Ei noissa jousissa taida sellaisia olla. Onko ihan virallinen osa?petrisa kirjoitti:tsaarela: Onko sinulla etujousien alkuosassa kumisuojus?
Minulla ei sitä alunperin ollut, mutta etuiskarien vaihdon yhteydessä laitoin ne.
Tuon kumin pitäisi estää jousen ja jousilautasen välisen paukkeen.
Kolinaa ja rahinaa
Re: Kolinaa ja rahinaa
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Kolinaa ja rahinaa
tsaarela: on ihan virallinen osa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Kolinaa ja rahinaa
Joutuu ilmeisesti käyttään koko joustintuen irti, jos nuo meinaa saada paikalleen vai onnistuuko jousipuristimien kanssa paikallaan?petrisa kirjoitti:tsaarela: on ihan virallinen osa.
No konepesussa käynti hiljenteli tuota taas.
Viimeksi muokannut tsaarela, Pe Huhti 24, 2009 07:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Kolinaa ja rahinaa
No mulla on myös vertailukohtaaAerologi kirjoitti:Eipä noihin tunnu mikään auttavan. Muutenkin veltontuntuinen koko alusta vaikka oma auto oli vasta 60tkm ajettu urheilualustalla. Kolinat loppui vihdoin ja pihaan tuli uudenkarhea 300-sarjan bemari. On muuten pojjaat ihan eri peli ku Suappi!
Onhan tuo bemmi ihan kiva paketti, tosin en samantehoisella myllyllä ja sporttialustalla lähtisi paljoa paremmaksi kehumaan. Erilaisia kyllä ovat.
Tosin saabilla on ajeltu vasta noin 18tkm, eikä ainakaan vielä mikään paikka kolise tai rämise. Sporttialustan iskarit saisi olla jäykemmät kyllä, muutosta tulee kesän aikana.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Kolinaa ja rahinaa
tsaarela: saattaisi se onnistuakin ilman irroitusta, mutta ei tuo koko joustintuen irroitus niin iso homma ole.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Kolinaa ja rahinaa
No ainakin helpompi kuin NG900:ssa, jossa joutuu navan käyttään irti.petrisa kirjoitti:tsaarela: saattaisi se onnistuakin ilman irroitusta, mutta ei tuo koko joustintuen irroitus niin iso homma ole.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Kolinaa ja rahinaa
Kuten aiemmin kirjoitin, niin se katkennut etujousi on nyt vaihdettu ja kolinat lakkas siihen paikkaan. Pyytäessäni laskua, niin kertoi lähettävänsä kyselyn Saabin päämajaan, koska ei mene jouset kuulemma normaalisti poikki tuolla lailla No, lasku siis tällä hetkellä 0 egee, mutta olen skeptinen sen reklamaation onnistumiseen. Auto siis MY-03 ja ajettu 85 000 km.
Sinänsä kuitenkin positiivinen yllätys, että edes yrittävät asiakkaan etua ajaa.
Sinänsä kuitenkin positiivinen yllätys, että edes yrittävät asiakkaan etua ajaa.
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Re: Kolinaa ja rahinaa
Onkos kellään kuvaa (oikea tai epc) sekä kääntölaakerin suojakumista että jousilautasen suojakumista?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
GM korvaa jousen 100% takuuseen
Puoli tuntia sitten sain huoltoliikkeeltä puhelinsoiton ja huoltopäällikkö ilmoitti GM:n korvaavan takuuseen katkenneen etujousen. Takuu on 100%, joten sisältää työt. Tämä tiedoksi kaikille, joilla on nyt akuutti jousi-irti-poikki probleema. Auto siis 6v. vanha ja 85 tkm ajettu. Mainiota toimintaa huoltoliikkeeltä. Varmaksi en nyt sitten sano, oliko tiedustelu ensin mennyt Saabille, vai suoraan GM:lle. Puhelimessa hän kuitenkin koko ajan puhui, että nimenomaan GM on hyväksynyt takuun piiriin. Onkohan niitä mennyt sitten liikaakin jousia poikki ja menee sitten tyyppivian piiriin?
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Re: Kolinaa ja rahinaa
Ai että olisikohan tyyppivika...? Saabscene (UK) ja Saabcentral (US) -foorumit ovat hajonneita jousia pullollaan
9-3SS Aero 2005
Re: Kolinaa ja rahinaa
No, sittenhän asia on liikahtanut jollain lailla eteenpäin, jos ottavat korjauksen kontolleen. Itse olen ainakin tyytyväinen tähän käänteeseen.Mobster kirjoitti:Ai että olisikohan tyyppivika...? Saabscene (UK) ja Saabcentral (US) -foorumit ovat hajonneita jousia pullollaan
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Re: GM korvaa jousen 100% takuuseen
Nyt ei muista enää, asutko Suomessa vai jossain muualla ?Saabel kirjoitti:Puoli tuntia sitten sain huoltoliikkeeltä puhelinsoiton ja huoltopäällikkö ilmoitti GM:n korvaavan takuuseen katkenneen etujousen. Takuu on 100%, joten sisältää työt. Tämä tiedoksi kaikille, joilla on nyt akuutti jousi-irti-poikki probleema. Auto siis 6v. vanha ja 85 tkm ajettu. Mainiota toimintaa huoltoliikkeeltä. Varmaksi en nyt sitten sano, oliko tiedustelu ensin mennyt Saabille, vai suoraan GM:lle. Puhelimessa hän kuitenkin koko ajan puhui, että nimenomaan GM on hyväksynyt takuun piiriin. Onkohan niitä mennyt sitten liikaakin jousia poikki ja menee sitten tyyppivian piiriin?
Ei sikäli että asialla periaatteessa pitäisi olla vaikutusta mutta kuulostaa kyllä aika höveliltä palvelulta verrattuna siihen mitä täällä on tottunut saamaan...
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Re: Kolinaa ja rahinaa
Asustelen Belgiassa ja kokemukseni paikallisista merkkihuolloista tuntuu olevan selkeästi paremmat, kuin täällä palstoilla monet ovat kirjoittaneet Suomessa olevista huolloistaan. Aina tuntuu olevan listalla kaikenlaista pientä, mitä he ovat tehneet ja siitä ei kuitenkaan kaikkea ole veloitettu. (Vaihdettu jarruvalo, sammutinpullo, imurointia, auton pesua...)
Jos GM kuitenkin ottaa vetovastuun, niin tilanteenhan ei siten pitäisi olla merkkihuollon ongelma, joten en enää ymmärrä minkäänlaista nihkeyttä asian tiimoilta.
Jos kyseessä ei ole kuin yksittäistapaus, eikä kyseessä ole mikään tyyppivika, niin silloin tämä viestini on vain yksi muiden joukossa. Kiireesti sen tilanteen tänne kuitenkin kaikille tiedoksi toin, jos jollain sattuu nyt olemaan sama tilanne päällä ja jotain vipuvartta neuvotteluihin toisi jollekkin toiselle epäonniselle ja rahaa säästyisi.
Jos GM kuitenkin ottaa vetovastuun, niin tilanteenhan ei siten pitäisi olla merkkihuollon ongelma, joten en enää ymmärrä minkäänlaista nihkeyttä asian tiimoilta.
Jos kyseessä ei ole kuin yksittäistapaus, eikä kyseessä ole mikään tyyppivika, niin silloin tämä viestini on vain yksi muiden joukossa. Kiireesti sen tilanteen tänne kuitenkin kaikille tiedoksi toin, jos jollain sattuu nyt olemaan sama tilanne päällä ja jotain vipuvartta neuvotteluihin toisi jollekkin toiselle epäonniselle ja rahaa säästyisi.
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Re: Kolinaa ja rahinaa
"Eiköhän" tuo ole tosiaan ihan tyyppivika ja hyvä kun ilmoitit tapauksestasi juuri syistä jotka tuossa luettelit. Itselläni oli just tuo tilanne päällä eikä tullut kyllä mieleenkään kysyä merkkiliikkeestä takuun korvaavuutta, kilometrejäkin on kyllä jo +140 tkm joten en ihmettelisi vaikka olisivat vedonneet tuohon, ja syystäkin.. ehkä. Eipä näitä kyllä toisaalta muissa autoissani ole näillä(kään) kilometreillä vielä paukkunut poikki.Saabel kirjoitti: Jos kyseessä ei ole kuin yksittäistapaus, eikä kyseessä ole mikään tyyppivika, niin silloin tämä viestini on vain yksi muiden joukossa. Kiireesti sen tilanteen tänne kuitenkin kaikille tiedoksi toin, jos jollain sattuu nyt olemaan sama tilanne päällä ja jotain vipuvartta neuvotteluihin toisi jollekkin toiselle epäonniselle ja rahaa säästyisi.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Re: Kolinaa ja rahinaa
Selvä homma. Joka tapauksessa yllätyin nyt lukiessani vain noita avauksia tarvikejousista jne. tämän vian laajuudesta ja siitä, miten näennäisen helposti jousi menee poikki (parkkipaikalla käännellessä yms.)TKL kirjoitti:"Eiköhän" tuo ole tosiaan ihan tyyppivika ja hyvä kun ilmoitit tapauksestasi juuri syistä jotka tuossa luettelit. Itselläni oli just tuo tilanne päällä eikä tullut kyllä mieleenkään kysyä merkkiliikkeestä takuun korvaavuutta, kilometrejäkin on kyllä jo +140 tkm joten en ihmettelisi vaikka olisivat vedonneet tuohon, ja syystäkin.. ehkä. Eipä näitä kyllä toisaalta muissa autoissani ole näillä(kään) kilometreillä vielä paukkunut poikki.Saabel kirjoitti: Jos kyseessä ei ole kuin yksittäistapaus, eikä kyseessä ole mikään tyyppivika, niin silloin tämä viestini on vain yksi muiden joukossa. Kiireesti sen tilanteen tänne kuitenkin kaikille tiedoksi toin, jos jollain sattuu nyt olemaan sama tilanne päällä ja jotain vipuvartta neuvotteluihin toisi jollekkin toiselle epäonniselle ja rahaa säästyisi.
Ymmärrän siis huoltopäälikön kannan asiaan "Ei voi noilla kilometreillä mennä Saabissa jouset poikki..."
Joka tapauksessa ilmoitin siitä mahdollisuudesta takuuseen heti täällä ja ihmeteltävän ripeästi vastauskin tuli, joten olen henkilökohtaisesti erittäin tyytyväinen palveluun. Kuten jo totesinkin, niin toivottavasti jollakin on asiasta apua, niinkuin olen saanut itsekin vinkkejä muutamiin asioihin täällä palstalla. Kiitos vain kaikille niistä palautteista.
Takuuseen on vaihdettu minulla nyt muistilla ja peruutuskallistuksella varustetut peilit (pinnan kuoriutuminen), avaimet, pyörän pultit (ruoste), kuskin puolen etujousi) Vikalistalla on enää se pyyhkimen temppuilu, ja siinä on sitten koko vikasaldo tälle autolle. Joten kokonaisuudessaan olen päässyt todella vähällä. Tottakai aikaa myöten tulee sitten noita alustan osia jne. Mutta siinähän sitten vaihtelevat tarpeen mukaan.
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06