Tuttu ja turvallinen saab

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
MtSound
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuttu ja turvallinen saab

Viesti Kirjoittaja MtSound »

pocky kirjoitti:Kai osaat matematiikkaa?
60+60=120

120+xx=yy.

Tietystihän siinä voisi ajaa 120km/h päin puuta, tiiliseinää, kaidetta, you name it.
Älä kokeile tolla logiikalla, ei käy hyvin. Toi testi vastaa karkeasti 60km/h kiinteään esteeseen.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Re: Tuttu ja turvallinen saab

Viesti Kirjoittaja Defeat »

Tuo "60+60=120" toteutuu vain, jos toinen autoista on huomattavasti painampi ja toinen autoista jatkaa törmäyksen jälkeen matkaansa taaksepäin 60km/h.
Eli silloinkin se on 60+60=120 vain toisen auton osalta ja toisen auton osalta 60+60=0
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
Fechter
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Huhti 15, 2008 12:07

Re: Tuttu ja turvallinen saab

Viesti Kirjoittaja Fechter »

Ruotsalaisautot vahvoilla turvallisuusselvityksessä

Saabin ja Volvon myyntiluvut eivät ole mairittelevia, mutta vakuutusyhtiö Folksamin turvallisuusselvityksessä ruotsalaiset pitävät pintansa.

Folksamin mukaan Saabin ja Volvon mallit ovat useimmiten turvallisimpia valintoja tien päälle.

Ruotsalaisten edelle kiilaa selvityksessä ainoastaan japanilainen Toyota Avensis vuosimalleissa 2003–2008. Avensis pesi selvityksessä täpärästi Volvon suuremmat mallit sekä Saabin 9–5-mallin.

Heikoimmin selvityksessä pärjäsivät pienemmät 90-luvun mallit, kuten Honda Civic ja Fiat Punto.

– Pienempien autojen turvallisuus on yleisesti suurempia huonompi, siitä ei ole epäilystäkään. Välimatka kuitenkin pienenee, sanoo Folksamin liikennetutkimuspäällikkö Anders Kullgren.

Kullgrenin mukaan varsinkin uudet pienemmät automallit ovat jo useasti vanhoja suurempia malleja turvallisempia.

Folksamin selvitys perustuu todellisiin onnettomuuksiin, jotka ovat aiheuttaneet henkilövahinkoja. Tulokset perustuvat 105 000 kolariin, jotka ovat tapahtuneet vuosina 1995–2008.


http://www.uusisuomi.fi/raha/59017-ruot ... vityksessa
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Tuttu ja turvallinen saab

Viesti Kirjoittaja Pola »

apu,apupoika kirjoitti:
tami kirjoitti:
renner kirjoitti:Ja sitten boonukseen, sinällään mielenkiintoisempi pätkä :D
http://www.youtube.com/watch?v=Q0ckv3fbg44
Tässä pätkässä onkin sitten keskivertojannua parempi kuski ratissa. Nätisti, ja ennenkaikkea vauhdilla taittuu Saabbi radalla. Liukasratakohta oli mielenkiintonen. :D
Yrittikö siinä matkustaja lähtee kyydistä kesken liukastelupätkän :D
Vai kiskooko toi kuski käpiäistä ku kuuluu ping pong :D
#3272
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tuttu ja turvallinen saab

Viesti Kirjoittaja SS »

Kai osaat matematiikkaa?
60+60=120

120+xx=yy.

Tietystihän siinä voisi ajaa 120km/h päin puuta, tiiliseinää, kaidetta, you name it.
Ei tuota noin voi laskea. Autoja kun on 2, eli energia jakautuu kahden auton kesken. Kuvittele, että autojen välissä olisi törmäyshetkellä seinä. Miten tilanne muuttuu ja paljonko on törmäysnopeus?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Vastaa Viestiin