T7 ja stage1 murheet
T7 ja stage1 murheet
Auto on -02 9-3 2.0t 150hp siis. Vaikiona auto toimii normaalisti.
Autossa on kokeiltu kahta eri stage1 ohjelmaa, maptun ja bsr, kahdessa eri
purkissa. Kummallakin sama ongelma, satunnaisesti täys' kaasu kiihdytyksessa
5400 -kierroksen kohdalla meno hyytyy ts. sytytys ja polttoaineen syöttö katkeaa.
Joskus tämän yhteydessä antaa vikakoodia P1300.
Autoon on vaihdettu, uusi sytytyskasetti (kokeiltu myös toisella) kampiakselin asentoanturi, sytytystulpat NGK BCPR7ES-11 kahdesti, polttoainesuodatin, ym
Nyt sain lainaksi toisen ilmamäärämittarin niin tilanne hieman korjaantui, muttei kokonaan poistanut koko ongelmaa. (uusi ilmamäärämittari on tilattu) Eli 5400 -kierroksen kohdalla
nykii ja alkaa hyytymään, kiertää yli 6000 kuitenkin.
Pakoputkistoa , kattia ja niiden kuntoa pitää vielä tutkailla, olisiko mitään muita
ehdotuksia?
Käytin auton penkissä, ajattelin jos siinä selviäisi jotain, mutta ei. Auto 'puutui'
siististi 5600 1/min jälkeen. Antaen arvot :Max power to shaft 149,4 kw
Max power at 4244
Maximum torque 364 Nm
corresponding to 3251
Maximum torque at 111
correction factor 1,011
correction standard DIN 70020
Autossa on kokeiltu kahta eri stage1 ohjelmaa, maptun ja bsr, kahdessa eri
purkissa. Kummallakin sama ongelma, satunnaisesti täys' kaasu kiihdytyksessa
5400 -kierroksen kohdalla meno hyytyy ts. sytytys ja polttoaineen syöttö katkeaa.
Joskus tämän yhteydessä antaa vikakoodia P1300.
Autoon on vaihdettu, uusi sytytyskasetti (kokeiltu myös toisella) kampiakselin asentoanturi, sytytystulpat NGK BCPR7ES-11 kahdesti, polttoainesuodatin, ym
Nyt sain lainaksi toisen ilmamäärämittarin niin tilanne hieman korjaantui, muttei kokonaan poistanut koko ongelmaa. (uusi ilmamäärämittari on tilattu) Eli 5400 -kierroksen kohdalla
nykii ja alkaa hyytymään, kiertää yli 6000 kuitenkin.
Pakoputkistoa , kattia ja niiden kuntoa pitää vielä tutkailla, olisiko mitään muita
ehdotuksia?
Käytin auton penkissä, ajattelin jos siinä selviäisi jotain, mutta ei. Auto 'puutui'
siististi 5600 1/min jälkeen. Antaen arvot :Max power to shaft 149,4 kw
Max power at 4244
Maximum torque 364 Nm
corresponding to 3251
Maximum torque at 111
correction factor 1,011
correction standard DIN 70020
Viimeksi muokannut matti911, Su Touko 10, 2009 12:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1092
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: T7 ja stage1 murheet
ahdot nousee liikaa?
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Re: T7 ja stage1 murheet
Niinhän ne yleensä toimii vakiona Mun tonnarissa kaikenlainen epäsosiaalinen käytös ja puutuminen ahdoilla ratkesi kun korvasin katalysaatorin pätkällä suoraa putkea. Aika raju kasa irtonaista rojua sieltä kyllä putosikin lattiallematti911 kirjoitti:Auto on -02 9-3 2.0t 150hp siis. Vaikiona auto toimii normaalisti.
Tosin jos meno katkeaa kokonaan niin sillon on kyseessä fuelcut, eli ahdot karkaa. Joku Guru on kertonut että viallinen mankkuvena tekisi tuota
Re: T7 ja stage1 murheet
Ahtopainemittari, vdo:n perusmittari, ei nouse yli 1.15 bar missään kohtaa.Kaide kirjoitti:Niinhän ne yleensä toimii vakiona Mun tonnarissa kaikenlainen epäsosiaalinen käytös ja puutuminen ahdoilla ratkesi kun korvasin katalysaatorin pätkällä suoraa putkea. Aika raju kasa irtonaista rojua sieltä kyllä putosikin lattiallematti911 kirjoitti:Auto on -02 9-3 2.0t 150hp siis. Vaikiona auto toimii normaalisti.
Tosin jos meno katkeaa kokonaan niin sillon on kyseessä fuelcut, eli ahdot karkaa. Joku Guru on kertonut että viallinen mankkuvena tekisi tuota
TOSIN siinä penkitystilanteessa max ahtopaine oli 1.45bar. laitteen mittaama.
Sen putkiston tutkin seuraavaksi.
Viimeksi muokannut matti911, To Touko 07, 2009 20:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
Re: T7 ja stage1 murheet
Hmm... polttoainepumppu tai jokin polttoaineensyöttöön liittyvä? Omassa tonnarissa aikoinaan oli todella selkeä ero isommilla kierroksia ennen ja jälkeen bensapumpun vaihdon.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: T7 ja stage1 murheet
Siinä penkitystilanteessa oli laajakaista-lamda kiinni ja seokset oli ok.G-mies kirjoitti:Hmm... polttoainepumppu tai jokin polttoaineensyöttöön liittyvä? Omassa tonnarissa aikoinaan oli todella selkeä ero isommilla kierroksia ennen ja jälkeen bensapumpun vaihdon.
Matti
Tosin tulpista päätellen ainakaan liian rikkaalla ei mennä.
Kohtahan tähän on kaikki muu vaihdettu, bensapumppua uupuu...
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
Re: T7 ja stage1 murheet
Jos polttoaine loppuisi niin se varmaan näkyisi myös sillä seosmittarilla. Mutta noi paineet vähän arveluttaa, mun mielestä 1,45bar on vähän liikaa stage1:seen, joten todnäk. fuelcut astuu peliin. Jossain stage1:ssä fuelcut oli säädetty ilmamassaan 1300mg/c, ja veikkaisin että toi 1,45bar on aika liki tuota 1300mg/c.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: T7 ja stage1 murheet
jonkun rautabugin on pakko aiheuttaa tuo mahdollinen ahtojen liiallinen nousu jos siitä on kyse, varsinkin jos on kokeiltu useammalla softalla. Mankkuvena lienee ainoa komponentti joka vaikuttaa tuohon . Tietty teoriassa sopiva vuoto jossain ahtomittarin tai hukkiksen letkussa saattaa pistää systeemin luulemaan ahtoja pienemmäksi, mutta toisaalta kun toi T7 pelaan ilmamäärällä niin taas menee spekuloinniksi.
Fuelcutin kyllä huomaa selvästi , nenä menee kiinni tuulilasiin kertalaakista. Mikäli kyse on tuosta ilmiöstä niin sitten homma on selvä.
Fuelcutin kyllä huomaa selvästi , nenä menee kiinni tuulilasiin kertalaakista. Mikäli kyse on tuosta ilmiöstä niin sitten homma on selvä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Re: T7 ja stage1 murheet
Mulla tulee nykäisy nyt kun viimein ahtomittari on kiinni, niin tuossa 1barin nurkilla. Kokeilin tänä aamuna parikin kertaa ja sen pidemmälle neula ei kerkiä.
Vikaa ei täysin vielä paikallistettu. Tosin, mulla vielä T5, eli kunhan kohta saadaa T7 niin pääsee jälleen tarkentamaan tutkimuksia.
Vikaa ei täysin vielä paikallistettu. Tosin, mulla vielä T5, eli kunhan kohta saadaa T7 niin pääsee jälleen tarkentamaan tutkimuksia.
Saab 900 2.0t Cab -97
Re: T7 ja stage1 murheet
Meno ei hyydy tuohon tyyliin vaan 'puutuminen' alkaa n. 5000 -kierroksen kohdallaKaide kirjoitti:
Fuelcutin kyllä huomaa selvästi , nenä menee kiinni tuulilasiin kertalaakista. Mikäli kyse on tuosta ilmiöstä niin sitten homma on selvä.
ja n 5400 kohdalla ei minkäänlaista voimaa. Jos et tässä kohtaa nosta jalkaa niin
silloin tyrkkää sen vikakoodin P1300, aina.
EDIT niin ja moottorinohjauksen häiriövalo vilkkuu n. 30s, mutta jos nostaa jalan
kaasulta kakki palaa ennalleen.
Viimeksi muokannut matti911, Pe Touko 08, 2009 12:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
Re: T7 ja stage1 murheet
Sitten se ei ole fuelcut. Mikä muuten on P1300 koodi ? Ainakaan WIS ei moista tunnematti911 kirjoitti:Meno ei hyydy tuohon tyyliin vaan 'puutuminen' alkaa n. 5000 -kierroksen kohdallaKaide kirjoitti:
Fuelcutin kyllä huomaa selvästi , nenä menee kiinni tuulilasiin kertalaakista. Mikäli kyse on tuosta ilmiöstä niin sitten homma on selvä.
ja n 5400 kohdalla ei minkäänlaista voimaa. Jos et tässä kohtaa nosta jalkaa niin
silloin tyrkkää sen vikakoodin P1300, aina.
- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1092
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: T7 ja stage1 murheet
Tota ilmamassamittaria olis voinu myös kokeilla puhdistaa...matti911 kirjoitti:Nyt sain lainaksi toisen ilmamäärämittarin niin tilanne hieman korjaantui, muttei kokonaan poistunut.
ite putsailin asetonilla, mutta elektroniikkapuhdistus-aine olis vissiin turvallisempi...
kaiken lisäksi helppo homma tehdä.... ja voi säästää ison pennin
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Re: T7 ja stage1 murheet
Autoon on vaihdettu, uusi sytytyskasetti (kokeiltu myös toisella) kampiakselin asentoanturi, sytytystulpat NGK BCPR7ES-11 kahdesti, polttoainesuodatin, ymsabatti 96 kirjoitti:Tota ilmamassamittaria olis voinu myös kokeilla puhdistaa...matti911 kirjoitti:Nyt sain lainaksi toisen ilmamäärämittarin niin tilanne hieman korjaantui, muttei kokonaan poistunut.
ite putsailin asetonilla, mutta elektroniikkapuhdistus-aine olis vissiin turvallisempi...
kaiken lisäksi helppo homma tehdä.... ja voi säästää ison pennin
Tuo ym. pitää sisällään kaikenlaista mm. ilmamassamittarin puhdistamisen elektroniikka- puhdistusaineella, useampaan kertaan.
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
Re: T7 ja stage1 murheet
P1300 siis OBD2 vikakoodi, P1300 and P0300 are random misfires/ code p1300-torque limitation signal low???Kaide kirjoitti:Sitten se ei ole fuelcut. Mikä muuten on P1300 koodi ? Ainakaan WIS ei moista tunnematti911 kirjoitti:Meno ei hyydy tuohon tyyliin vaan 'puutuminen' alkaa n. 5000 -kierroksen kohdallaKaide kirjoitti:
Fuelcutin kyllä huomaa selvästi , nenä menee kiinni tuulilasiin kertalaakista. Mikäli kyse on tuosta ilmiöstä niin sitten homma on selvä.
ja n 5400 kohdalla ei minkäänlaista voimaa. Jos et tässä kohtaa nosta jalkaa niin
silloin tyrkkää sen vikakoodin P1300, aina.
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
Re: T7 ja stage1 murheet
P1300=Sytytyshäiriöitä, useat sylinterit, katalysaattorille haitallinen.
Tarkasta letkuliitennät ahtimen ja läppäkotelon väliltä, polttoaineen paineensäätimen ja imusarjan välinen letku, näyttääkö nesteen lämpötila-anturi oikein, sylinterien puristus, paineanturit imusarja, ahtoilma ja ulkoilma, huohotus venttiilit, jarrutehostin, kampikammion tuuletus, alipaineletkut.
Mulla tuli omaan autoon sellainen vika jakoketjurempan jälkeen (vaihdoin myös uuden boksin), että auto alkoi nykimään täyskaasulla aivan tautisesti, ja antoi vika koodia p1304=sytkähäiriö sylint.4:ssa. Seokset meni myös eivan perseelleen n afr=16, no tilasin sit huoltoon ajan ja vein auton sinne parin päivän päästä, laitettiin autoon bensanpaineen mittarit kiinni, lähettiin koeajolle ja kas auto toimii kuin unelma . En keksi muuta selitystä kuin että tankissa oli joko huonoa bensaa tai sitten pumpussa oli joku roska, tankissa oli vain n.10L bensaa joten tankkasin tankin täyteen kun vain sen huoltoon. Siitä lähtien auto on toiminut noilta osin hyvin
Tarkasta letkuliitennät ahtimen ja läppäkotelon väliltä, polttoaineen paineensäätimen ja imusarjan välinen letku, näyttääkö nesteen lämpötila-anturi oikein, sylinterien puristus, paineanturit imusarja, ahtoilma ja ulkoilma, huohotus venttiilit, jarrutehostin, kampikammion tuuletus, alipaineletkut.
Mulla tuli omaan autoon sellainen vika jakoketjurempan jälkeen (vaihdoin myös uuden boksin), että auto alkoi nykimään täyskaasulla aivan tautisesti, ja antoi vika koodia p1304=sytkähäiriö sylint.4:ssa. Seokset meni myös eivan perseelleen n afr=16, no tilasin sit huoltoon ajan ja vein auton sinne parin päivän päästä, laitettiin autoon bensanpaineen mittarit kiinni, lähettiin koeajolle ja kas auto toimii kuin unelma . En keksi muuta selitystä kuin että tankissa oli joko huonoa bensaa tai sitten pumpussa oli joku roska, tankissa oli vain n.10L bensaa joten tankkasin tankin täyteen kun vain sen huoltoon. Siitä lähtien auto on toiminut noilta osin hyvin
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002