
tonnarin keulasta???
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
tonnarin keulasta???
paljonkos on eroavaisuuksia vm86 tonnarin ja cs tonnarin keuloilla??? haen sitä että onko kauhea savotta tai edes mahdollista vaihtaa uudempi keula?(sis. lokarit,konepelti,ajovalot...) tai vaihtoehtoisesti vaan viistokeula...ei oikein toi pystykeula hivele mun kauneusihannetta... 

900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: tonnarin keulasta???
Etsi-painikkeella löytyy jotain vanhempia viestiketjuja, joissa aihetta on käsitelty. Kokeile vaikka...
#3418
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: tonnarin keulasta???
etsitty...eli siis toimiiko ihan vaan niin että haen motonetista viiston umpiot sekä kulmaparkit/vilkut ja käy ihan suoraan pystyjen tilalle?!?!? tarviiko mistään veistää mitään?!?!? esim puskurista...maski menis varmaan vaihtoon kans...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: tonnarin keulasta???
-86 pystykeulasta saat viistokeulan em. osilla plus maskilla ja puskurilla jostakin mallivuosien -89-94 viistokeulatonnarista, mutta matalakeulaa tyyliin CD -94 ylöspäin ja CS-kaikki-, et saa ainakaan ilman suht. mittavia muutostöitä.
Niissä uudemmissa on jo lähes tuulilasilta eteenpäin jyrkemmin laskeutuvat rungon etuyläaisat joilla lokarit istuvat, kuin näissä vanhemmissa pysty- ja viistokeuloissa.
Tosin näemmä -92 CD:ssä on näköjään jo nämä matalemmat runko-osat vaikka onkin viistokeula ja tyhjiksi jääviin kohtiin on laitettu tehtaalla kaikenmaailman täytteitä, prikkoja ym..
Niissä uudemmissa on jo lähes tuulilasilta eteenpäin jyrkemmin laskeutuvat rungon etuyläaisat joilla lokarit istuvat, kuin näissä vanhemmissa pysty- ja viistokeuloissa.
Tosin näemmä -92 CD:ssä on näköjään jo nämä matalemmat runko-osat vaikka onkin viistokeula ja tyhjiksi jääviin kohtiin on laitettu tehtaalla kaikenmaailman täytteitä, prikkoja ym..
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: tonnarin keulasta???
ok...kiitos erittäin hyvästä vastauksesta...ja ei muuta kun keulan osia metsästämään... 

900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: tonnarin keulasta???
Juu, ei tuokaan välttämättä ilman pientä askarteluhenkeä onnistu, eli umpioiden kiinnityskohdissa lukkopeltiin voi olla eroja eri mallien välillä, ja lampunpyyhkijöiden akselit ja varrethan ovat pystärissä sisempänä. Sitä en tiedä että onko akseleiden mitassa se ero vai ovatko pyyhkijöiden moottorit siirrettävissä kiinnityksissään.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: tonnarin keulasta???
vielä ainakin urheiluhenkeä löytyy
...alkujaan meinasin lähinnä ettei tarttis rälläköidä mitään sen kummempia ja ettei välttämättä tarttis vaihtaa puskinta...eli pelkkä valojen ja maskin faceliftaus riittäis mulle...

900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: tonnarin keulasta???
Siinähän ratkaisussa se pystärin puskuri jää sen verran sisemmäs viiston umpioihin ja maskiin nähden että puskurin em. roippeiden väliin jää ikävä, noin sentin puolentoista rako. Sehän puskurin yläpintahan kun hieman laskeutuu eteenpäin.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: tonnarin keulasta???
ahaa...ok...no siis jos en saa puskinta hankittua mistään niin sit täytyy yrittää operoida esim jostain muovista jokin siisti lista tms. siihen väliin...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: tonnarin keulasta???
Nythän on laman myötä ostajan markkinat (Saikos sitä sanaa jo sanoa?
) eli ostoilmoa puskimesta vain tuonne omaan osioonsa tai varaosahaku tai Veljekset mäntykorpi ym. voivat tuottaa suht. edullisen ja silmälle sopivan lopputuloksen.
CC:tähänkin on tehty viistokeulana muistaakseni vuodesta -89 vai oliko -90, mutta meillä täällä Suomessa sitä taidettiin myydä loppuun saakka pystärinä? Ainakin harvemmassa nuo ovat, itse en ole kuin pari nähnyt.

CC:tähänkin on tehty viistokeulana muistaakseni vuodesta -89 vai oliko -90, mutta meillä täällä Suomessa sitä taidettiin myydä loppuun saakka pystärinä? Ainakin harvemmassa nuo ovat, itse en ole kuin pari nähnyt.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: tonnarin keulasta???
joo mä tota varaosahakua jo selailinkin...siel ei vaan ota oikeen selvää onks ne pystärin vai viiston valoja...pitäis kait soittaa ni selviäis...eli jos jollain on ylimääräisiä viiston lyhtyjä, maskia, ja puskinta niin SAA TARJOTA!! 

900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: tonnarin keulasta???
Hieman ohi aiheen, mutta tuo edellä mainittu Velj. Mäntykorpi Ky on kyllä suosittelemisen arvoinen paikka. Joitakin kertoja olen heidän kauttaan asioinut ja joka kerta palvelu on ollut erittäin hyvää ja toimitukset nopeita. Myös tavarat ovat aina olleet juuri sitä mitä on luvattu.
#3418
Re: tonnarin keulasta???
Yleensä kannattaa viimeseen asti välttää suomalaisia purkaamoja, karkeasti ylihintaista ja usein kehnolaatuista osaa. Ebay:ta löytyy toisinaan saabin osiakin sopuhintaan, isommissa tavaroissa rahdit saattaa alkaa oleen kalliit mutta jos samasta paikasta saa useammankin osan niin silti tulee helposti halvemmaksi kun kotimaisilta ostaminen. Sama pätee näihin kotimaisiin "tuning-putiikkeihin", nopeammin ja halvemmalla saa kun tilaa suoraan ulkoa.J.N kirjoitti:Hieman ohi aiheen, mutta tuo edellä mainittu Velj. Mäntykorpi Ky on kyllä suosittelemisen arvoinen paikka. Joitakin kertoja olen heidän kauttaan asioinut ja joka kerta palvelu on ollut erittäin hyvää ja toimitukset nopeita. Myös tavarat ovat aina olleet juuri sitä mitä on luvattu.
Re: tonnarin keulasta???
Osittain ihan totta, mutta riippunee osasta, tarpeesta ja tilanteesta.
Itse vaihdan autooni vain uusia (yleensä alkuperäis) osia, joita ostan kaupasta (paikallisesta, tai verkko). Jälkivarustelua sallin itseni harrastaa käytetyillä, kunhan ne vain ovat uuden veroisia. Eipä ole toistaiseksi omiin tarpeisiin paljoa kiinnostanut opetella eBay:ssa asioimista pelkän säästämisen takia. Voisihan aiheeseen ehkä joskus perehtyä...
Velj. Mäntykorvella asioin, kun oli tarve (sisustan) osille, joita ei kaupasta uutena saanut. Onneksi sieltä sain uuden veroisia.
[Offtopic]
Itse vaihdan autooni vain uusia (yleensä alkuperäis) osia, joita ostan kaupasta (paikallisesta, tai verkko). Jälkivarustelua sallin itseni harrastaa käytetyillä, kunhan ne vain ovat uuden veroisia. Eipä ole toistaiseksi omiin tarpeisiin paljoa kiinnostanut opetella eBay:ssa asioimista pelkän säästämisen takia. Voisihan aiheeseen ehkä joskus perehtyä...
Velj. Mäntykorvella asioin, kun oli tarve (sisustan) osille, joita ei kaupasta uutena saanut. Onneksi sieltä sain uuden veroisia.
[Offtopic]
#3418
Re: tonnarin keulasta???
Jottei menisi enää enempää Off-Topiciksi
niin ainakin Motonetin luettelon perusteella voisi päätellä että pystykeulaan on umpioita tehnyt CIBIE, ja taas viistokeulan umpiot olisivat HELLA- valmistetta.
Voihan noita olla tietenkin tehty molempien valmistajien toimesta jälkimarkkinoille kumpiakin, mutta itse ainakin luulisin omien kokemusten perusteella että Mäntykorpi Bros.- rimpautuksella ja selittämällä tarpeensa aikas varmasti selviää mistä on kyse, sen verran Saabeihin erikoistuneesta purkamosta on kuitenkin kyse.
Kokkolassa taisi olla joku toinenkin nimenomaan Saabeihin perehtynyt purkamo, mutten nyt kuolemaksenikaan saa päähäni että millä nimellä kulki..?

Voihan noita olla tietenkin tehty molempien valmistajien toimesta jälkimarkkinoille kumpiakin, mutta itse ainakin luulisin omien kokemusten perusteella että Mäntykorpi Bros.- rimpautuksella ja selittämällä tarpeensa aikas varmasti selviää mistä on kyse, sen verran Saabeihin erikoistuneesta purkamosta on kuitenkin kyse.
Kokkolassa taisi olla joku toinenkin nimenomaan Saabeihin perehtynyt purkamo, mutten nyt kuolemaksenikaan saa päähäni että millä nimellä kulki..?