tonnari täristää

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

jus kirjoitti:TCS-tonnarissa anturi on 8788200 (Bosch 0280130032), jossa on kaksi rinnakkaista piiriä, vastusarvot koskevat kumpaakin piiriä (napa1-napa2 ja napa1-maa). Vanhemmissa mitataan vaan anturin napojen väliltä.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 1994#21994

(Tiedot korjaamokäsikirjasta polttoainejärjestelmä 85-93, en tiedä kuinka pätee uudempiin.)



Sä otit sen kalliimman sinisen ja mä taas halvemman, no saas nähdä pelittääkö. Selviskö sulle mitä eroa niissä on?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

moro

Päivitystä tilanteeseen, koitin ottaa mankkuvenan piuhan irti, eli peruspaineilla ajelua, no reipasta polkemista, kierrokset 6000+, eikä mitään ongelmaa. Hiipi mieleen että taasko se perkeleen mankkuvena.. :twisted: . Seuraavaksi "W" letku irti ja varovasti ajelua niin et paineet kävi jotain 1.0--1.3 bar. Ei rykimistä. No sitten mankkuvenan johto kiinni, "w" letku kiinni eli paluu normaalitilaan.
Kunnon kengitystä, monta vetoo 80-150, ei mitään ongelmaa. Ja vielä iltapäivällä kun yritti jotain mossee ohittaa niin alko röpeltää heti. Eli oiskohan sitten ollu jotain häiriöö mankkuvenan liittimessä, pitänee tarkistaa huolella happetuneisuusaste, hyvä jos näin halvalla selviää.
Vaikka kyllä se bensapumpun hajoominen ja DI-kasetti ongelma vielä tulee kun nyt on mittarissa se pikkasen vajaa 200tkm ja molemmat taitaa olla viä alkuperäsiä.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

JouniCSE kirjoitti: Vaikka kyllä se bensapumpun hajoominen ja DI-kasetti ongelma vielä tulee kun nyt on mittarissa se pikkasen vajaa 200tkm ja molemmat taitaa olla viä alkuperäsiä.
Yeah right, kyllähän se pykiminen palas taas. No nyt on vaihdettu uus sytkäkasetti ja toimii. Autossa oli kiinni alkuperänen w38/93 tehty kasetti. Joten kai sen olikin aika päästä eläkkeelle. Jotenkin tuntuu että bensankulutus väheni kasetin vaihdolla ja muutenkin käynti muuttui nätimmäks.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: tonnari täristää

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Ykkösellä liikkeelle lähdettäessä ei täristä. Mutta kun kolmosella-viitosella painaa lämän edes alta puoliväliin niin alkaa nykiä ja täristää oudosti, ihan kun kone pätkisi tai joku olis "irti" :evil:
Jos höllää kaasua ja kiihdyttää varovasti niin toimii ok.


Mikäs tässä on hajoamassa? DI-kassu, vetarit, tukikumit?
DI-kassu on muutaman vuoden vanha, tulpat 1500 km ajetut ja oikeat/oikea kärkiväli. Pikkuletkuja olen uusinut ja ainakin toinen momenttituen pusla näyttää uudelta (uretaani).
Teki samaa jo talvirenkailla, joten vika ei ole renkaissa/vanteissa.
Auto siis tuo -94 Aero.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: tonnari täristää

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Tuntuis, että ongelma liittyy jotenkin ahtoihin tai pikemmin niiden puutteeseen??

Kun ahtomittari näyttää että ahdot nousee, niin tärinä alkaa. Jos kiihdyttää hitaasti ei ole ongelmaa. Eikä siis "valoista lähdettäessä" ykkösellä ole mitään tärinöitä.

Mitenkäs tarkistelen toimiiko mankkuvena tai bypass? Tai ylipäätään miten tässä pääsis eteenpäin? Auttakee viisaammat.. :)
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: tonnari täristää

Viesti Kirjoittaja teesalama »

No niin, DI-kasetti vaihdettu.
Johan loppui tärinät "täyskaasulla", olis pitäny suosiolla vaihtaa heti alkuun tuo kasetti...

Tietty vaihdoin tulpat samalla, vaikkei vanhat ollu kuin 2 tkm ajetut.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Vastaa Viestiin