Tonnari ei halua käynnistyä kylmänä.
Re: Tonnari ei halua käynnistyä kylmänä.
Nonni,
Suuttimet palautuivat juuri Alppilan autohuollosta. Raportin mukaan ei juuri vikaa ollut, vaikkakin lopputestissä tulos kyllä parani ja anto täydet pisteet.
- Erityiskiitos Alppilan autohuollon toiminnasta ja nopeudesta. -
Käyntifiilis edelleen jotenkin rouhea, eikä oikein kulje, mutta kylmäkäynnistystestit selviää käytännössä tulevina aamuina...
Suuttimet palautuivat juuri Alppilan autohuollosta. Raportin mukaan ei juuri vikaa ollut, vaikkakin lopputestissä tulos kyllä parani ja anto täydet pisteet.
- Erityiskiitos Alppilan autohuollon toiminnasta ja nopeudesta. -
Käyntifiilis edelleen jotenkin rouhea, eikä oikein kulje, mutta kylmäkäynnistystestit selviää käytännössä tulevina aamuina...
Viimeksi muokannut Mhirvi, Pe Huhti 24, 2009 09:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9000 CDE 2.3T A vm.97
#3167#
#3167#
Re: Tonnari ei halua käynnistyä kylmänä.
- Ja eipä edelleenkään meinaa jaksaa käydä kylmänä
- onko tietoa, että mitä arvoa tuon imusarjan anturin pitää kunnossa ollessaan näyttää?
- Ilmeisesti bensapumpun painetta ei kotioloissa voi mitenkään testata?
- onko tietoa, että mitä arvoa tuon imusarjan anturin pitää kunnossa ollessaan näyttää?
- Ilmeisesti bensapumpun painetta ei kotioloissa voi mitenkään testata?
Saab 9000 CDE 2.3T A vm.97
#3167#
#3167#
Re: Tonnari ei halua käynnistyä kylmänä.
20 astetta ja 2100-2900 ohm.Mhirvi kirjoitti:- Ja eipä edelleenkään meinaa jaksaa käydä kylmänä
- onko tietoa, että mitä arvoa tuon imusarjan anturin pitää kunnossa ollessaan näyttää?
- Ilmeisesti bensapumpun painetta ei kotioloissa voi mitenkään testata?
40 ja 1000-1300
900C -86
Re: Tonnari ei halua käynnistyä kylmänä.
Heittää bensanpainemittarin bensalinjan väliin, ei kuitenkaan esim. hydrauliikka firmasta paljoa maksa. Itellä o joku autogaugen tai vastaavan mittari konehuoneessa jarrunestesäiliön takana(haarotus näkyy myös kuvassa). http://lh5.ggpht.com/_0ePziNnr2ps/SZBYP ... %20016.jpg- Ilmeisesti bensapumpun painetta ei kotioloissa voi mitenkään testata?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Tonnari ei halua käynnistyä kylmänä.
Korjattu,
Vika korjaantui, kun disabloitiin tuo Heatplate pois, kun ei sitä enää kerran autossani ollut. Sitä en osaa sanoa, että mihin se plate on kadonnut
- Onneksi kävin vesa67 juttusilla
Vika korjaantui, kun disabloitiin tuo Heatplate pois, kun ei sitä enää kerran autossani ollut. Sitä en osaa sanoa, että mihin se plate on kadonnut
- Onneksi kävin vesa67 juttusilla
Saab 9000 CDE 2.3T A vm.97
#3167#
#3167#
Re: Tonnari ei halua käynnistyä kylmänä.
Oliko se levy kadonnut vai softa vaihtunut? Tuota levyä ei nimittäin kaikissa vehkeissä edes ole... Hyvä että selvisi, tuota ei jossain korjaamolla olisi varmaan osanneet ikinä paikallistaaVika korjaantui, kun disabloitiin tuo Heatplate pois, kun ei sitä enää kerran autossani ollut. Sitä en osaa sanoa, että mihin se plate on kadonnut
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Tonnari ei halua käynnistyä kylmänä.
Historian tuntien luulisi, että alkuperäinen purkki. Tai jos alkuaikoina oli vaihdettukkin, niin vakiosoftalla kumminkin.
- Epäilisin enemmän aikoinaan tehtyjä moottoriremontteja...
- Epäilisin enemmän aikoinaan tehtyjä moottoriremontteja...
Saab 9000 CDE 2.3T A vm.97
#3167#
#3167#
Re: Tonnari ei halua käynnistyä kylmänä.
Itse asiassa siinä sinun autossa ollut ECUn sisältö ei takuulla ollut alkuperäinen koska piirilevyn aikaleima oli vuoden 98 puolestavälistä. Lisäksi kun piirilevyn ja kuorien vaihto on helppoa niin on ihan sama mitä siinä tarrassa lukee jos joku on joskus sorkkinut pakettia.
Lisäksi tosiaan sen viallisen vanhan ECUn kanssa oli ihmettelemistä - muistipiirien vaihto pelkästään ei auttanutkaan ohjelmointiin mutta lopulta paljastui ajoituskriittisyys joka saattaa olla jonkun muunkin kummittelevan T5 ECUn ristinä.
Lisäksi tosiaan sen viallisen vanhan ECUn kanssa oli ihmettelemistä - muistipiirien vaihto pelkästään ei auttanutkaan ohjelmointiin mutta lopulta paljastui ajoituskriittisyys joka saattaa olla jonkun muunkin kummittelevan T5 ECUn ristinä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Tonnari ei halua käynnistyä kylmänä.
No vika palasi jonkin ajan kuluttua, eikä oikein kulkenut kunnolla...Mhirvi kirjoitti:Korjattu,
Vika korjaantui, kun disabloitiin tuo Heatplate pois, kun ei sitä enää kerran autossani ollut. Sitä en osaa sanoa, että mihin se plate on kadonnut
- Onneksi kävin vesa67 juttusilla
Keskiraskaalla kiihdytyksellä tuntui jotenkin menevän, mutta nilkka suoraksi tyylillä ei ohituksia tarvinnut tehdä, kun ei juuri vaikutusta.
Nyt taas kesällä Vesan luokse uudelleen ja hetihän se selvisi, että raskaasti käskiessä heitti ruudun täyteen nakutusvaroituksia, moottorilämpöjen ollessa 120 astetta!
Keväällä vaihtamani lämpötila-anturi oli ajatuksellisesti ollut oiken suuntainen, mutta investointina väärä, sillä lopulliseksi viaksi paljastui ECU:n liitinpinnin sijoiltaolo juurikin tässä lämpötila-anturin maa johdossa.
- Vika löytyi vain Vesan loogisen ja poissulkevan toimintatavan seurauksena, joten kiitos vielä siitä.
Ps. Samalla tuli katseltua pisteosia tallissa olleesta purku tonnarista. Vielä niitä siinne myös jäi, joten jos osaa puuttuu, niin kysy Vesa67
Saab 9000 CDE 2.3T A vm.97
#3167#
#3167#
Re: Tonnari ei halua käynnistyä kylmänä.
Ole hyvä,
Tarkennuksena että Trionic näki moottorin lämpötilana 120 astetta vaikka totuus oli lähempänä 90 astetta. Siksipä softa tod.näk annosteli vähemmän bensaa vähähappisempaan täyttöön joka johti nakutuksiin isommilla ahdoilla.
Ensireaktio nähdessäni nakukartan oli melko ohhoh - normaalin cruisailu(härö)nakujen lisäksi jo keskikierrosalueelta peruspaineahdoista lähtien taulukko aivan punaisena ja jokainen reipas kiihdytys tuotti kymmeniä lisää.
ECUn johtosarjan liittimessä pinni 66 oli tosiaan painunut sisäänpäin jolloin mittauksesta puuttui lämpötila-anturin referenssimaa, joka johti mittausvirheeseen vaikka anturi itsessään oli ehjä. Nakut katosi heti korjauksen jälkeen.
Vaikuttanee melko varmasti myös kylmäkäynnistyksiin.
Tarkennuksena että Trionic näki moottorin lämpötilana 120 astetta vaikka totuus oli lähempänä 90 astetta. Siksipä softa tod.näk annosteli vähemmän bensaa vähähappisempaan täyttöön joka johti nakutuksiin isommilla ahdoilla.
Ensireaktio nähdessäni nakukartan oli melko ohhoh - normaalin cruisailu(härö)nakujen lisäksi jo keskikierrosalueelta peruspaineahdoista lähtien taulukko aivan punaisena ja jokainen reipas kiihdytys tuotti kymmeniä lisää.
ECUn johtosarjan liittimessä pinni 66 oli tosiaan painunut sisäänpäin jolloin mittauksesta puuttui lämpötila-anturin referenssimaa, joka johti mittausvirheeseen vaikka anturi itsessään oli ehjä. Nakut katosi heti korjauksen jälkeen.
Vaikuttanee melko varmasti myös kylmäkäynnistyksiin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Tonnari ei halua käynnistyä kylmänä.
Itelläkin on autossa tuo imusarjan lämpölevy,mietin tässä että poistaisiko kokonaan härpäkkeen vaiko jättäisi paikoilleen. Pitäs vissiin ostaa sit lyhyemmät imusarjan pultit mitä nyt luin tuosta jonen kirjoituksesta?
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98