Foorumilla on usein kyselty, miten ET49-vanteet sopivat 9-3SS/SC:hen ja nyt tuli sovitettua 9-5:n vanteita 9-3SC:hen. SS/SC:n orggisvanteissa ET on 41, joten nuo ET49-vanteet menevät tuon 8 mm sisemmäksi pyöränkotelossa. SC:ssä oli lisäksi etunavan päässä peltinen kuppi, joka pitäisi poistaa, jotta vanteen keskimerkin saisi paikalleen. Eturenkaassa myös jarrusatula tulee tosi lähelle ainakin tuossa 3SpokeDouble-vanteessa, joten kaikki ET49-vanteet eivät välttämättä sovi pyörimään SS/SC:ssä.
Tuossa pari esimerkkiä miltä SC näyttää 9-5:n vanteilla:
9-5:een puolestaan SS/SC:n vanteet sopivat kuin nenä päähän, kun vanne tulee hieman ulommas:
Onko yllämainitussa tapauksessa tehty "vaihtarit"?
Tarvikevanteiden löytäminen 9-3:een se vasta vaikeaa onkin, siis jos haluaa ET:n olevan aika lähellä alkuperäistä. Meikäläisen SC:n talvipyörissä ET=40, kun tuota 41:stä ei tarvikevanteista tunnu löytyvän mistään...
Ei ole tehty vaihtareita. Velipojan SC:ssä on rumat Alession 16" tarvikevanteet joista pitäisi päästä eroon äkkiä, mutta todnäk siihenkin hommataan jotkut SS/SC:n 16" tai 17" -orggisalut.
Eipä ole vielä orggiksia sopivampia tai hienompia tarvikevanteita tullut vastaan, joten niiden ET:t ei pahemmin kiinnosta
Turbo Sensonic kirjoitti:Tarvikevanteiden löytäminen 9-3:een se vasta vaikeaa onkin, siis jos haluaa ET:n olevan aika lähellä alkuperäistä. Meikäläisen SC:n talvipyörissä ET=40, kun tuota 41:stä ei tarvikevanteista tunnu löytyvän mistään...
Mitkä ihmeen tarvikevanteet?
Arkiautoonkin vaihdettiin mukisematta talvivanteiksi orkkisvanteet, kun ilmoitin tarvikevanteiden olevan väärä vaihtoehto minulle.
Sellaiset tuli Magneetista mukaan. Ihan makean näköiset 16" Nokian Hakka-5:lla, ET=40, ei valittamista. Alunperin pyysin 15":ia orggisvanteilla, mutta sainkin sitten noi 16":n tarvikevanteet em. Nokioilla. Ei voi valittaa
Mimmi kirjoitti:
Mitkä ihmeen tarvikevanteet?
Arkiautoonkin vaihdettiin mukisematta talvivanteiksi orkkisvanteet, kun ilmoitin tarvikevanteiden olevan väärä vaihtoehto minulle.
Anteeksi pieni offtopic, mutta on pitemmän aikaa jo pitänyt kysellä tätä.
Kun nuo orkkisvanteet tuntuvat olevan monen mielestä se "ainoa oikea" ratkaisu, niin kertokaapas joku mitä ne painavat? Esimerkiksi tuo itselläni alla oleva 17'' 5 Spoke Twin Aero. En ole viitsinyt riisua rengasta vanteelta pelkän punnitsemisen takia, enkä ole missään muuallakaan törmännyt (näiden uudempien osalta) painotietoihin.
#3892
9-3 SS Aero '04 "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Mimmi kirjoitti:
Mitkä ihmeen tarvikevanteet?
Arkiautoonkin vaihdettiin mukisematta talvivanteiksi orkkisvanteet, kun ilmoitin tarvikevanteiden olevan väärä vaihtoehto minulle.
Anteeksi pieni offtopic, mutta on pitemmän aikaa jo pitänyt kysellä tätä.
Kun nuo orkkisvanteet tuntuvat olevan monen mielestä se "ainoa oikea" ratkaisu, niin kertokaapas joku mitä ne painavat? Esimerkiksi tuo itselläni alla oleva 17'' 5 Spoke Twin Aero. En ole viitsinyt riisua rengasta vanteelta pelkän punnitsemisen takia, enkä ole missään muuallakaan törmännyt (näiden uudempien osalta) painotietoihin.
Mä kyllä muistaakseni ilmoitin viime keväänä noin arvon 9,8 -10 jotain.
Kumminkin alle 11kg
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Itse sain 5 spoke twin -vanteen painoksi puntaroitua 9,4 kg. Punnitsin vanteen henkilövaakalla, ensin kävin itse puntarissa ja sitten vanteen kanssa ja laskin erotuksen. Taitaa olla 200g tarkkuus tuossa digitaalivaakassa. Tuo vaikutti kyllä tosi kevyeltä vanteelta.
Eski kirjoitti:Itse sain 5 spoke twin -vanteen painoksi puntaroitua 9,4 kg. Punnitsin vanteen henkilövaakalla, ensin kävin itse puntarissa ja sitten vanteen kanssa ja laskin erotuksen. Taitaa olla 200g tarkkuus tuossa digitaalivaakassa. Tuo vaikutti kyllä tosi kevyeltä vanteelta.
Eski
Ainakin tuo 5 Spoke Twin -vanne tuntuu olevan kevyempi kuin esim. 9-5 Vector -vanne (molemmat 7x17"). Mulla on ensin mainitut 9-3 SC:ssä ja nuo jälkimmäiset NG900:ssa.
Hmm, olikohan EAC:ssä mainittu noiden vanteiden painoja?
Eski kirjoitti:Itse sain 5 spoke twin -vanteen painoksi puntaroitua 9,4 kg. Punnitsin vanteen henkilövaakalla, ensin kävin itse puntarissa ja sitten vanteen kanssa ja laskin erotuksen. Taitaa olla 200g tarkkuus tuossa digitaalivaakassa. Tuo vaikutti kyllä tosi kevyeltä vanteelta.
Eski
Kiitoksia, tämä tarkkuus riittää jo vallan mainiosti.
#3892
9-3 SS Aero '04 "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Turbo Sensonic kirjoitti:Ainakin tuo 5 Spoke Twin -vanne tuntuu olevan kevyempi kuin esim. 9-5 Vector -vanne (molemmat 7x17"). Mulla on ensin mainitut 9-3 SC:ssä ja nuo jälkimmäiset NG900:ssa.
Hmm, olikohan EAC:ssä mainittu noiden vanteiden painoja?
Pistähän ne kirvesvanteet sulattoon.
Ei.
Häh?! Nehän on yhdet hienoimmista vanteista, mitä Saabilta on tullut Ovat ilmeisesti Ronalin tekemät, mutta eräs italialainen vannelafka on tehnyt niistä omat kopionsa. Niin haluttuja ne ovat
Niin, ja eikös sitä sanota, että "kauneus on katsojan silmässä"