tonnari keitti.
tonnari keitti.
Eli vaikka sanoin katsastusaseman vanhalle huuhkajalle että älä käytä sitä sisällä kauaa (oma moka sinänsä koska ois pitäny laittaa permana flekti pyörimään) Keittihän se silti.Laitoin uudet nesteet ja huomasin että paisuvaissäiliössä on pieniä öljyläikkiä ,vähän tosin, mutta kuitenkin.Tänään huuhtelin systeemin kunnolla ja vaihdoin nesteet, ja kävin ajelemassa isoilla kierroksilla jonkun 5 kilsaa (4k rpm) ja vedätin parikertaa täyskaasulla jonnekki 5k:n Tän jälkeen kattelin ni nesteet näyttäis kirkkailta...Onko nyt niin että selvisin säikähdyksellä vai vuotaako kansipahvi... Kone käy ihan ok ja tehotkin tuntuis olevan suurinpiirtein (huom suurinpiirtein) tallella.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: tonnari keitti.
Tuo Tonnarin kansipahvi ei taida olla kovin herkkä menemään satunnaisesta keittämisestä.
Eiköhän säikähdyksellä ole selvitty
Eiköhän säikähdyksellä ole selvitty

"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: tonnari keitti.
Silti voisit mennä valittamaan katsastusasemalle ja vaatimaan korvausta. idioottimaista toimintaa...
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: tonnari keitti.
No se äijä ois varmaan tajunnut jos ois ymmärtänyt suomea.Ja olihan moka munkin , en vaan tajunnut että sillä äijällä menee 5 minuuttia niitten jarrujen testaamiseen prkl, havahduin vasta pihalla jutellessani random saabistien kanssaColtti kirjoitti:Silti voisit mennä valittamaan katsastusasemalle ja vaatimaan korvausta. idioottimaista toimintaa...

Mitä tästä opimme... Järjenkäyttö on sallittua , liika luottamus on pahasta
Valitan kyllä silti jos toi alkaa oireilemaan , eriasia on sitte onko siitä mitään hyötyä.Kanspahvia en ala vaihtamaan tohon omilla rahoilla jokatapauksessa.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: tonnari keitti.
No kannattaa mennä heti valittamaan sinne konttorille, eikä vasta vähän ajan päästä, jos alkaa oireilemaan. Sillä millä muuten pystyt todistamaan, että vika olisi siellä tullut, eikä vasta jälkeenpäin esim. jonkin oman virheen takia.009baas kirjoitti:No se äijä ois varmaan tajunnut jos ois ymmärtänyt suomea.Ja olihan moka munkin , en vaan tajunnut että sillä äijällä menee 5 minuuttia niitten jarrujen testaamiseen prkl, havahduin vasta pihalla jutellessani random saabistien kanssaColtti kirjoitti:Silti voisit mennä valittamaan katsastusasemalle ja vaatimaan korvausta. idioottimaista toimintaa...että pörinähän on jatkunu jo helvetin pitkään siellä... Kun menin sisään ni oli just heittäny nesteet pihalle , äijä jatko samaa hidasta toimintaansä tästä huolimatta...
Mitä tästä opimme... Järjenkäyttö on sallittua , liika luottamus on pahasta
Valitan kyllä silti jos toi alkaa oireilemaan , eriasia on sitte onko siitä mitään hyötyä.Kanspahvia en ala vaihtamaan tohon omilla rahoilla jokatapauksessa.

Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: tonnari keitti.
Miten onnistuit?Jontse kirjoitti:Ei sentään turbo hajonnu niinku mulla katsastuksessa
Huokaan toistaiseks helpotuksesta ja totean että nesteet pysyy kirkkaana.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24626
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: tonnari keitti.
No se äijä ois varmaan tajunnut jos ois ymmärtänyt suomea.Ja olihan moka munkin , en vaan tajunnut että sillä äijällä menee 5 minuuttia niitten jarrujen testaamiseen prkl,
missä somaliassa sie tonnaria katsastat?? ku eivät suomea puhu!!!!!
jarruissa menee oma aikansa varsinkin silloin jahka katsastusmies pohtii kummasta päästä käkkäri pitää hahahah
missä somaliassa sie tonnaria katsastat?? ku eivät suomea puhu!!!!!
jarruissa menee oma aikansa varsinkin silloin jahka katsastusmies pohtii kummasta päästä käkkäri pitää hahahah
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: tonnari keitti.
Turbo oli jo valmiiksi väljäp**ka. Pakokaasumittausletkun irrotettua tuli komea savupilvi halliin.009baas kirjoitti:Miten onnistuit?Jontse kirjoitti:Ei sentään turbo hajonnu niinku mulla katsastuksessa
Huokaan toistaiseks helpotuksesta ja totean että nesteet pysyy kirkkaana.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24626
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: tonnari keitti.
turboautoille on tai pitäisi olla väljempi putki päästömittaukseen.... liian tiivis putki tekee hallaa ahtimelle.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7772
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: tonnari keitti.
Puhaltaako lämppäri lämmintä...?
Yleensä jos lyö paineen järjestelmään niin lämpöisen tulo lakkaa.
Yleensä jos lyö paineen järjestelmään niin lämpöisen tulo lakkaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: tonnari keitti.
Jontse kirjoitti: Turbo oli jo valmiiksi väljäp**ka. Pakokaasumittausletkun irrotettua tuli komea savupilvi halliin.
Vai puhutaanko kuitenkin pakokaasuimurin putkesta/letkusta, sillä katsastusasemalla missä minä olen Saabit katsastanut on se pakokaasumittauslaitteen anturi vain sellainen sormen vahvuinen eikä mikään putki.nalleolut kirjoitti:turboautoille on tai pitäisi olla väljempi putki päästömittaukseen.... liian tiivis putki tekee hallaa ahtimelle.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: tonnari keitti.
Nimenomaan joo.Sellasen ison letkunhan ne laittaa sillon kiinni kun halutaan että pakokaasut ei jää halliin.Voihan se tietty olla että anturi on yhdistetty tällaseen.Tuha kirjoitti:Jontse kirjoitti: Turbo oli jo valmiiksi väljäp**ka. Pakokaasumittausletkun irrotettua tuli komea savupilvi halliin.Vai puhutaanko kuitenkin pakokaasuimurin putkesta/letkusta, sillä katsastusasemalla missä minä olen Saabit katsastanut on se pakokaasumittauslaitteen anturi vain sellainen sormen vahvuinen eikä mikään putki.nalleolut kirjoitti:turboautoille on tai pitäisi olla väljempi putki päästömittaukseen.... liian tiivis putki tekee hallaa ahtimelle.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: tonnari keitti.
Kyllä lämpöstä tulee ihan normaalisti.9000CD23T kirjoitti:Puhaltaako lämppäri lämmintä...?
Yleensä jos lyö paineen järjestelmään niin lämpöisen tulo lakkaa.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)