Saab 900C, susi jo syntyessään?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

tetammi kirjoitti: Eikös Limmo toi sinunkin "turbotukses" vaadi katalysaattorin kun vaihdettava kone on vanhempi?
Juu vaatihan se semmosta. Mut se siis täytyy olla paikallaan, ei sen toimia tartte jos päästöt pysyy kurissa. :wink:
9-3SC 2.0t Aut. -08
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

moksu kirjoitti:
tetammi kirjoitti: Eikös Limmo toi sinunkin "turbotukses" vaadi katalysaattorin kun vaihdettava kone on vanhempi?
miks se vaatii katalysaattorin kun eihän näissä sitä aluperinkään ole ?
Jos ei ole papereita alkuperäisestä koneesta (siis nimenomaan semmosia papereita, et se "uus" moottori on saman vuotisesta autosta) ni aina vaatii katalysaattorin! Vaikka auto olis tuotu jenkeistä, missä päästörajat on käsittääkseni vielä tiukempia. Syytä en tiedä, mut näin asia vain on. :?
9-3SC 2.0t Aut. -08
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

900i16v

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

satku koki aikamoisen parannuksen kun tuli 16v kone.

oliko niissä kaikissa vakiona nää.

kallistuksen vakaajat
sävylasit
ohjaustehostin
kolmipuolanen ratti
metalliväri
keskuslukko
taka spoileri

mulla on vm -89 ja siinä on nää varusteet taitaa olla vakiona kaikissa.

Ja onhan se 16v koneella mukavampi ajella ainakin se sähköruisku
on parannus niihin 8v malleihin verrattuna.
Minkähän takia niitä 8v malleja tehtiin vielä monta vuotta,eikös niitä ollu
katti versioinakin.Näin jälkikäteen tuntuu vähän hölmöltä,onhan 16v
paljon parempi.Ja kone ja ruisku on ollu jo -85 käytössä.
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Re: 900i16v

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

YKÄ kirjoitti:satku koki aikamoisen parannuksen kun tuli 16v kone.

oliko niissä kaikissa vakiona nää.

kallistuksen vakaajat
sävylasit
ohjaustehostin
kolmipuolanen ratti
metalliväri
keskuslukko
taka spoileri

mulla on vm -89 ja siinä on nää varusteet taitaa olla vakiona kaikissa.

Ja onhan se 16v koneella mukavampi ajella ainakin se sähköruisku
on parannus niihin 8v malleihin verrattuna.
Minkähän takia niitä 8v malleja tehtiin vielä monta vuotta,eikös niitä ollu
katti versioinakin.Näin jälkikäteen tuntuu vähän hölmöltä,onhan 16v
paljon parempi.Ja kone ja ruisku on ollu jo -85 käytössä.

Keskuslukko ja metalliväri ovat lisävarusteita ´89 malleissa (900i 16).
Skannasin -89 esitteestä 900i 16:n tiedot:

http://www.kotinet.com/ad/Esite/
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: 900i16v

Viesti Kirjoittaja Toby »

YKÄ kirjoitti:satku koki aikamoisen parannuksen kun tuli 16v kone.

oliko niissä kaikissa vakiona nää.

kallistuksen vakaajat
sävylasit
ohjaustehostin
kolmipuolanen ratti
metalliväri
keskuslukko
taka spoileri

mulla on vm -89 ja siinä on nää varusteet taitaa olla vakiona kaikissa.

Ja onhan se 16v koneella mukavampi ajella ainakin se sähköruisku
on parannus niihin 8v malleihin verrattuna.
Minkähän takia niitä 8v malleja tehtiin vielä monta vuotta,eikös niitä ollu
katti versioinakin.Näin jälkikäteen tuntuu vähän hölmöltä,onhan 16v
paljon parempi.Ja kone ja ruisku on ollu jo -85 käytössä.
Ainakaan metalliväri ei ollut vakiona koskaan! Minullakin oli musta tuollainen ja vaikka hyvin kiilsikin, ei ollut metallic. Sen sijaan säädettävä kuskin penkin lämmitys kuului myös i16-varusteisiin, samoin kierroslukumittari. 5-ovisessani oli myös takapenkissä käännettävä käsinoja keskellä ja penkkien tikkaus muistutti turboa, vaikka plyysi olikin vakiolaatua. Keskuslukko oli minusta kyllä käytännössä kaikissa ainakin 4/5-ovisissa! Eli olisiko lisätty vakioksi mallivuoden aikana?

Muut minusta kyllä olivat vakiona 1989-mallisessa, mutta myöhemmin varusteita taas karsittiin niin, että esim. viimeisessä 1993-mallisessa keskuslukko oli ainoita perusmallin varusteita (silloinhan myytiin paljon enemmän 2,1-litraisia, joissa taas olikin enemmän varusteita).
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Vastaa Viestiin