Onko kukaan asentanut Hirschn jousia Näyttäis madaltavan maltilliset 20mm
Toimiikohan vakio iskareilla vai meneekö vaihtoon nekin
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
kalle37 kirjoitti:Onko kukaan asentanut Hirschn jousia Näyttäis madaltavan maltilliset 20mm
Toimiikohan vakio iskareilla vai meneekö vaihtoon nekin
Paras toiminta-alue on tietysti "vakiokorkeudella" vakioiskareilla, niinkuin FSD-Konin iskareillakin.
Toisaalta painuuhan vakiojousetkin, mutta painuneena ne ei jaksa "pompautella" ulosjoustoissa enää niinkuin nuo Hirschin jouset.
Ongelmaksi tulee ulosjoustovaimennuksen pehmetessä "ponnistaminen" nypyissä.
Ajattelin itse mitata tuon eron Aeron ja Hirschin jousien välillä - olisi tarkoitus asennuttaa alle ensi viikolla. Sitten näkee, että paljonko tuo ero oikeasti on kun asiasta löytyy eri infoa.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Kertokaahan sitten miten muuttuu ajettavuus verrattuna aeron vakio alustaan. Olisi kiva tietää noita asioita ennen kuin menee tekeemään päätöstä.
Kiinnostaisi vaihtaa tuohon 18 - 19 tuumaiset rinkut alle. Niin ja tietenkin tuo vaatisi sen madalluksen, ettei ihan raktoriksi muutu aero raukka.
Varmaan nuo hirschit olisi paras vaihto ehto, jos haluaa auton pysymään mahdollisimman "orkkiksena". Tullut katsellut niitä hirschin vanteita myös, vaikuttaisi ihan päteviltä seteiltä.
Niin joo ja onko nuo hirschin sivuilla olevat hinnat kuinka paikkaansa pitäviä?
- Simo
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07 Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
Itselläni on kokemuksia Hirsch-jousista. Omassa Aerossa (2005) on ollut viime kesästä asti alla Hirsch & Koni FSD -yhdistelmä ja täytyy sanoa että toimii loistavasti!
Mittasin tuon eron Aero (ajettu 80tkm) ja Hirsch -jousien välillä: Hirschit madalsivat noin sentin.
Sen sijaan etualatukivarren uretaanpuslia (Taliaferro) en suosittele. "Jämäkkä", "Tukeva", "Täsmällinen" olisivat hyviä asioita. Se, että alusta paukauttaa kaiken mahdollisien suoraan läpi puolestaan ei ole; "Kivireki" oli tuloksena. Tänään vaihtui alle originaalit 'kumiset' puslat. Täytyy ihmetellä minkälainen vaikutus tuollaisilla pienillä osilla voi olla! Ai niin, tilanteeseen voi tietenkin vaikuttaa vielä iskaritolppien välissä oleva jäykiste (Taliaferrolta sekin)...
Kuullostaa ihan hyvältä... pitääpä pistää hankintalistalle. Vaikkakin taitaa jäädä ensi kesään hankinnat tuon auton osalta. Köyhdytti budjettia ihan tarpeeksi tuo auton hankinta.
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07 Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
Mobster kirjoitti:Itselläni on kokemuksia Hirsch-jousista. Omassa Aerossa (2005) on ollut viime kesästä asti alla Hirsch & Koni FSD -yhdistelmä ja täytyy sanoa että toimii loistavasti!
Mittasin tuon eron Aero (ajettu 80tkm) ja Hirsch -jousien välillä: Hirschit madalsivat noin sentin.
Sen sijaan etualatukivarren uretaanpuslia (Taliaferro) en suosittele. "Jämäkkä", "Tukeva", "Täsmällinen" olisivat hyviä asioita. Se, että alusta paukauttaa kaiken mahdollisien suoraan läpi puolestaan ei ole; "Kivireki" oli tuloksena. Tänään vaihtui alle originaalit 'kumiset' puslat. Täytyy ihmetellä minkälainen vaikutus tuollaisilla pienillä osilla voi olla! Ai niin, tilanteeseen voi tietenkin vaikuttaa vielä iskaritolppien välissä oleva jäykiste (Taliaferrolta sekin)...
Mistä hommasit jouset? Ja tuliko hyväksyntä lappu mukana?
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Hommasin jouset yksityiseltä. Valitettavasti Hirschien hinta on suolaisempi kuin Eibachien (jonka valmistamat nuo Hirschit ovat). Jos oikein muistan mukana tuli lappu, jonka onnistuin hukkaamaan jonnekin laatikoiden pohjalle.
Onkos RapidBoost hankkinut jo Hirschit alle? Itekin tässä pyöritellyt mielessä, että pitäisikö joskus moiset hankkia.. taikka vastaavat. Haluaisin maltillisen madalluksen jotta käytettävyys säilyy hyvänä. Onko porukalla kokemusta näistä orkkis iskareiden kanssa? Toinen vaihtoehto vois olla Saabin sporttialusta..
Mä laitatin Eibach pro kit madallus joiterit.
Madaltaa maltillisesti eikä muutu mitenkään jyräksi yms.
Eikä hintakaan ollut paha olisko ollut jotain 240€ kierros.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Nypa kirjoitti:Onkos RapidBoost hankkinut jo Hirschit alle? Itekin tässä pyöritellyt mielessä, että pitäisikö joskus moiset hankkia.. taikka vastaavat. Haluaisin maltillisen madalluksen jotta käytettävyys säilyy hyvänä. Onko porukalla kokemusta näistä orkkis iskareiden kanssa? Toinen vaihtoehto vois olla Saabin sporttialusta..
Autossa on vielä orggis osat alla. En ole vielä oikein osannut päättää minkä setin tuohon oikein laittaisi. Vaikeaa on =)
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07 Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
kalle37 kirjoitti:Mä laitatin Eibach pro kit madallus joiterit.
Madaltaa maltillisesti eikä muutu mitenkään jyräksi yms.
Eikä hintakaan ollut paha olisko ollut jotain 240€ kierros.
Toi on kyllä edullinen tapa.. Onko sulla orggis-iskarit noiden kanssa käytössä? Oisko heittää kuvaa auton sivuprofiilista? Tollasen kierroksen vois hyvin laittaa ens kesäks, ainoo vaan että kestääkö iskarit vai kuihtuuko heti alle..
JN jo laittoi linkin sivukuvasta!
Nyt on alla uudet renkaat joten loksun ja renkaan välinen tila supistui muuntamalla milillä
Orkkis iskarit on alla eikä vielä mitään ongelmia.
Ainut että penkissä pitäis olla enemmän sivutukea, kun kurvrissa ei jakkaralla pysyä
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.