Tyhjäkäynti korkea
Tyhjäkäynti korkea
Missä mahtaisi olla vikaa, kun moottori käy välillä 1500-2000 kierrosta tyhjäkäynnillä. Jos moottorin sammuttaa ja käynnistää uudelleen saattaa kierrokset olla aivan normaalit tai sitten korkeat. Auto on 900 vm.-96 2,3i ja ajettu noin 245 tkm.
Re: Tyhjäkäynti korkea
Luultavasti tyhjäkäyntimoottori (AIC-venttiili) likainen.
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
niin ongelma voi olla ihan missä vaan joku vuotava letku mikä tahansa sähköliitin
ruiskujärjestelmään liittyvä.Tai boksi sekasin.Mulla tulee mieleen virtalukon pohja
noista oireista.Tuppaa olemaan että kun tekniikka kehittyy niin käynti huononee.
ruiskujärjestelmään liittyvä.Tai boksi sekasin.Mulla tulee mieleen virtalukon pohja
noista oireista.Tuppaa olemaan että kun tekniikka kehittyy niin käynti huononee.
Eiköhän se ollut tuon jcarlson:n ehdottama tyhjäkäyntimoottori, koska ei ole puoleen vuoteen tullut mitään korkeaan tyhjäkäyntiin liittyvää...
Meinaatko että sen vaihdolla korjaantuu? 
wtf?...niko007 kirjoitti:...Mulla tulee mieleen virtalukon pohja noista oireista...

Mulla on ilmenny noita samoja ongelmia. Kiinostais kanssa tietää missä toi
AIC venttiili oikein on? Meinaan että vois koittaa putsata, mutta kun ei tiä, mitä putsaa.
Oon myös huomannu, et bensan kulutus on paljon korkeampi silloin, kun toi tyhjäkäynti on koholla.
Parastahan olis, jos jollain ois vaik laittaa kuva tosta venttiilistä, ni vois
koittaa hakee. Ja putsata.
AIC venttiili oikein on? Meinaan että vois koittaa putsata, mutta kun ei tiä, mitä putsaa.
Oon myös huomannu, et bensan kulutus on paljon korkeampi silloin, kun toi tyhjäkäynti on koholla.
Parastahan olis, jos jollain ois vaik laittaa kuva tosta venttiilistä, ni vois
koittaa hakee. Ja putsata.
SAABismi, ei ole sairaus, vaan hyvä elämäntapa.