Renkaat katsastuksessa

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Henna Makkonen
"Aero"
Viestit: 364
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19

Renkaat katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja Henna Makkonen »

Eli, jos katsastuksessa on eripari renkaat samalla akselilla niin :

1. Tuleeko hylsy vaikka auto muuten olisi kunnossa vai
2. Tuleeko renkaiden vaihtokehoitus, eli katsastus menisi läpi jos muuta vikaa ei löydy

:P
bluewolf
"Turbo"
Viestit: 230
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 19:49
Paikkakunta: Susirajalta

Viesti Kirjoittaja bluewolf »

Ei taida olla muuta merkitystä kunhan rakenne on vyörengas. Rättipyöriä tuskin enää on ajokuntoisia kellään päivittäisessä käytössä. Itänaapuri vaatii saman kuvion samalla akselilla vaikka olis sitten 8 akselinen vehje niin kahdeksaa erilaista kuviota saa olla.

Samaan vois ajatella että nopeusluokka olis hyvä olla sama aina akselillaan, en ole varma mutta luulen käytöksen muuttuvan jos vasemmalla on V ja oikealla T luokituksen mukainen kumes, ainakin edessä. Leveys ja profiili tietysti myös, eli ei 165/15 ja 195-65/15 samalla akselilla, paitsi ehkä vararengas tilanteessa.
*Saabismi on sairautta....sanovat ne jotka eivät koskaan kykene omistamaan sitä :lol: *

-1797-
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1270
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Viesti Kirjoittaja kostape »

Mikä on rättipyörä? Tekstiilivyörengasko? Eikö niitä ole valtaosa renkaista ja teräskudoksisia hyvin vähän. Onko raaka-aineet ja rakenteet (ristikudos/vyörengas) sekaisin?
pentti3.kostamo@gmail.com
045-2502018
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia
Jarski
"Aero"
Viestit: 312
Liittynyt: Su Touko 16, 2004 13:45
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Jarski »

Kaikki renkaat saa olla vaikka kaikki eri kuviolla, mutta niissä pitää olla sama nopeusluokka. :wink:
Jos on korviaan myöten kusessa kannatta pitää suunsa kiinni.
Vastaa Viestiin