Valot on 41-48 chevystä. Kohtalaisen massiivisen näkönen tulee tosta perästä.kayak75 kirjoitti:Minusta valot näyttävät vaakasuorassa hivenen paremmalta. Makuasia. Minkä valot nuo ovat?
Saab 96 Mild Custom
Re: Saab 96 Mild Custom
Re: Saab 96 Mild Custom
Vaaka näyttää paremmalta minustakin...
Koitas piruuttas tekasta sellanen kuva missä takavalot ois puskuriin upotettuna vaakatasoon?
Koitas piruuttas tekasta sellanen kuva missä takavalot ois puskuriin upotettuna vaakatasoon?
Re: Saab 96 Mild Custom
Tästäpä on tulossa todella upea kustomi! Mie tykkään!
Ja nuista takavaloista, mie tykkään että pystyasennossa olisi paremmat, mutta makuasioistahan ei sovi kiistellä jne.
-mazeos-
Ja nuista takavaloista, mie tykkään että pystyasennossa olisi paremmat, mutta makuasioistahan ei sovi kiistellä jne.
-mazeos-
Saabisti jo vuodesta 1994, Saab-klubin jäsen numero 918 vuodesta 1998. harrasteena 96 -78, käyttiksenä -97 Volvo S40
Re: Saab 96 Mild Custom
Minä asetun vaa'an kannalle.
Alkaa olla tuo sinun kustomisi vähän enemmän kuin "mild".
Alkaa olla tuo sinun kustomisi vähän enemmän kuin "mild".
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: Saab 96 Mild Custom
Yritän aina pidättäytyä taka-alalla projekti osiossa, mutta nyt on pakko kommentoida.
Tästä tulee aikas helevetin hieno laitos ..
Tsemppiä, tätä on mukava seurata.
Ja myöhemmin pellin alle tulee kiree V4 aivan liian kevyellä vauhtipyörällä ja suorehkoilla putkilla, röp röp röp röp röp vroooooommmm.
Tästä tulee aikas helevetin hieno laitos ..
Tsemppiä, tätä on mukava seurata.
Ja myöhemmin pellin alle tulee kiree V4 aivan liian kevyellä vauhtipyörällä ja suorehkoilla putkilla, röp röp röp röp röp vroooooommmm.
Re: Saab 96 Mild Custom
Mä laittasin vaakaan. Vois näyttää takapää kevyemmältä, jos veistäs noi lokasuojat laskemaan taaksepäin enemmän ja ehkä hivenen kapenemaan. Jotensakin sillai ku 93:sen takalokarit.
Nuista takavaloista tuli mieleeni, että ex-talviautossa oli teardropit asennettu noin ikäästi http://www.facebook.com/photo.php?pid=1 ... =660678684
Nuista takavaloista tuli mieleeni, että ex-talviautossa oli teardropit asennettu noin ikäästi http://www.facebook.com/photo.php?pid=1 ... =660678684
-
- "Aero"
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
- Paikkakunta: Kempele-Käläviä
- Viesti:
Re: Saab 96 Mild Custom
joo mää laittasin kans vaakatasoon. sopii paremmin koko peräpään yleisilmeeseen, varsinki ku takalasista tulee kans matala ja leviä.
hienolta näyttää suunnitelma...
hienolta näyttää suunnitelma...
#2595
Saab 96L-75
Kesäajossa.
Saab 96L-75
Kesäajossa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 96 Mild Custom
Täältä kanssa ääni vaakatasoon asentamiselle.... Tulee perälle leveämpi ilme...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 96 Mild Custom
Takaikkuna näyttää varsin onnistuneelta takaapäin. Veikkaan että sivulta päin katsoen saattaa tulla kattolinjan kanssa ongelmia. Jättämällä takalasin alareunan orgis paikalleen se jää aika korkealle ja kattolinjaa ei saa kaartumaan tasaisesti kohti perää, vaan alkuperäisen takaikkunan karmin / takaluukun yläreunan kohdalle tulee ikäänkuin patti / epäjatkuvuuskohta katon kaartumiseen. Veikkaisin että kannattaa varautua, ainakin henkisesti, myös takaluukun muokkaamiseen.Juha K kirjoitti: Pikanen suunnitelma takapäästä.
http://i86.photobucket.com/albums/k120/ ... 1242625916
Pitää vähä pähkäillä että mitenpäin noi takavalot tohon laittas. Tosin tohon kuvaan jäi vähän turhan isoiksi noi valot.
Takavalot tuo mieleen perinteisen kustom linjan, mä laittaisin vaakaan. Tosin mun mielestä parempi vaihtoehto olis jotain Buick 56 tai Hudson mallista. Jossain 2000 alkupuolen opel vivaro tms. pakussa on takavalossa sisällä linssi tai sen osa joka vois olla myös hyödynnettävissä. Samoin 96:n orgis kokopunainen vois olla ihan hyvä.
Niin ja toi sohvapenkki on loistava ajatus, täytyy varmaan kopioida...
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Re: Saab 96 Mild Custom
Yritän saada tota takakontinluukun ja takalasin välistä pelti suikaletta kallistumaan vähän eteempäin jos sillä sais vähän tota "epäjatkuvuutta" pois ja myös sillä että jatkan kattoa keskeltä jolloin tuo katon kaartuminen alkaa myöhemmin.
Tää loppukesä sitte katellaan että miltä se näyttää jos ei takaluukkua muokkaa, jos ei miellytä silmää ni sitte otetaan talven aikana takapään muokkaus uusiksi. Takavaloiksi tulevat nyt noi letukan valot kerran ne on hommattu. Nyt kuitenkin pieni rakentelutauko ku lähen WST:hen hakeen inspiraatiota.
Tää loppukesä sitte katellaan että miltä se näyttää jos ei takaluukkua muokkaa, jos ei miellytä silmää ni sitte otetaan talven aikana takapään muokkaus uusiksi. Takavaloiksi tulevat nyt noi letukan valot kerran ne on hommattu. Nyt kuitenkin pieni rakentelutauko ku lähen WST:hen hakeen inspiraatiota.
Re: Saab 96 Mild Custom
.Juha K kirjoitti:Yritän saada tota takakontinluukun ja takalasin välistä pelti suikaletta kallistumaan vähän eteempäin jos sillä sais vähän tota "epäjatkuvuutta" pois ja myös sillä että jatkan kattoa keskeltä jolloin tuo katon kaartuminen alkaa myöhemmin.
Saattaa hyvinkin toimia, kohta varmaan nähdään kuvia?
Muistelen vaan omaa choppausta jossa katto itseasiassa lyheni. Voi olla että menee muistista värin mutta mulla on sellainen muistikuva että kajakin katto kaartuu etupäästään varsin voimakkaasti (pieni r) ja säde kasvaa kohti takalasia. Tällöin vois olla hyvä katkaista kattopelti jostain n.10-15cm tuulilasin takaa, siirtää sitä hiukan eteenpäin n. 5-10cm ja jatkaa sitä sitten takalasin edestä hiukan enemmän. Noin tehden katon takapää jäisi hiukan korkeammalle ja osuis helpommin tohon uuteen takalasin karmiin. Ja nyt ei siis ole tarkoitus neuvoa, tollaisia ajatuksia vaan pukkaa nuppiin kajakin choppaamisesta.
Tota harmaata väriä unohtui myös aiemmin kehua, toimii hyvin.
95:n takavaloista / siivistä muokattu idea vois myös toimia. Olikos Janne Kutjalla tai jollain muulla joku luonnos / piirros aiheesta.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Re: Saab 96 Mild Custom
Vinkkejä, neuvoja ja ehdotuksia otetaan mielellään vastaan varsinkin sellaisilta henkilöiltä jotka ovat itse vastaavanlaisen muutoksen itse jo toteuttaneet.
Tänään tuli tosiaan käytyä WST:ssä hakeen inspiraatiota ja kyllähän sitä sieltä taas tuli. Nyt hirvee kiire takat Ouluun Haussa olleita tahtarin puskuria ja koelaudan merkkivaloa ei löytynyt mutta puuttuneet 1,7 koneen männät tarttuivat kuitenkin mukaan.
Tänään tuli tosiaan käytyä WST:ssä hakeen inspiraatiota ja kyllähän sitä sieltä taas tuli. Nyt hirvee kiire takat Ouluun Haussa olleita tahtarin puskuria ja koelaudan merkkivaloa ei löytynyt mutta puuttuneet 1,7 koneen männät tarttuivat kuitenkin mukaan.
Re: Saab 96 Mild Custom
Hyvä.
Katto / tolpat kapenee ylöspäin, eli kun chopaa pitäis katon periaatteessa myös leventyä. Mä en leventänyt kattoa koska kattopelti ei ole niitä helpoiten hitsattavia paikkoja. Tai onhan sitä helppo hitsata mutta jos aikoo selvitä ilman ämpärillistä kittiä pitää olla jo oikea peltiseppä, mitä en edelleenkään katso olevani. Ratkaisin homman taivuttamalla tuulilasin tolppia (A-pilari) sisäänpäin, olikohan 15mm /puoli. Tuulilasista on mulla otettu 75mm. Keskitolppa (B-pilari) meni kallistamatta. Alunperinhän keskitolppa menee kattopellin pitaa syvemmälle sisäänpäin mutta choppauksen jälkeen keskitolpan pinta tuli juuri kattopellin pintaan. Näppärää, varsinkin jos poistaa samalla vesikourut. Takatolpan (C-pilari) joutuu sitten tekeen ihan omasta päästä, etenkin jos vaihtaa takalasin.
Pessimisti ei pety sanotaan. Em. aforismi, koska zoomailin tänään oman kajakin sivuprofiilia scalloppeja suunnitellessa ja totesin että melkoinen taikuri saa olla, jos kajakin tyylikkäästi choppaa takaluukkuun koskematta...
Katto vaan irti ja vikkelästi, kyllä se siitä etenee.
Katto / tolpat kapenee ylöspäin, eli kun chopaa pitäis katon periaatteessa myös leventyä. Mä en leventänyt kattoa koska kattopelti ei ole niitä helpoiten hitsattavia paikkoja. Tai onhan sitä helppo hitsata mutta jos aikoo selvitä ilman ämpärillistä kittiä pitää olla jo oikea peltiseppä, mitä en edelleenkään katso olevani. Ratkaisin homman taivuttamalla tuulilasin tolppia (A-pilari) sisäänpäin, olikohan 15mm /puoli. Tuulilasista on mulla otettu 75mm. Keskitolppa (B-pilari) meni kallistamatta. Alunperinhän keskitolppa menee kattopellin pitaa syvemmälle sisäänpäin mutta choppauksen jälkeen keskitolpan pinta tuli juuri kattopellin pintaan. Näppärää, varsinkin jos poistaa samalla vesikourut. Takatolpan (C-pilari) joutuu sitten tekeen ihan omasta päästä, etenkin jos vaihtaa takalasin.
Pessimisti ei pety sanotaan. Em. aforismi, koska zoomailin tänään oman kajakin sivuprofiilia scalloppeja suunnitellessa ja totesin että melkoinen taikuri saa olla, jos kajakin tyylikkäästi choppaa takaluukkuun koskematta...
Katto vaan irti ja vikkelästi, kyllä se siitä etenee.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Re: Saab 96 Mild Custom
Jep. Itsellä on se hyvä puoli tossa madallus projektissa että kaveri jonka kanssa hommaa teen on peltiseppä Katsotaas huomenna miten toi homma alkaa eteneen.
Re: Saab 96 Mild Custom
Jokos se huominen pian koittaa?
Millä mallilla on?
Millä mallilla on?