Avautumista, liikenteestä

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Avautumista, liikenteestä

Viesti Kirjoittaja masas »

Miksi Vi :arrow: ssa autoilijat ei osaa pysyä omalla kaistalla, joka kerta näkee kun esim. auto on menossa ryhmittymis kaistalle, niin auton annetaan "valua" varsinaiselle "pää-väylälle", ja pahimmat ikäänkuin koukkaa viereiselle kaistalle ennen kääntymistä.

Miksi v...2 , laki antaa kuorma/rekka-autojen ohittaa toisiansa (muutoin kuin poikkeus tapauksissa) esim. motarilla 120 rajoituksella. Mikään ei ole vaarallisempaa, kuin se että rekka tulee eteen ja nopeus eroa on se sallitut 40 km/h, sitten nuo kuljetus ammattilaiset testaavat kumman rajoittajasta lähteen kilsa/2 enemmmän.

Miksi vi..3, autoilijat ei osaa "ajatella" missä kohtaa risteystä seisovat kääntyessään, tällä tarkoitan sitä kun, eilen yks mese kuski päätti pysähtyä suojatien eteen, kun oli kääntymässä vasemmalle. Tällä tää "urpo" sai minut ja takana tulevat rikkomaan lakia, kun ei pysähdytty suojatien eteen. Mese olisi aivan hyvin voinut pysähtyä suojatien jälkeen, ja odotella siellä ne muutamat autot jotka tuli vastaan, ja kääntyä sitten. Paikalla ei ollut yhtään jalan/pyörällä liikkujaa.

Miksi vi...4, kohtaan 2 viitaten, nää kuljetus "ammattilaiset" vie muilta ohitus mahdollisuudet? Tää santeri läksi rajoittajaa vastaan puskemaan 86 km/h (näytti mun navi) kahdesta rekasta ohitse(joutsan varalaskeutumiskentällä) näillä vehkeet kulki navin mukaan 84km/h, no koko suorahan siinä meni 8)


Tässä nyt pari päällimmäistä jotka "sapettaa"
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Avautumista, liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

masas kirjoitti:Miksi Vi :arrow: ssa autoilijat ei osaa pysyä omalla kaistalla, joka kerta näkee kun esim. auto on menossa ryhmittymis kaistalle, niin auton annetaan "valua" varsinaiselle "pää-väylälle", ja pahimmat ikäänkuin koukkaa viereiselle kaistalle ennen kääntymistä.
Tää on muuten helvetin yleinen ongelma... ja tuota kun ei edes autoilijat tiedosta tekevänsä... ei nyt varsinaisia läheltä-piti-tilanteita ole onneksi tuon takia tullut, mutta pistää kyllä silmään.
masas kirjoitti: Miksi vi..3, autoilijat ei osaa "ajatella" missä kohtaa risteystä seisovat kääntyessään, tällä tarkoitan sitä kun, eilen yks mese kuski päätti pysähtyä suojatien eteen, kun oli kääntymässä vasemmalle. Tällä tää "urpo" sai minut ja takana tulevat rikkomaan lakia, kun ei pysähdytty suojatien eteen. Mese olisi aivan hyvin voinut pysähtyä suojatien jälkeen, ja odotella siellä ne muutamat autot jotka tuli vastaan, ja kääntyä sitten. Paikalla ei ollut yhtään jalan/pyörällä liikkujaa.
Miksi ihmiset eivät pysähdy jos suojatien eteen on pysähtynyt/pysäköity auto? ongelma tuokin... enpä ole montaa autoilijaa nähnyt jotka tuossa tilanteessa pysähtyvät (tämä ei siis liittynyt tuohon "mihin kohtaan pysähdytään" vaan yleisesti siihen että vastaavia tilanteita ei moni edes huomaa)
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Re: Avautumista, liikenteestä

Viesti Kirjoittaja saab87 »

Käsittämättömiä suorituksia näki kyllä taas tänään.

Tapaus 1 Ryhmittyi oikealle, mutta kääntyi vasemmalle.

tapaus 2 meinas viedä keulan mennessään, ei kattonu peiliin kaistaa vaihtaessa, ei vilkkua.

tapaus 3 tuli kolmion takaa saabin keulaa hipoen luuri korvalla.
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Nisse
"Turbo"
Viestit: 235
Liittynyt: Ke Syys 10, 2008 19:24

Re: Avautumista, liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Nisse »

masas kirjoitti:Miksi v...2 , laki antaa kuorma/rekka-autojen ohittaa toisiansa (muutoin kuin poikkeus tapauksissa) esim. motarilla 120 rajoituksella.
Rekat tuskin ohittavat toisiaan muulloin kuin toisen ollessa lasti päällä ja toisen tyhjänä. Tyhjä auto repii esimerkiksi ylämäkien aikana sen verran etumatkaa, että sen kannattaa mennä ohi silloin kun se on mahdollista (= eli esimerkiksi juurikin motarilla).

Katso eteesi ja opettele käyttämään jarrua, niin se 40km/h ei koidu kohtaloksi suoralla moottoritiellä.
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3645
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Avautumista, liikenteestä

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Miks sellasten ihmisten pitää ajaa autolla liikenteessä jos eivät uskalla ajaa 30km/h kovempaa,tänään joku vanha pappa ajeli maasturilla 60km/h alueella 30km/h,ei oikein rohjennut ohittamaankaan lähteä kun ei pappa tiennyt mihin oli menossakaan ja vuoronperään jarruvalot ja vilkut paloivat,keskellä risteystä autoon syttyi sitten pakkivalot,siinä vaiheessa itse katosin pois alta ettei satu mitään vakavempaa
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3921
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Avautumista, liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Kupari »

No eilen oli sitten taas maasturi joka 30km/h alueella veteli sen 50km/h ja meinasi keilata pyöräntaluttajan suojatiellä.

Olin näet pysäyttänyt kaksikaistaisella tiellä keskustassa auton suojatiekorokkeen eteen antaakseni kohteliaasti tietä naispuoliselle pyöräntaluttajalle joka oli jo sitten mun keulan edessä taluttamassa kun takaa kaahasi viereisellä kaistalla maasturi arviolta sen 50km/h mun ohi ja rouva kyllä säikähti kunnolla kun alle meinas jäädä. Mun takana oli lisäksi jo kaksi autoa pysähtynyt. Maasturi väisti vähän vasemmalle ja rouva joutui vetämään pyörää takaisinpäin taka-askeleen lisäksi niin juuri osumatta meni.

Oli onneksi joko nähnyt tai kuullut maasturin tulon.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Avautumista, liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

saba90 kirjoitti:Miks sellasten ihmisten pitää ajaa autolla liikenteessä jos eivät uskalla ajaa 30km/h kovempaa,tänään joku vanha pappa ajeli maasturilla 60km/h alueella 30km/h,ei oikein rohjennut ohittamaankaan lähteä kun ei pappa tiennyt mihin oli menossakaan ja vuoronperään jarruvalot ja vilkut paloivat,keskellä risteystä autoon syttyi sitten pakkivalot,siinä vaiheessa itse katosin pois alta ettei satu mitään vakavempaa
Kotiiko sellaisten pitäisi kuolla nälkään vai? Parempi että ajaa sellaista nopeutta kun itselle ja muille on turvallista. Tieverkon tarkoitus on etetä jokainen pääsee sinne minne on menossa. Ihmiset käveleekin ihan eri nopeutta, esim. jalkakäytävillä. Vanhukset kävelee hitaammin eikä niitä kukaan siellä arvostele. Mikä ero siinä on maantieliikenteeseen? Molemmissa ollaan menossa aina jonnekin ja jokaisella luulisi olevan oikeus liikkua siten kun pystyy.
9000CS 2,3
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5321
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Avautumista, liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Saappi Kuski kirjoitti:Kotiiko sellaisten pitäisi kuolla nälkään vai? Parempi että ajaa sellaista nopeutta kun itselle ja muille on turvallista. Tieverkon tarkoitus on etetä jokainen pääsee sinne minne on menossa. Ihmiset käveleekin ihan eri nopeutta, esim. jalkakäytävillä. Vanhukset kävelee hitaammin eikä niitä kukaan siellä arvostele. Mikä ero siinä on maantieliikenteeseen? Molemmissa ollaan menossa aina jonnekin ja jokaisella luulisi olevan oikeus liikkua siten kun pystyy.
Ja tosissas vertaat jalankulkijaa ajoneuvoon tai pikemminkin jalkakäytävää ajorataan?
Jalkakäytävillä sopii oletusarvoisesti varmaan 10 ihmistä rinnakkain, koitappa normaalilla kadulla samaa autoilla. Lisäksi, jalankulkijaa harvemmin häiritsee pieni kanssaeläjän hipaisu väistötilanteessa ja ihmisen pystyy vielä kääntämään itsensä lähes sivuttain edetessäänkin, eli pääsee pienemmästäkin raosta, tätäkin sopii koittaa autolla. :)

Tokihan jokaisella on oikeus ajaa niin hitaasti, kuin itsestä tuntuu turvalliselta, mutta vaarantamatta muita autoilijoita. Esimerkin tapauksessahan alkaa jo vaaratilanteita syntymään, jos matelija ei tiedä mitä on tekemässä, saati minne menossa ja sitten vielä tarjoilee pakkia keskellä risteystä. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

Re: Avautumista, liikenteestä

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

Kupari kirjoitti:No eilen oli sitten taas maasturi joka 30km/h alueella veteli sen 50km/h ja meinasi keilata pyöräntaluttajan suojatiellä.

Olin näet pysäyttänyt kaksikaistaisella tiellä keskustassa auton suojatiekorokkeen eteen antaakseni kohteliaasti tietä naispuoliselle pyöräntaluttajalle joka oli jo sitten mun keulan edessä taluttamassa kun takaa kaahasi viereisellä kaistalla maasturi arviolta sen 50km/h mun ohi ja rouva kyllä säikähti kunnolla kun alle meinas jäädä. Mun takana oli lisäksi jo kaksi autoa pysähtynyt. Maasturi väisti vähän vasemmalle ja rouva joutui vetämään pyörää takaisinpäin taka-askeleen lisäksi niin juuri osumatta meni.

Oli onneksi joko nähnyt tai kuullut maasturin tulon.

Sais maasturi opetuksen, kun ois ehtiny heittää fillarin siihen alle.. 8O Käyny monta kertaa mieles, kun itse jalankulkijana vastaavassa tilanteessa. Varoen saa kaksi-(tai neljä) kaistaisella ylittää katua jos joku antaa tietä.

Eilen oli Viikissä kans pysähtyneenä suojatien eteen useampi auto. Ketään jalankulkijoita ei paikalla ollut katua ylittämässä. Oli huvittavaa katsella vierestä kun yks 406 pösö meinas täräyttää avolavan perään, kun avolava noudatti lakia ja pysähtyi kans ennen suojatietä. Just sai pysähtymään, mutta tais kädet täristä sen jälkeen. :roll:

Kyllä kaupunkiliikenteessä nopeusrajoituksilla on todellakin merkitystä. Suojateiden päitä saa tosissaan vilkuilla ja fillaritkin ovat taas tulleet mukaan liikenteeseen. Ajellaanhan siis varovasti..
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
Turbolag
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: Ti Syys 16, 2008 20:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Avautumista, liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Turbolag »

Saappi Kuski kirjoitti: Kotiiko sellaisten pitäisi kuolla nälkään vai? Parempi että ajaa sellaista nopeutta kun itselle ja muille on turvallista. Tieverkon tarkoitus on etetä jokainen pääsee sinne minne on menossa. Ihmiset käveleekin ihan eri nopeutta, esim. jalkakäytävillä. Vanhukset kävelee hitaammin eikä niitä kukaan siellä arvostele. Mikä ero siinä on maantieliikenteeseen? Molemmissa ollaan menossa aina jonnekin ja jokaisella luulisi olevan oikeus liikkua siten kun pystyy.
Ei kai sitä kotiin tarvitse kenenkään jäädä, mutta liikkumiselle lienee muitakin vaihtoehtoja, kuin oma auto, mikäli ajaminen ei oikein (enää?) suju.

Jalkakäytävän ja ajoradan rinnastaminen ei tosiaan ole kovin relevanttia, kuten Tobbana hyvin tuossa ylempänä toi esille. Nopeuserot on liikenteessä vaarallisia, ja ovat omiaan aiheuttamaan yllättäviä tilanteita. Jalankulkijoiden väliset nopeuserot, ja ylipäänsä ne nopeudet, eivät taas ole kovin suuria verrattuna autoihin. Näin jalankulkijoiden törmäyksistä aiheutuvat vahingot jäävät yleensä lähinnä mielipahan tasolle. Jos jalankulkija sitten törmää vaikka pyörän kanssa, on nopeusero jo aika paljon isompi - samoin vahinko. Ainiin, senköhän takia pyörille ja jalankulkijoille on omat väylänsä...
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Avautumista, liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Oli miten oli niin kaikki voivat ajaa joilla on kortti ja näin harvaan asutussa maassa lienee Helsinki ainoa paikka missä voi elää ilman autoa jos vähänkään tarvii liikkua. Ei sille mitään voi. Muiden autoilijoiden pitää vaan osata suhtautua erilaisiin tienkäyttäjäryhmiin eri tavalla. Kun näkee vanhuksen ajavan niin pitää varautua siihen että sen aistit ei ole enää nuoren tasolla. Kun näkee lapsia tien reunassa niin pitää varautua siihen että ne eivät tunne liikennesääntöjä. Kun näkee bemarin, pitää varautua siihen että se voi ajaa miten vaan ja minne vaan. Jne.
9000CS 2,3
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: Avautumista, liikenteestä

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Käsittämätöntä tyhmyyttä ollut liikenteessä myös muutamilla jalankulkijoilla täällä päin. Mennään tien yli ajoradan risteyksestä, sellaiseen aikaan että kahdesta pääsuunnasta tulee useita autoja, jäädään siihen korokkeelle sitten odottelemaan toisia autoja ja sitten hypätään ajoradalle siinä toivossa että 50 rajoitusalueella joku väistäisi/pysähtyisi.
10 metrin päässä on alikulku, nuori naisihminen tiesi tämän takuuvarmasti. Alikulku, joka aikoinaan rakennettiin juuri tämänkaltaisten tilanteiden välttämiseksi.
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Avautumista, liikenteestä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Miksi v..ssa tuolla tiellä on muita kuin mä...

Varsinkin työmatkaliikenteessä on niin paljon mistäänpiittaamattomia työsuhdevarmarilla ajavia ääliöitä, teräsmiespyöräilijöitä ja sokeita kännykkään hölöttäviä etuoikeusjalakulkijoita sekä yleisesti potentiaalisia bussi- ja junamatkustajia, että ainakaan mä en jaksa enää edes valittaa...
-------------------------8<----------->8--------
#1395
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24615
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Avautumista, liikenteestä

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tasanopeusajajat vituttaa nopeus 70km/h ei oo väliä onko 60 vai 80 rajoitus
ja sitten nämä rampista eteen ja jarrua ku ei tiededä mikä rajoitus on kyseisellä tiellä hienoa polkea jarrua ku ite 80km/h ja toinen hyökkää eteen ja kiskoo jarrut kiinni perkele
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Avautumista, liikenteestä

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Miksi ajetaan 100km/h alueella 90km/h, ja kun ohitus kaista alkaa niin se pätkä
mennään 120-130km/h, ja kun kaista loppuu niin taas se 90km/h tauluun...
Ja sitten kun sieltä ohituskaistalta ei tajuta häipyä riittävän ajoissa, vaan ajetaan
kaista loppuun asti toisten tukkeena.
Aivan järjetöntä käytöstä...... :?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin