Niksi-Saab
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1115
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: Niksi-Saab
Kihlasormus on tuohon käyttöön aivan hyvä, melkein aina mukanakin. Ensimmäinen kesti melkein viisi vuotta, sitten katkes, ja silloin tuota kaljaakin juotiin eri tahtiin kuin tänä päivänä.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Re: Niksi-Saab
Onko Saabisi maskimerkki harmaantunut?
Uita esim. asetonissa, kuivaa wc-paperilla töpöttämällä joka kolo.
Laita ulos sopivan etäälle kaikesta minkä et halua tulevan maalatuksi vaikkapa sopiva lankku tai muu teline, jonka päälle laitat maskimerkin.
Maalaa purkin kyljen ohjeiden mukaan (kiiltävällä) mustalla merkki (sivuilta ja päältä) niin että joka koloon menee mustaa.
Anna merkin kuivaa.
Ota 600-2000 vesihiomapaperia, teippaa hiomapaperi vaikka pöydänkanteen taikka maalaustelineenä käyttämääsi lankkuun, kastele märäksi paperi ja merkki ja hio merkin päällipuoli kirkkaaksi.
Lopputuloksena pitäisi olla uuden näköinen merkki jossa on mustat kirjainten reunat ja kirkas etusivu.
Itsehän myös lakkasin käsittelemäni merkit, vaikka en ole varma pysyykö lakka paljaalla alumiinipinnalla (/mitä nuo maskimerkit sitten ovatkin).
Uita esim. asetonissa, kuivaa wc-paperilla töpöttämällä joka kolo.
Laita ulos sopivan etäälle kaikesta minkä et halua tulevan maalatuksi vaikkapa sopiva lankku tai muu teline, jonka päälle laitat maskimerkin.
Maalaa purkin kyljen ohjeiden mukaan (kiiltävällä) mustalla merkki (sivuilta ja päältä) niin että joka koloon menee mustaa.
Anna merkin kuivaa.
Ota 600-2000 vesihiomapaperia, teippaa hiomapaperi vaikka pöydänkanteen taikka maalaustelineenä käyttämääsi lankkuun, kastele märäksi paperi ja merkki ja hio merkin päällipuoli kirkkaaksi.
Lopputuloksena pitäisi olla uuden näköinen merkki jossa on mustat kirjainten reunat ja kirkas etusivu.
Itsehän myös lakkasin käsittelemäni merkit, vaikka en ole varma pysyykö lakka paljaalla alumiinipinnalla (/mitä nuo maskimerkit sitten ovatkin).
Re: Niksi-Saab
K-jetin määräjakajan saa avattua ja kasattua tiiviisti (puhdistusta varten) voitelemalla tasopinnat, ja puoliskojen välissä olevan pellin molybdeenirasvalla, pitää hyvin, ei karkaa paineet, eikä vuoda uloskaan.
Tietty pinnat pitää olla äärimmäisen puhtaat ennen kasausta. Ylimääräiset rasvat kulkeutuvat bensan mukana pois, liimaa ei tiivistyksessä voi käyttää, kun pienet kanavat ovat sitten täynnä sitä. Vaseliini on taasen liian paksua, molyrasva on just sopivan ohutta. Ainakin omassa turbon määräjakajassa oli alunperinkin ohutta rasvaa välissä.
Tietty pinnat pitää olla äärimmäisen puhtaat ennen kasausta. Ylimääräiset rasvat kulkeutuvat bensan mukana pois, liimaa ei tiivistyksessä voi käyttää, kun pienet kanavat ovat sitten täynnä sitä. Vaseliini on taasen liian paksua, molyrasva on just sopivan ohutta. Ainakin omassa turbon määräjakajassa oli alunperinkin ohutta rasvaa välissä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Niksi-Saab
Saabista pääsee näppärästi eroon kutsumalla paaliauton.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83