Pieni ongelma turbo silencerin poiston kanssa.

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
ZedNut
"Tuplakaasari"

Pieni ongelma turbo silencerin poiston kanssa.

Viesti Kirjoittaja ZedNut »

Poistin siis tuon turbo silencerin putkesta ja nyt en ole ihan varma mitenpäin ahtoputki oli paikoillaan. Putkessahan on pidempi suora osuus ja sitte lyhyt mutka toisessa päässä. Se tuntuisi sopivan oikeastaan miten päin vaan sinne takaisin. Putki on nyt jo takaisin paikallaan, mutta olisi kiva tietää miten sen oikeesti pitää olla. Eli jos joku viitsisi katsoa omasta autostaan lähteekö se pitkä suora osuus turbolta vai IC:ltä, niin se rauhoittais mieltä :D

Eipä muuten ollut kovin suurta vaikutusta turbon vihellykseen vaimentimen poistolla. Toivoin paljon äänekkäämpää vihellystä. Vanhassa turbo-autossani oli todella seksikkäät vihellykset joita kaipaan :cry:
1994 Scarabe´-green 5d Saab ng900 16v IC Turbo Maptun stage1.
se93tbo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Joo mä poistin kanssa sen enkä huomannut mitään äänen muutosta. Toi putki juttu.... mulla kävi samoin joten laitoin sen sinne niin kuin se parhainten soveltui. taisi olla se mutka lähempänä apukuskinpuolta jos nyt en väärin muista. Tosin oliko ne nyt tehostajan putket kun määräs sen mihin asentoon se oli paras laittaa.

Hei kato toi mun www kotisivu se kuva jossa 3" ei ole vielä kiinni siinä se on oikeinpäin :!:
9-3.1972
NG900T
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Emmäkään mitään huomannu vaikkei mulla edes kyseistä letkua oo enää olemassakaan... Täysin turha kuristus siellä putkessa koko 'äänenvaimennin' mikä lie!
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
ZedNut
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja ZedNut »

Kiitos vaan "se93tbo" :D Kyllähän mä olin putken sinne kuitenkin ihan oikeinpäin(mutka turbon päässä) laittanut. On se vaan ihmeellistä miten voi noinkin yksinkertaisen asian unohtaa, että miten päin joku putki on. Kun otin sitä pois, painoin asennon oikein mieleeni, mutta kun repelin vaimenninta pää punaisena, se jotenkin vaan unohtui :? Saitteko muuten vaimentimen ulos ehjänä? Mulla taisi olla se jollain liimalla kiinni. Kun olin saanut vedettyä pari senttiä ulos, niin se repesi puolesta välistä. Eipä tarvitse siis enää takaisin pistää :)
Viimeksi muokannut ZedNut, To Elo 19, 2004 00:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1994 Scarabe´-green 5d Saab ng900 16v IC Turbo Maptun stage1.
tevisu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Ja mitäs hyötyä ko. toimenpiteestä on?
Hallu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Hallu »

tevisu kirjoitti:Ja mitäs hyötyä ko. toimenpiteestä on?
No miltäs kuulostaa vaikka se että ahtoputki suurenee sisältä kun ylimääräinen muovihärpytin otetaan pois :wink:
Itse saat päätellä loput :D
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
tevisu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja tevisu »

93t sport kirjoitti:
tevisu kirjoitti:Ja mitäs hyötyä ko. toimenpiteestä on?
No miltäs kuulostaa vaikka se että ahtoputki suurenee sisältä kun ylimääräinen muovihärpytin otetaan pois :wink:
Itse saat päätellä loput :D
Eli kohottaa itsetuntoa... :?: :D :D
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Joo tulee "ihan oikea mekaanikko"-olo :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin