Lohkon maalaus

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Lohkon maalaus

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Millaisen pohjakäsittelyn ja maalin tuo vaatii jotta pysyy yli viikon ? Pensselimaali vai spray ? Milläs tuon lohkon saa puhtaaksi ennen maalausta , ei taida perinteinen liuotinpesu toimia ? Pohjamaali ?

Venakoppa on tossa takapihalla hinkattavana ja katsellaan sitten jääkö kiiltäväksi vai laitetaanko maali pintaan .
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lohkon maalaus

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Mimmi kirjoitti:Itse kylvetin lohkon aikoinaan kuumassa lipeäliuoksessa ja puhdasta tuli (liotusaika oli noin 4h).
No tälläseen ei mulla ole tallilla mahiksia
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Lohkon maalaus

Viesti Kirjoittaja Eski »

Miranol on osoittautunut varsin päteväksi lohkomaaliksi. Blokkihan ei kovin kuumana käy, ellei pääse lämmöt karkaamaan, jolloin saattaa olla isompiakin ongelmia kuin maalin hilseily :D Itse ainakin hankasin ruosteet ja vanhat maalit pois porakoneen teräsharjalla ja sitten pesin lohkon jarrukliinerillä ennen maalausta. Eipä tosin ole kokemusta miten maalaus kestää käytänössä, kun blokki makaa vieläkin tallin lattialla... http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_2089.jpg

Eski
Ikotion
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 21:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lohkon maalaus

Viesti Kirjoittaja Ikotion »

peitä kaikki kolot ja reiät ja käytä puhallutuksessa... Tulee kerralla hyvä. Mut erityisen hyvin kannattaa peittää kaikki jottei vahingossakaan pääse minnekkään ei toivottuun paikkaan lasikuulia/hiekkaa.
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lohkon maalaus

Viesti Kirjoittaja AP »

Mastonin Hammer on ihan ok tuohonkin tarkoitukseen. Ja tosiaan tuo puhallus kannatta kyllä tehdä jos mahdollista. Ei tarvi olla kummonenkaan maali kunhan vaan pohjat on puhtaat.
AkiZZa
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maalis 09, 2008 22:58

Re: Lohkon maalaus

Viesti Kirjoittaja AkiZZa »

Itse maalaisin ainakin maalilla joka kestää varmasti lämpöä,kylmää,bensaa,öljyä sekä jarrunestettä.

Silloin on hyvät edellytykset että maalipinta on pitkäikäinen.

Ja ilmanmuuta kannattaa hiekkapuhaltaa/puhalluttaa lohko ennen maalausta jos vain mahdollisuus on !
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Re: Lohkon maalaus

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Olen putsannut caben lohkon porakoneen teräsharjalla, ruiskuttanut ensin epoksilla ja päälle auto akryylillä. Hyvin on pari vuotta jo pysynyt.

http://jobori.net/saabclub/albums/userp ... attu_2.JPG

http://jobori.net/saabclub/albums/userp ... ohko_6.JPG
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: Lohkon maalaus

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Itse putsasin kanssa porakoneen teräsharjalla ja sitten vaan Temalacin ML90 työkönemaalit pensselillä päälle. Yli vuoden ja 15tkm on jo kestänyt. Samaisella maalilla maalailin konehuoneenkin ja ei vielä näy lähteneen mistään.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Lohkon maalaus

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

porakoneteräsharjalla on täälläkin vedetty...
maalina käytin punaista lämmönkestävää sprayta paksuina kerroksina koko purkin, hyvin on kestänyt..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Zomm
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 17:33
Paikkakunta: Helsingfors-Tarto

Re: Lohkon maalaus

Viesti Kirjoittaja Zomm »

Rasvat liuotinpesulla ja kuumalla vedellä pois, rälläkkä tai porakone teräsharjalla varustettuna irtoruosteiden poistamiseen. Toistamiseen liukkaripesu ja lopuksi putsaus harjan ja esim. lakkabensiinin kanssa. Kaikki rasvan jäänteet ehkäisevät todella tehokkaasti maalin tarttumista. Näin hiljattain vanhan harrasteautoni ja muutamaa kohtaa lukuunottamatta maali on pysynyt 6 vuotta. Maalina jo aiemmin mainittu Miranol. Sudittu maali tarttuu paremmin hieman huolettomammin puhdistettuun lohkoon kuin spray. Mimmin mainitsema lipeäkäsittely on ehdottomasti paras vaihtoehto.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Lohkon maalaus

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Eikai sitä lohkoa kannata ennen maalausta tärpätillä käsitellä, kun eikö siitä juuri jää jotain rasvajämiä?

Asetoni toisaalta ei taida juuri jämiä jättää, kun ei hajuakaan jää...
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Zomm
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 17:33
Paikkakunta: Helsingfors-Tarto

Re: Lohkon maalaus

Viesti Kirjoittaja Zomm »

Coltti kirjoitti:Eikai sitä lohkoa kannata ennen maalausta tärpätillä käsitellä, kun eikö siitä juuri jää jotain rasvajämiä?

Asetoni toisaalta ei taida juuri jämiä jättää, kun ei hajuakaan jää...
Osittain totta. Miranolia kun ohennetaan sudilla maalattaessa juuri lakkabensiinillä eli mineraalitärpätillä, joten kyseistä maalia käytettäessä ei haittaa.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Vastaa Viestiin