Auto on 9000 cs 2,3i vm.-95, aj.198tkm.
9000CD23T kirjoitti:Kun omasta tonnarista levisi kansi pahvi, niin itse repäisin kannen auki ja kiikutin sen koneistamoon.www.hiomokantanen.fi
Koneistamossa kansi oikaistiin, ohjurit vaihdettiin, kumit vaihdettiin ja venttiilit läpättiin.
Mielenkiintoista seurata laitettiinko sulle ohjureiden kumit liimaamalla paikoilleen ?? Itselleni tehtiin sama homma ja kumeja ei liimattu, vaan kone kiinni ja ajoon. Sit lähti öljyä kuluun 1 l/1000 km, kuten tossa aiemmin joku kirjoitteli, ilmeisesti samasta viasta. Onnekseni remontti tehtiin korjaamolla, joten sain takuutyönä uuden korjauksen, jossa kumit liimattiin. Parhaillaan seurailen öljynkulutusta. Saabissa pitää kuulemma liimata kumit kiinni, muuten ei pysy paikoillaan.
Niin ja tämä kaikki tehtiin melkein odottaessa.
Vein kannen perjantai iltpäivänä kello 13.00.
Kansi oli koneistettu 16.15.
Eli purku ja asennus samana päivänä.
Auto oli ajosta pois melkein kaksi päivää ( ei kerennyt tulla vieroitusoireita..)
Ostin sitten tiivistesarjan ja takaisin asentamaan.
Remontin hinta itse tehtynä noin 75,- euroa.
Peetu kirjoitti:Eli eli.... Olisikohan kenelläkään kokemusta / tietoa, mikä mahtaa tonnaria vaivata, kun öljyä palaa 1l/1000km?![]()
ek6149 kirjoitti:9000CD23T kirjoitti:Kun omasta tonnarista levisi kansi pahvi, niin itse repäisin kannen auki ja kiikutin sen koneistamoon.www.hiomokantanen.fi
Koneistamossa kansi oikaistiin, ohjurit vaihdettiin, kumit vaihdettiin ja venttiilit läpättiin.
Mielenkiintoista seurata laitettiinko sulle ohjureiden kumit liimaamalla paikoilleen ?? Itselleni tehtiin sama homma ja kumeja ei liimattu, vaan kone kiinni ja ajoon. Sit lähti öljyä kuluun 1 l/1000 km, kuten tossa aiemmin joku kirjoitteli, ilmeisesti samasta viasta. Onnekseni remontti tehtiin korjaamolla, joten sain takuutyönä uuden korjauksen, jossa kumit liimattiin. Parhaillaan seurailen öljynkulutusta. Saabissa pitää kuulemma liimata kumit kiinni, muuten ei pysy paikoillaan.
Niin ja tämä kaikki tehtiin melkein odottaessa.
Vein kannen perjantai iltpäivänä kello 13.00.
Kansi oli koneistettu 16.15.
Eli purku ja asennus samana päivänä.
Auto oli ajosta pois melkein kaksi päivää ( ei kerennyt tulla vieroitusoireita..)
Ostin sitten tiivistesarjan ja takaisin asentamaan.
Remontin hinta itse tehtynä noin 75,- euroa.
Peetu kirjoitti:Eli eli.... Olisikohan kenelläkään kokemusta / tietoa, mikä mahtaa tonnaria vaivata, kun öljyä palaa 1l/1000km?![]()
Kannattaa lukeaCDEturbo kirjoitti: Kytkinturbiinin puoleinen kampiakselin stefa heittää öljyä pitkin konehuonetta oikein kunnolla (toinen pää vähän vähemmän).