T5 9-3 ´99 imusarjan vedenlämpöanturin vastusarvot?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

T5 9-3 ´99 imusarjan vedenlämpöanturin vastusarvot?

Viesti Kirjoittaja hasha »

Haku ei auttanut joten pakko kysyä :D
Eli tuo sininen anturi joka löytyy kolmos- ja nelos-sylinterien suuttimien välistä, tietääkö kukaan tämän vastusarvot niin voisi mittailla?

Netistä en löytänyt mitään tietoja tai sitten en osaa hakea...

Ongelma on korkeat HC-arvot, katsastuksessa oli n. 90 (sallittu 100) ja tuntuu siltä kuin kone kävisi melko rikkaalla, lähinnäkin hajusta, eteenkin kun peruuttaa ikkuna auki niin pakokaasut haisee hieman oudolle, ei nyt suoranaisesti bensalle. Muuten käy ja kukkuu ihan hyvin, ei nykimistä tai mitään muutakaan vikaa havaittu. Nyt ei ole päästöarvoja hollilla mutta voin laittaa ne myöhemmin. Katsastusinssi ei kyllä valittanut mistään. Käynnistyy kylmänä ja lämpimänä normaalisti. Vaihdettu öljyt, tulpat ja kaikki alipaineletkut, huolletut suuttimet, tk-moottori putsattu jne. Ei syö öljyä eikä vettä. Softa on vakio 147kW.

Tuli mieleen että tuossa anturissa saattaisi olla vikaa jos antaakin boksille kylmän koneen arvoja tai sitten olisiko lambdassa vikaa? CE valoa ei kyllä ole näyttänyt kertaakaan.

EDIT: katsastuksessa oli lämmin kone ja vanhoja ruotsalaisia katsastuslappuja tutkaillessa niin on aikaisemminkin ollut korkeat HC-arvot.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2180
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: T5 9-3 ´99 imusarjan vedenlämpöanturin vastusarvot?

Viesti Kirjoittaja baasenar »

hasha kirjoitti:Haku ei auttanut joten pakko kysyä :D
Eli tuo sininen anturi joka löytyy kolmos- ja nelos-sylinterien suuttimien välistä, tietääkö kukaan tämän vastusarvot niin voisi mittailla?

Netistä en löytänyt mitään tietoja tai sitten en osaa hakea...

Ongelma on korkeat HC-arvot, katsastuksessa oli n. 90 (sallittu 100) ja tuntuu siltä kuin kone kävisi melko rikkaalla, lähinnäkin hajusta, eteenkin kun peruuttaa ikkuna auki niin pakokaasut haisee hieman oudolle, ei nyt suoranaisesti bensalle. Muuten käy ja kukkuu ihan hyvin, ei nykimistä tai mitään muutakaan vikaa havaittu. Nyt ei ole päästöarvoja hollilla mutta voin laittaa ne myöhemmin. Katsastusinssi ei kyllä valittanut mistään. Käynnistyy kylmänä ja lämpimänä normaalisti. Vaihdettu öljyt, tulpat ja kaikki alipaineletkut, huolletut suuttimet, tk-moottori putsattu jne. Ei syö öljyä eikä vettä. Softa on vakio 147kW.

Tuli mieleen että tuossa anturissa saattaisi olla vikaa jos antaakin boksille kylmän koneen arvoja tai sitten olisiko lambdassa vikaa? CE valoa ei kyllä ole näyttänyt kertaakaan.

EDIT: katsastuksessa oli lämmin kone ja vanhoja ruotsalaisia katsastuslappuja tutkaillessa niin on aikaisemminkin ollut korkeat HC-arvot.
Mikä softa on vakiona tuollainen? Vai onko tuo aero?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: T5 9-3 ´99 imusarjan vedenlämpöanturin vastusarvot?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Jospa se ongelma onkin siinä että softa on vakio :lol:

Ei vaan, olisko katalysaattori tulossa tien päähän ? OBD tai CANväylästä näkisi lambdan arvot jos tuntuu että kävisi rikkaalla.
Sitten jos ongelma on pakokaasujen haju kabiinissa niin tarkista ettei ole pinnapultteja poikki pakosarjasta.
WIS kertoo: Lämpötila-anturi, imusarja;
+20 C, 2,1-2,9kohm
+40 C, 1,0-1,3kohm
+60 C, 565-670ohm
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
TeppoY
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 22:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T5 9-3 ´99 imusarjan vedenlämpöanturin vastusarvot?

Viesti Kirjoittaja TeppoY »

baasenar kirjoitti:Mikä softa on vakiona tuollainen? Vai onko tuo aero?
Taitaa olla Turbo Sport, jotkut nimittävät myös Preaeroksi
Entiset Saabit:90 -85/-86, OG900 -89, OG9-3 Turbo Sport -99
Nykyinen:Saab 9-3 SC 2,0t Vector -08 E85
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2180
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: T5 9-3 ´99 imusarjan vedenlämpöanturin vastusarvot?

Viesti Kirjoittaja baasenar »

TeppoY kirjoitti:
baasenar kirjoitti:Mikä softa on vakiona tuollainen? Vai onko tuo aero?
Taitaa olla Turbo Sport, jotkut nimittävät myös Preaeroksi
Aerossa on tietääkseni kilowatteja vähän enemmän. :roll:
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
TeppoY
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 22:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T5 9-3 ´99 imusarjan vedenlämpöanturin vastusarvot?

Viesti Kirjoittaja TeppoY »

baasenar kirjoitti:
TeppoY kirjoitti:
baasenar kirjoitti:Mikä softa on vakiona tuollainen? Vai onko tuo aero?
Taitaa olla Turbo Sport, jotkut nimittävät myös Preaeroksi
Aerossa on tietääkseni kilowatteja vähän enemmän. :roll:
Juu Aerossa 5 hv enemmän, mutta Turbo Sportissa muutama newtoni vääntöä enemmän, suoritusarvot molemmissa samat.
Entiset Saabit:90 -85/-86, OG900 -89, OG9-3 Turbo Sport -99
Nykyinen:Saab 9-3 SC 2,0t Vector -08 E85
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2180
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: T5 9-3 ´99 imusarjan vedenlämpöanturin vastusarvot?

Viesti Kirjoittaja baasenar »

hasha kirjoitti:
Ongelma on korkeat HC-arvot, katsastuksessa oli n. 90 (sallittu 100) ja tuntuu siltä kuin kone kävisi melko rikkaalla, lähinnäkin hajusta, eteenkin kun peruuttaa ikkuna auki niin pakokaasut haisee hieman oudolle, ei nyt suoranaisesti bensalle. Muuten käy ja kukkuu ihan hyvin, ei nykimistä tai mitään muutakaan vikaa havaittu. Nyt ei ole päästöarvoja hollilla mutta voin laittaa ne myöhemmin. Katsastusinssi ei kyllä valittanut mistään. Käynnistyy kylmänä ja lämpimänä normaalisti. Vaihdettu öljyt, tulpat ja kaikki alipaineletkut, huolletut suuttimet, tk-moottori putsattu jne. Ei syö öljyä eikä vettä. Softa on vakio 147kW.
Kannattaisko kokeilla mitata arvot ennen kattia tai ennen takapönttöä. :roll:
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Vastaa Viestiin