulla se ei näy johdon väristä, siis jos letkulähdöt on kaikki vasemmalle, niin kumman puoleinen sähköliitin on maa?

Kun ilma virtaa painekellolle, onko silloin solenoidissa virta päällä vai pois?

Pitää vain varmistaa nämä, kun oma viritelmä ei ihan vielä toimi niinkuin pitäisi...
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

Noh? :roll:
Pitäisi vain tietää tämä homma ennenkuin alkaa asentaa systeemiä uusiksi...
Kolmivaiheista ahtopaineensäätöä rakennan, ja painepuoli pelittäjo, sähköt pitää vielä saada toimimaan.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Eli kun solenoidiin ei tule sähköä, kulkee ilma painekellolle. Ja noilla johdoilla ei mun muistaakseni oo mitään väliä kummin päin ne tulee, tosin siittä on jo aikaa kun on tullu niiten kans roplattua.. :)

Jos siis on kyse vanhasta APC:stä eikä mistään DI/APC humpuukista :D

Kolmivaiheinen ahtopaineen säätö? Kerro lisää!!

EDIT: Tuo magneettiventtiili toimii sillälailla, että siinä on koko ajan auki kanava hukkaportin kellolle. Sitten kun siihen kytketään sähkö, se avaa lisäksi kanavan sinne imuputkeen, jolloin hukkaportille ei luonnollisesti tule riittävästi painetta, että se aukeaisi, vaikka se kanava onkin koko ajan auki. Tökkää puukon terä siihen solenoidin kannen ja rungon väliin ja väännä se kansi irti, niin näet ite. :)
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

Jaaha, puukotukset taidan jättää tällä kertaa tekemättä :D

Mutta kiitos tiedosta, noin olin sen ajatellutkin, mutta halusin vielä varmistua asiasta, ettei tule männistä reikäjuustoa.

Mutta 3-vaihe ahtopaineenohjaus siis, suunnittelin tuollaisen eräänä iltana
kun ei uni tullut ja mielessä pyöri vain turbot:


3 säädettävää painetasoa:
1.Kellon paine (periaatteessa pysyy vakioasetuksessa)
2.APC:n painekäyrä (potikat ohjaamoon)
3.Manuaalinen paineensäätöventtiili (MBC, ohjaamossa nuppi)

Systeemissä on kaksi painekiertoa, toinen käyttää siis
APC:tä ja toinen MBC:tä. Molemmat piirit auki toimii kellon
paine. Laitetta ohjataan kahdella kytkimellä ohjaamosta,
jolloin ajettaessa voi nappia painamalla vaihtaa kolmen
eri maks. ahtopaineen välillä.

Systeemiin kuuluu myös turvakytkin, joka on erikseen säädettävä.
Jos säätää ahtopaineen määrättyä turvatasoa korkeammalle, palautuu
systeemi automaattisesti peruspaineille.


Tuollainen tuli kehiteltyä, pian nähdään miten vehje toimii! :)
Vastaa Viestiin