Tuolla sivulla 5 tjsp. on jo vähän tullut kerrottua miksi pääsen tuollaisiin lukemiin..
Ajotavasta ei enää oikein saa parannusta aikaan alkamatta haitata muuta liikennettä
Käyttöauto kun on niin näissä(kin) tulee kestämään mutta seuraavaksi pitäisi rakennella mega ohjaamaan sytkää ja ahtoja ja alkaa pienentämään ilmanvastusta.
Jos ei käyttäisi cruisea niin voisi kai päästä vielä desin tai kaksi vähemmällä, mutta siihen olen jo liian laiska..
Leppävirta-Tampere-Leppävirta väli keskikulutus kitkarenkailla 6.9 litraa ja sisälsi joitakin ohituksia.
Aika mukava lukema 419 tuhatta ajetulle matalapaine turbolle... Ja koneeseen ei ole edes kansiremonttia tehty....
Mutta hieman epäilen tuon keskikulutusmittarin tarkkuutta....
Pienen vapputurneen seurauksena kertyi mittariin karvan verran vajaa 1300km ajoa, josta n. 1000km kulutuksen (muistin nollata mittarin vasta ~300km ajon jälkeen) keskilukemaksi EDUn mukaan jäi 7.6l/100km.
Matkasta reilu 1200km maantieajoa (rajoitusten vaihdellessa välillä 80-120, tosin 120km/h rajoituksella vain n. 300km yhteensä) ja vajaa 100km kaupunkiajoa. Maantieosuudet ajettu vakionopeudensäätimen kanssa, joka asetettu asentoon rajoitus+10km/h. Satunnaiset ohitukset sitten hieman reippaammalla vauhdilla, jotta ohitus olisi ripeä ja turvallinen.
Allekirjoituksen kahden ylärivin kulkupelin tankatun ja mittarin mukaan kuljetun perusteella laskettu kulutus ripeässä nurkkapainotteisessa Helsingin seudun ajossa ilmastointi päällä:
itse löysin vian kulutukseen lopulta pakoputkesta,oli sitten aika tukossa..tiedä sitten onko keskipönttöki tukossa. mutta kulutus laski 10l/100km sekalaisessa ajossa,matka-ajossa menee keskimäärin 8l/100km
En ole vielä hirveästi ennättänyt kulutuksia laskeskella mutta ei tuo -96 2.3TA nyt ihan mahdottomia kuitenkaan vie.. ilmoitettu kulutus kaupunkiajossa taisi olla jotain 16-17L mutta itse siihen 12-13 pääsin. Matka-ajossa tasaista ~90km/h ilman ohituksia pääsin niinkin alas kuin 7,5L Nämä siis ajotietokoneen mukaan ja ilmastointi päällä. Toki jos innostuu ripeämpi ohituksia enemmän tekemään niin äkkiä se kulutus pompsahtaa matka-ajossakin kympin paremmalle puolelle