9000 2.3T naputtaa
9000 2.3T naputtaa
Mikä mahdollisesti naputtaa n. 272000km ajetun 2.3T:n moottorissa? Naputus kuuluu autoon sisälle vaimeasti ja pelti auki sen kuulee aika selvästi, mutta en osaa tarkemmin sitä paikantaa paitsi että koneen lähistöllä se kuuluu parhaiten. Naputuksen saa esiin siten, että nostaa kierroksia ja jättää esim. 2500 r/min päälle... nak-nak-nak-nak-nak.
Jos/kun joudutaan remontoimaan, onko kyseessä hankala remontti eli kallis?
Jos/kun joudutaan remontoimaan, onko kyseessä hankala remontti eli kallis?
Re: 9000 2.3T naputtaa
karg kirjoitti:Mikä mahdollisesti naputtaa n. 272000km ajetun 2.3T:n moottorissa? Naputus kuuluu autoon sisälle vaimeasti ja pelti auki sen kuulee aika selvästi, mutta en osaa tarkemmin sitä paikantaa paitsi että koneen lähistöllä se kuuluu parhaiten. Naputuksen saa esiin siten, että nostaa kierroksia ja jättää esim. 2500 r/min päälle... nak-nak-nak-nak-nak.
Jos/kun joudutaan remontoimaan, onko kyseessä hankala remontti eli kallis?
Voihan olla, että sulla on jakopään ketju tai tasapainorattaiden piikit kuluneet, jolloin ketju löysänä se pääsee "lentämään" yli ja näin liippaa kotelon kanteen, josta toi ääni tulee..
Aikansa kun naputtaa, niin sit ketju menee poikki. Toisaalta etukäteen et voi mitään tehdäkään, joka poistas muutoin kuin rempan tekemällä naputuksen. Ortsi vaan ja kuuntele naputusta vielä jonkin aikaa, ellei se käy psyykkeen päälle.
Sit meno lakkaa, kun ketju menee poikki.
Remontti on kallista tai ei, riippuu rahatilanteestasi. Se on niin suhteellista.
Itse teetin ko. remontin hieman yli 2000 eurolla, tosin remontin yhteydessä korjattiin muitakin esiintulleita vikoja, kun niihin pääsi nyt sopivasti käsiksi, kun auto oli pukilla ja purettu, kuten esim laturi.
Voipi olla, et joku tekee vieläkin halvemmalla, mut liittyy siihenkin riskinsä. Mä sain tolla hintaa korjaustakuunkin.
Soittele sit kun poksahtaa, Tampereella Hepo-Autoon ja kysy mitä maksaa tavalla tai toisella. Ne on Saabin asiantuntijoita korjaamo alalla. Itselleni ko. remontti tehtiin juuri tuolla ja hyvä tuli.
DI-kasetti (punainen) tuli vaihdettua joskus viime vuonna, joten mahtaakohan syynä olla se.. Tarttee kattoa jos sais jostain testiin moisen.9000cst kirjoitti:Voi olla DI-kasetti. Minulla alkoi vanhassa tontussa naputtamaan juuri tuolla tavalla DI-Kasetti ja se oli sökö. Yritä saada jostain kasetti testiin muilta saabisteilta tai sitten jos liikkeessä on testi kasetti ja älä osta MUSTAA kasetti ja PUNAINEN
Re: 9000 2.3T naputtaa
Juu näinhän se aina on, rahamiehelle mikään ei ole kallista.ek6149 kirjoitti: Remontti on kallista tai ei, riippuu rahatilanteestasi. Se on niin suhteellista.
Pistin Hepo-Autoon kyselyn asiasta, katotaan tuleeko vastausta. Käyn myös tänään paikallisessa Länsi-Autossa näyttämässä autoa, kun siellä kuulemma joku osaa sanoa kokemuksella äänestä jotain.. Länsi-Autossa veikattiin, että jos esim. tasapainosysteemin laakerointi on paskana, niin päästään yli 3000 euron kustannuksiin, mutta muuten jäätänee alle 2000 euron, mikäli tartteis vaan vaihdella jotain ketjuja tai ketjupyöriä.ek6149 kirjoitti: Soittele sit kun poksahtaa, Tampereella Hepo-Autoon ja kysy mitä maksaa tavalla tai toisella. Ne on Saabin asiantuntijoita korjaamo alalla. Itselleni ko. remontti tehtiin juuri tuolla ja hyvä tuli.
Olispahan vikana vaan tuo DI-kasetti.. 190 euroa
Vika saattaa myös olla viallinen venttiilinnostin, silloin kuulostaa diiseliltä kokoajan . Tietääkseni tasapainoakselin ketju "rallattaa" löysänä, tosin nämä äänet voidaan sekoittaa toisiinsa.
Kannattaa käydä esim. autotohtorilla tai vastaavassa paikassa näyttämässä autoa, ennenkuin rupeat tekemään mitään huoltotoimenpiteitä.
Kannattaa käydä esim. autotohtorilla tai vastaavassa paikassa näyttämässä autoa, ennenkuin rupeat tekemään mitään huoltotoimenpiteitä.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Joo meikäläisen ongelma onkin nyt se, etten tiedä mitään noista äänistä Koneesta vaan kuuluu aika napakkaa kolkotusta tasaisesti sen mukaan paljonko on kierroksia. Länsi-Auton Saab-mies tosiaan lupasi kuunnella ääniä tänään, joten ehkä siitä jotain selviää. Ahdistaa vaan kun pitäis ostaa leffahuoneeseen uusi subbari, mutta Saba saattaakin viedä moninkertaisesti sen subbari-budjetinColtti kirjoitti:Vika saattaa myös olla viallinen venttiilinnostin, silloin kuulostaa diiseliltä kokoajan . Tietääkseni tasapainoakselin ketju "rallattaa" löysänä, tosin nämä äänet voidaan sekoittaa toisiinsa.
Kannattaa käydä esim. autotohtorilla tai vastaavassa paikassa näyttämässä autoa, ennenkuin rupeat tekemään mitään huoltotoimenpiteitä.
Kolistelun syyksi paljastui rikkinäinen jakoketjun kiristin. Jätin Saabin Länsi-Autoon, jossa se luvattiin pistää pelikuntoon n. 200 eurolla (uusi kiristin 138€). Ketju oli kireällä kuin viulunkieli, joten enpä enää uskaltanut lähteä autolla minnekään, vaikka asennusmies sanoikin, että kyllä sillä varmaan uskaltaa kotiin ajaa jos ajaa rauhallisesti. Niin, meikäläisen säkällä ketju olis varmasti katkennut saman tien.
Ja niinhän se tietysti oli, että kolina vaan jatkuu. Liian kireä jakoketju kyllä aiheutti ylimääräistä ääntä ja värinää koneeseen, mutta alkuperäinen ääni on ja pysyy. Nyt onkin edessä sitten soittelu vaikka sinne Hepo-Autoon isomman remontin tiimoilta. Länsi-Auton spede heitti heti 3000€:n remonttiarvion, mutta niin paljon en ole valmis sijoittamaan remonttiin. On muuten niin mukava auto, että täytyy sillä vielä ajella -> pakko remontoida.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7641
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Kysyppäs tuolta tarjousta rempasta.
Pro-Carservice Oy
Yritystie 2
40320 Jyväskylä
r.seijari@mail.saabnet.com
Phone: +358 14282200
Fax: +358 14282201
Pro-Carservice Oy
Yritystie 2
40320 Jyväskylä
r.seijari@mail.saabnet.com
Phone: +358 14282200
Fax: +358 14282201
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: 9000 2.3T naputtaa
karg kirjoitti:Juu näinhän se aina on, rahamiehelle mikään ei ole kallista.ek6149 kirjoitti: Remontti on kallista tai ei, riippuu rahatilanteestasi. Se on niin suhteellista.
Pistin Hepo-Autoon kyselyn asiasta, katotaan tuleeko vastausta. Käyn myös tänään paikallisessa Länsi-Autossa näyttämässä autoa, kun siellä kuulemma joku osaa sanoa kokemuksella äänestä jotain.. Länsi-Autossa veikattiin, että jos esim. tasapainosysteemin laakerointi on paskana, niin päästään yli 3000 euron kustannuksiin, mutta muuten jäätänee alle 2000 euron, mikäli tartteis vaan vaihdella jotain ketjuja tai ketjupyöriä.ek6149 kirjoitti: Soittele sit kun poksahtaa, Tampereella Hepo-Autoon ja kysy mitä maksaa tavalla tai toisella. Ne on Saabin asiantuntijoita korjaamo alalla. Itselleni ko. remontti tehtiin juuri tuolla ja hyvä tuli.
En oikke jaksa uskoa laakeroinnin pettäneen, kyllä ne akseleiden rattaat voi mennä vaihtoon. Mun 9000 oli ajettu n. 260 000 km kun jakopää korjattiin kokonaan, - ei laakereita.
Saikko muuten Hepo-Autosta vastausta ??
Olispahan vikana vaan tuo DI-kasetti.. 190 euroa
Olisit todennäköisesti tehnyt selvää säästöä jos olisit vienyt Pro Carserviceen. Mitä kaikkea aikovat tehdä jos 3000€ menee hepo-autolta ? Procar tekee noin 1000€ pintaan venttiilikopan kunnostuksen kannen oikasun, poistaa tai korjaa tasapainoakselit ja paljon muuta kivaa. Harkitseppa vielä että jos vaikka toimittasit auton jkl:ään...karg kirjoitti:Sovin jo Hepo-Auton kanssa, että pistävät auton kuntoon ensi viikolla. En kyllä uskaltais Hämeenlinnasta Jyväskylään asti tolla autolla enää lähteä. Jakopään äänet kun hävis, niin kolina kuuluu entistä paremmin sisälle, eikä se siitä varmaan edes vähene ennen ensi viikkoa..
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04