virilastusta

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
jlu
"Ruisku"

Re: virilastusta

Viesti Kirjoittaja jlu »

jlu kirjoitti: Otetaanpa vielä kertauksena, tajusinko mitä 2,0t:n Hirsch-virittäminen vaatii:
  1. Muutetaan etujarrut vastaamaan 2,3T (220 hv)
  2. Hirsch-päivityksen tekijä toteaa jarrut päivitetyksi ja lähettää faksin Hirschille, joka vapauttaa päivityksen ko. VIN:lle
  3. Hirsch-softa ohjelmoidaan
  4. Pyydetään/saadaan Hirschiltä todistus pakokaasupäästöistä ja maahantuojalta vakuutus siitä, että auto vastaa 220 hv vertailuautoa
  5. Muutoskatsastetaan
Yo. hommassa on nyt ollut vaiheita, joiden en uskonut voivan olla mahdollisia eikä niitä näin julkisesti parane esitellä. Minulla on nyt takakontissa kuitenkin 308 mm:n jarrulevyt (osanumero 9184405) ja uudet palat (93192749) sekä osanumerolla 93192748 varustetut palikat ("carrier"). Minulle on kerrottu, että 2.3T:ssä ja 2,0t:ssä loppujen lopuksi onkin samat jarrusatulat ja -sylinterit (siis osa joka EPC:ssä on nimellä "jarrukotelo") ja erona on vain nuo jarrukoteloiden kiinnityspalikat. Vertailua on suoritettu aiemmissa viesteissä mainitussa paikassa. Nyt pitäisi saada nuo vain asennetuksi.

Alkoi vain arveluttaa, kun PartsforSaabsilla on tuollainen jarrupäivityskitti http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3133, jossa on oikeastaan samat asiat kuin minulla nyt on, mutta siellä sanotaan tarvittavan vähintään 17" vanteet. Ajattelin 16" vanteilla tulla toimeen.
9-5 2,0t Wagon -05
jlu
"Ruisku"

Re: virilastusta

Viesti Kirjoittaja jlu »

jlu kirjoitti:
jlu kirjoitti: Otetaanpa vielä kertauksena, tajusinko mitä 2,0t:n Hirsch-virittäminen vaatii:
  1. Muutetaan etujarrut vastaamaan 2,3T (220 hv)
  2. Hirsch-päivityksen tekijä toteaa jarrut päivitetyksi ja lähettää faksin Hirschille, joka vapauttaa päivityksen ko. VIN:lle
  3. Hirsch-softa ohjelmoidaan
  4. Pyydetään/saadaan Hirschiltä todistus pakokaasupäästöistä ja maahantuojalta vakuutus siitä, että auto vastaa 220 hv vertailuautoa
  5. Muutoskatsastetaan
Yo. hommassa on nyt ollut vaiheita, joiden en uskonut voivan olla mahdollisia eikä niitä näin julkisesti parane esitellä. Minulla on nyt takakontissa kuitenkin 308 mm:n jarrulevyt (osanumero 9184405) ja uudet palat (93192749) sekä osanumerolla 93192748 varustetut palikat ("carrier"). Minulle on kerrottu, että 2.3T:ssä ja 2,0t:ssä loppujen lopuksi onkin samat jarrusatulat ja -sylinterit (siis osa joka EPC:ssä on nimellä "jarrukotelo") ja erona on vain nuo jarrukoteloiden kiinnityspalikat. Vertailua on suoritettu aiemmissa viesteissä mainitussa paikassa. Nyt pitäisi saada nuo vain asennetuksi.
Vihdoin tällä viikolla sain muutoskatsastettua. Hirsch ja jarrupäivitys saatiin tehtyä maaliskuun lopussa. GM:n todistuksen saanti kesti. Automaattisesti en sitä saanut ja ehdin vasta 20.4. lähettämään sähköpostia GM:n Huuskoselle. Hän vastasi vasta toukokuun alkupuolella, pyysi kopiota Hirschin sertifikaatista ja Metro-Auton laskusta. Siitä muutaman päivän päästä sain todistuksen tavallisella postilla. Todistus riitti eikä inssi edes katsonut jarruja, kävi vain kirjoittamassa uuden otteen.

Nuo raudat ("carrier") maksoivat 140 pari ja tosiaan sain ne ilman jarrusatuloita.
9-5 2,0t Wagon -05
Vastaa Viestiin