Menipä taas auto katsastuksesta läpi kertalaakista. Ainoastaan vuonna 2006 ollut sanomista parkkivaloista.
Tutkailin noita päästöarvoja, niin tämmöistä näytti CO arvot:
------------------------
vuosi___joutokäynti___yli2000
------------------------
2001___0_____________0
2003___0,03__________0
2004___0_____________0
2005___0_____________0,06
2006___0,01__________0,01
2007___0,01__________0,04
2008___0,02__________0,16
2009___0_____________0,22
Mistähän moinen nousu johtuu? Tossahan on sallittu arvo 0,3.
Häkäarvoista
Häkäarvoista
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Häkäarvoista
Olisiko kaksi viimeistä mittausta tehty erilaisella mittarilla.
itse kanssa kiinnitin huomiota viime vuoden katsastuksessa aikaisempaa suurempaan lukemaan. Lapun mukaan siloin oli käytetty eri analysaattoria kuin muissa katsastuksissa.
itse kanssa kiinnitin huomiota viime vuoden katsastuksessa aikaisempaa suurempaan lukemaan. Lapun mukaan siloin oli käytetty eri analysaattoria kuin muissa katsastuksissa.
9-3 SC TTid Vector A6 vm.-08
9-3 SC TTid Vector A6 vm.-08
Neljässä viimeisessä sama. Ensimmäisissä vaihtelevasti eri analysaattoreita, mutta missään ei sama kuin noissa viimeisissä.vihtori kirjoitti:Olisiko kaksi viimeistä mittausta tehty erilaisella mittarilla.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Moikka Saabistit!
Näitä arvoja ei ihan suoraan kannata ruveta ihmettelemään, koska häkäarvo CO ja hiilivetyarvo HC riippuu hyvin pitkälti siitä, miten kuuma katalysaattori sattuu olemaan. Jos on joutunut odottamaan vuoroaan kauan tai on ajettu vain lyhyt matka ennen katsastukseen tuloa, niin tälläiset muutokset ovat ihan luonnollisia. Ei katsastusmiehiä kiinnosta odottaa mittauksessa arvojen tippuminen nollatasolle, heille riittää, että arvot ovat rajojen alapuolella.
Ari
Näitä arvoja ei ihan suoraan kannata ruveta ihmettelemään, koska häkäarvo CO ja hiilivetyarvo HC riippuu hyvin pitkälti siitä, miten kuuma katalysaattori sattuu olemaan. Jos on joutunut odottamaan vuoroaan kauan tai on ajettu vain lyhyt matka ennen katsastukseen tuloa, niin tälläiset muutokset ovat ihan luonnollisia. Ei katsastusmiehiä kiinnosta odottaa mittauksessa arvojen tippuminen nollatasolle, heille riittää, että arvot ovat rajojen alapuolella.
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?