Iha autokatsastus Konala

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: Iha autokatsastus Konala

Viesti Kirjoittaja liteFun »

joutilas kirjoitti:Hyvinkään a-katsastuksessa eräs nimeltämainitsematon setä käytti 45 minuuttia og-satkun katsomiseen. Survoi jopa itsensä takapenkille (3-ovinen malli) testaamaan turvavyöt, jollaista en ollut ennen nähnyt.
Vaikuttaa hyvältä konttorilta, yhdestäkään minun autosta ei ole tarkistettu turvavöitä kertaakaan missään konttorilla. Lähinnä ovat yrittäneet muljutella renkaita irti ja koittaneet saada meisseliä pohjasta läpi. Eräs nuorempi innokas katsuri kyllä huomautteli kaikesta turhasta, mm. konepellin kaasujouset eivät pidä peltiä ylhäällä, häikäisysuoja puuttuu (oli takapenkillä kun ei pysy yläasennossa, "manuaalikäytöllä"), takaluukku ei aukea (kahva poikki). Nuo ne varmaan onkin pirun tärkeitä ajaessa, häikäisysuoja tuli tarvittaessa laitettua paikoilleen ennen liikkeellelähtöä, mutta empä ole kenenkään nähnyt ajavan autolla konepelti ja takaluukku auki yläasennoissaan.
009baas
"Viggen"
Viestit: 582
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Iha autokatsastus Konala

Viesti Kirjoittaja 009baas »

Saappi Kuski kirjoitti:Ei kai ne kuitenkaan sitä pakota romuttamaan? Tällaista se autoilu on. Osta vaihteeksi vaikka vanha 9-5 p*ska 7 tonnilla. Siitä kun sitten losahtaa ensin ABS boksi, 2tonnia, seuraavalla viikolla ilmastointi, 3tonnia ja sen jälkeen vaihdeloota niin huomaatkin yhtäkkiä omistavasi 15 tonnin auton jossa ,kaikki muu on p*skaa paitsi kolme uutta osaa. :)
Eikai tätäkään foorumia olis jos kaikilla ois varaa ostaa uus auto...
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Iha autokatsastus Konala

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

009baas kirjoitti:
Saappi Kuski kirjoitti:Ei kai ne kuitenkaan sitä pakota romuttamaan? Tällaista se autoilu on. Osta vaihteeksi vaikka vanha 9-5 p*ska 7 tonnilla. Siitä kun sitten losahtaa ensin ABS boksi, 2tonnia, seuraavalla viikolla ilmastointi, 3tonnia ja sen jälkeen vaihdeloota niin huomaatkin yhtäkkiä omistavasi 15 tonnin auton jossa ,kaikki muu on p*skaa paitsi kolme uutta osaa. :)
Eikai tätäkään foorumia olis jos kaikilla ois varaa ostaa uus auto...
En minä sillä vaan ihan vaan koska laskeskelet että mitä hitsaaminen tulee maksamaan niin jos auto muuten on tekniikaltaan hyvä ja täyttää käyttötarpeet niin saattaa siihen nähden se muutaman tonnin hintainen ns. nykyauto, jos sellaisen hankkimista suunnittelisit, olla varsinainen rahareikä. 80 luvun 900 on kuitenkin jämäkkä perusauto ilman tuhansien eurojen teknisiä härveleitä jotka hajoilee ja vaatii merkkikorjaamolla käyntejä.
9000CS 2,3
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Iha autokatsastus Konala

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Eipä tuu hitsauksillekaan hirveesti hintaa, kun hankitaan se parin sadan euron migi ja kympin rälläkkä ja ruvetaan itse räkimään peltiä paikoilleen :)
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Vastaa Viestiin