Uusi jäsen
Uusi jäsen
Tervehdys arvoisat Saab forumin käyttäjät!
Se on nyt niin, että taloomme on tulossa ensimmäinen Saabi, ja koin aiheelliseksi liittyä tähän asialliselta vaikuttavaan foorumiin. Olen aiemmin ollut mukana mersu foorumeissa Suomessa ja Ruotsissa, mutta koska muuton takia jouduimme luopumaan ko. pirsseistä niin jäsenyyskin jäi passiiviseksi.
Nyt siis tulossa 9-3 vm. -99, aj 85tkm, avo, autom., vaimolle - tietysti. Olen lukenut foorumin artikkeleita ko. mallista ja koin ne erittäin hyödylliseksi, tulen seuraamaan niitä jatkossakin. Kommentteja ja kokemuksia saa laittaa vapaasti!
Ko. yksilö tuntui olevan ajossa ihan ok, maalipinta ja sisusta siistit, kattokin toimi kuten pitää, ilmastointi oli kylmä kuin pohjoistuuli Tornionjoen jäällä tammikuussa. Odotin ehkä hieman ripeämpää kulkua alakierroksilla, mutta liekö automaatti "syyllisenä" pehmeään kulkuun - en valita, kunhan totean (vertaan foord falconiin jossa on 4ltr rivikuutonen, kierrokset eivät yli 2000 nouse kun normaalisti ajaa ja silloin kuitenkin meno on ripeähköä).
Siinäpä ne mitä osasin katsoa, vähäisellä Saab kokemuksellani!
Itse ajan siis vanhemmalla Ford Falconilla, käytettyjen autojen rivin sieltä kauemmasta päästä...
Terveisin,
Markus
Brisbane, Australia
Se on nyt niin, että taloomme on tulossa ensimmäinen Saabi, ja koin aiheelliseksi liittyä tähän asialliselta vaikuttavaan foorumiin. Olen aiemmin ollut mukana mersu foorumeissa Suomessa ja Ruotsissa, mutta koska muuton takia jouduimme luopumaan ko. pirsseistä niin jäsenyyskin jäi passiiviseksi.
Nyt siis tulossa 9-3 vm. -99, aj 85tkm, avo, autom., vaimolle - tietysti. Olen lukenut foorumin artikkeleita ko. mallista ja koin ne erittäin hyödylliseksi, tulen seuraamaan niitä jatkossakin. Kommentteja ja kokemuksia saa laittaa vapaasti!
Ko. yksilö tuntui olevan ajossa ihan ok, maalipinta ja sisusta siistit, kattokin toimi kuten pitää, ilmastointi oli kylmä kuin pohjoistuuli Tornionjoen jäällä tammikuussa. Odotin ehkä hieman ripeämpää kulkua alakierroksilla, mutta liekö automaatti "syyllisenä" pehmeään kulkuun - en valita, kunhan totean (vertaan foord falconiin jossa on 4ltr rivikuutonen, kierrokset eivät yli 2000 nouse kun normaalisti ajaa ja silloin kuitenkin meno on ripeähköä).
Siinäpä ne mitä osasin katsoa, vähäisellä Saab kokemuksellani!
Itse ajan siis vanhemmalla Ford Falconilla, käytettyjen autojen rivin sieltä kauemmasta päästä...
Terveisin,
Markus
Brisbane, Australia
Saab 9-3 Cabriolet, 2ltr turbo, aut.
Ford Falcon sedan, 4ltr, aut.
@ Brisbane, Australia
Ford Falcon sedan, 4ltr, aut.
@ Brisbane, Australia
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Uusi jäsen
Ei muuta kuin Welcome!
Ja tietenkin täällä varmaan halutaan nähdä kuvaa kyseisestä komeudesta/kaunottaresta (tarkoitan siis autoa)
Ja tietenkin täällä varmaan halutaan nähdä kuvaa kyseisestä komeudesta/kaunottaresta (tarkoitan siis autoa)
Saab 900 2.0t Cab -97
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Uusi jäsen
Harrimatias kirjoitti:Ei muuta kuin Welcome!
Ja tietenkin täällä varmaan halutaan nähdä kuvaa kyseisestä komeudesta/kaunottaresta (tarkoitan siis autoa)
Niin ja itselläni on ng900 automaattina, ja kyllä, kohtuu laista on matalilla kierroksilla. Mutta siihenhän löytyy helpolla tarvittava apu, jos sitä kaipaa
Saab 900 2.0t Cab -97
Re: Uusi jäsen
Kiitos!
Laitan kuvaa heti kun tulee auto pihalle ja itte kotio, olen vielä reissussa. Ja totta kai kuski laitetaan mukaan kuvaan
ng900, mitäs se oikein meinaa? En ole noihin mallikoodeihin vielä tutustunut, haullahan sekin varmasti selviäisi.
Laitan kuvaa heti kun tulee auto pihalle ja itte kotio, olen vielä reissussa. Ja totta kai kuski laitetaan mukaan kuvaan
ng900, mitäs se oikein meinaa? En ole noihin mallikoodeihin vielä tutustunut, haullahan sekin varmasti selviäisi.
Saab 9-3 Cabriolet, 2ltr turbo, aut.
Ford Falcon sedan, 4ltr, aut.
@ Brisbane, Australia
Ford Falcon sedan, 4ltr, aut.
@ Brisbane, Australia
Re: Uusi jäsen
Tervetuloa joukkoon!
Tuo Trionic-5 automaattina ei valitettavasti ole maailman pirtein turboautoksi
Muuten varsin mukava ajaa kyllä.
Apua laiskuuteen tarjoaa monet yritykset, kuten yllä jo mainittiin.
NG900 = New/Next Generation, muistuttaa kovasti 9-3 mallia.
OG900 = Old/Original 900, eli se vanha perinteinen "satku".
Tuo Trionic-5 automaattina ei valitettavasti ole maailman pirtein turboautoksi
Muuten varsin mukava ajaa kyllä.
Apua laiskuuteen tarjoaa monet yritykset, kuten yllä jo mainittiin.
NG900 = New/Next Generation, muistuttaa kovasti 9-3 mallia.
OG900 = Old/Original 900, eli se vanha perinteinen "satku".
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: Uusi jäsen
Saab 9-3 Cabriolet, 2ltr turbo, aut.
Ford Falcon sedan, 4ltr, aut.
@ Brisbane, Australia
Ford Falcon sedan, 4ltr, aut.
@ Brisbane, Australia
Re: Uusi jäsen
Upea, tuo sininen väri miellyttää silmää
Vähän kade tuosta keskikonsolin jalopuupanelista
Vähän kade tuosta keskikonsolin jalopuupanelista
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Uusi jäsen
Kuulkaas, tuli jo probleema. Myyjä kyllä lupasi laittaa kuntoon kun kerroin, mutta se joutuu odottamaan tiistaille ja lie hyvä ittekin jotain asiasta tietää. Eli, katon hydrauliöljyä vuotaa, tulee tippoja takarenkaan eteen kummallekin puolelle, enemmän kuskin puolelle. Auto tallissa katto alhaalla.
Mistäs sen öljynmäärän näkee? Paljonkos siellä on sitä öljyä? Laatu? ´
Hain haulla ja löysin että noin 0.5ltr olisi määrä, mutta se tarkistaminen jäi epäselväksi kuin myös laatu.
Kiitollinen kaikista vastauksista.
(asian vieretsö, on muuten metkaa että tänne asti joutui tulemaan ennenkuin tuli ostettua suomalainen auto...)
Mistäs sen öljynmäärän näkee? Paljonkos siellä on sitä öljyä? Laatu? ´
Hain haulla ja löysin että noin 0.5ltr olisi määrä, mutta se tarkistaminen jäi epäselväksi kuin myös laatu.
Kiitollinen kaikista vastauksista.
(asian vieretsö, on muuten metkaa että tänne asti joutui tulemaan ennenkuin tuli ostettua suomalainen auto...)
Saab 9-3 Cabriolet, 2ltr turbo, aut.
Ford Falcon sedan, 4ltr, aut.
@ Brisbane, Australia
Ford Falcon sedan, 4ltr, aut.
@ Brisbane, Australia
Re: Uusi jäsen
Tuolla Vesa67 ihmetteli samaa ja luonnollisesti ratkaisi ongelman :
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=84048
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=84048
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Uusi jäsen
On kyllä komea auto ja sisusta. Ja maisematkin.
Missäspäin ausseja majailet?
Aa tuollahan se lukikin. Brisbanessa?
Missäspäin ausseja majailet?
Aa tuollahan se lukikin. Brisbanessa?
Saab 900 2.0t Cab -97
Re: Uusi jäsen
Jep, Brisbanessa hyvinkin!Harrimatias kirjoitti:On kyllä komea auto ja sisusta. Ja maisematkin.
Missäspäin ausseja majailet?
Aa tuollahan se lukikin. Brisbanessa?
Saab 9-3 Cabriolet, 2ltr turbo, aut.
Ford Falcon sedan, 4ltr, aut.
@ Brisbane, Australia
Ford Falcon sedan, 4ltr, aut.
@ Brisbane, Australia
Re: Uusi jäsen
Ei kellään satu olemaan sähköisenä huolto-, korjaus tms. manualia? Voisin tuon katon rakennetta tutkia itsekseni.
Käyttöohjekirjakin on vasta tulossa, mietin että kuuluisiko takapenkkien kääntyä alas - näkyy olevan jotkin lukitussalvat selkänojan päissä?
Käyttöohjekirjakin on vasta tulossa, mietin että kuuluisiko takapenkkien kääntyä alas - näkyy olevan jotkin lukitussalvat selkänojan päissä?
Saab 9-3 Cabriolet, 2ltr turbo, aut.
Ford Falcon sedan, 4ltr, aut.
@ Brisbane, Australia
Ford Falcon sedan, 4ltr, aut.
@ Brisbane, Australia
-
- "Saabisti"
- Viestit: 148
- Liittynyt: Pe Huhti 13, 2007 22:05
- Paikkakunta: stadi
Re: Uusi jäsen
On kyllä hienon näköinen avo.
#3332
Seat Altea XL 2.0tdi dsg -09
Saab 1011011001 2.0t A 3d -00
tankkaus.com polttoaine.net katsastushinnat.fi
Seat Altea XL 2.0tdi dsg -09
Saab 1011011001 2.0t A 3d -00
tankkaus.com polttoaine.net katsastushinnat.fi
Re: Uusi jäsen
On komea avo..
Itse kun Ausseissa pari vuotta sitten kävin, pistin merkille kuinka törkeän halvalla siellä Saabeja sai verrattuna Suomeen.. Sydneyssä meinasi silmät päästä pudota kun parin liikkeen ohi kurvailtiin
Itse kun Ausseissa pari vuotta sitten kävin, pistin merkille kuinka törkeän halvalla siellä Saabeja sai verrattuna Suomeen.. Sydneyssä meinasi silmät päästä pudota kun parin liikkeen ohi kurvailtiin
Re: Uusi jäsen
Käyttöohjekirjakin on vasta tulossa, mietin että kuuluisiko takapenkkien kääntyä alas - näkyy olevan jotkin lukitussalvat selkänojan päissä?[/quote]
Hiano Takapenkit saa alas kääntämällä virta-avaimella selkänojan jommasta kummasta kulmassa olevasta lukosta. Mulla se lukko on vasemmalla puolella.
Hiano Takapenkit saa alas kääntämällä virta-avaimella selkänojan jommasta kummasta kulmassa olevasta lukosta. Mulla se lukko on vasemmalla puolella.
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch