Vanhaa mainontaa
Vanhaa mainontaa
Esite isän arkistosta.
Tällä hänelle myytiin uutta tahtarikajakkia loppuvuonna 1964.
http://koti.mbnet.fi/svc/doc/Saab/Saab_esite.pdf
Tällä hänelle myytiin uutta tahtarikajakkia loppuvuonna 1964.
http://koti.mbnet.fi/svc/doc/Saab/Saab_esite.pdf
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: Vanhaa mainontaa
Aika raamatun on pojat rustanneet... 

Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
Re: Vanhaa mainontaa
Tosta tulee mieleen se vääpeli körmy jossa jää kuuppa kellumaan veden pinnalle 
löytyhän se joutuubista http://www.youtube.com/watch?v=LGEmR6-9JzA

löytyhän se joutuubista http://www.youtube.com/watch?v=LGEmR6-9JzA
#3272
Re: Vanhaa mainontaa
On siinä todella melkoista mainontaa....
Mielenkiintoinen "totuus" tuossa vertailussa jossa puhutaan 4-tahtisten öljynvaihdosta 2000 km välein !
Ja 2-tahtinen edustaa polttomoottorin kehittyneintä tyyppiä tässä kokoluokassa.
Etuvetoisessa autossa on etupyörien vetävä ja ohjaava voima samansuuntainen ja juuri tämä on etuvedon paremmuuden kiistämätön syy.
"Muotihullutus" levyjarruja ei ole sorruttu vakiomalliin laittamaan koska rumpujarrut eivät tarvitse kallista tehostinta
Koska molemmat valonheittimet ovat omilla sulakkeillaan eivät ne voi ajossa sammua yhtäaikaa.
2-ovinen ratkaisu tekee korista jäykemmän.
On siinä varmaan ollut myyntihenkilöillä tekemistä kääntää homma päälaelleen teknisten asioiden suhteen muutamassa vuodessa tämän jälkeen.
Mielenkiintoinen "totuus" tuossa vertailussa jossa puhutaan 4-tahtisten öljynvaihdosta 2000 km välein !
Ja 2-tahtinen edustaa polttomoottorin kehittyneintä tyyppiä tässä kokoluokassa.
Etuvetoisessa autossa on etupyörien vetävä ja ohjaava voima samansuuntainen ja juuri tämä on etuvedon paremmuuden kiistämätön syy.
"Muotihullutus" levyjarruja ei ole sorruttu vakiomalliin laittamaan koska rumpujarrut eivät tarvitse kallista tehostinta

Koska molemmat valonheittimet ovat omilla sulakkeillaan eivät ne voi ajossa sammua yhtäaikaa.
2-ovinen ratkaisu tekee korista jäykemmän.
On siinä varmaan ollut myyntihenkilöillä tekemistä kääntää homma päälaelleen teknisten asioiden suhteen muutamassa vuodessa tämän jälkeen.
Re: Vanhaa mainontaa
#¤&"#¤%&"#¤ kermanvärinen 99 combi coupe ajetaan mereenPola kirjoitti: löytyhän se joutuubista http://www.youtube.com/watch?v=LGEmR6-9JzA



Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Vanhaa mainontaa
Mites tuo jatkuiPola kirjoitti:Tosta tulee mieleen se vääpeli körmy jossa jää kuuppa kellumaan veden pinnalle
löytyhän se joutuubista http://www.youtube.com/watch?v=LGEmR6-9JzA

Re: Vanhaa mainontaa
Öljyt ainakin olleet melko lailla heikompia kuin nykyään, veikkaan siinä olevan suuremman syyn noille väleille.georgahti kirjoitti:en toisaalta ihmettelisi jos tuon ajan moottoreissa olisi öljynvaihtoväli ollutkin 2tkm. ja silläkin matkalla varmaan lisätty jo useampaan otteeseen, veikkaan..
onko kukaan muuten turbottanu 2t saappia?
2t bensakoneessahan turbosta ei ole helposti hyötyä. Taitaa vaihtelevan kierrosalueen vehkeille olla hankalaa kun turbo on ollessaan pois alueelta pelkkä tulppa putkessa. Variaattorivehkeissä, nimenomaan moottorikelkoissa noita on nähty ihan tehdasvalmisteisiakin. Remmiahtimen 2t-bensamyllyyn voi laittaa ja käyttökelpoistakin tehoa saa.
EDIT: Kyllä turbottamalla saa lisätehoa, mutta osakuormalla ajo on käytännössä mahdotonta. Mylly pitää käytännössä rakentaa uusiksi mikäli haluaa toimivan turbo-2tahdin.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Vanhaa mainontaa
2t dieseleitä on ahdettu jo kauan; Detroit-Diesel jo 30-luvun loppupuolella. 2-tahtidiesel ei edes toimi vapaastihengittävänä.georgahti kirjoitti:joo - googletus antoi juurikin tuon tuloksen. youtubesta löytyi videokin 2t-V8:n käynnistyksestä. tais olla vielä ahdettukin. ja nykyhenkeen sopien vielä diisselikin.2.3i-16 kirjoitti:Mylly pitää käytännössä rakentaa uusiksi mikäli haluaa toimivan turbo-2tahdin.
kaikkee ne keksii.. LOL
Tyypillisessä 2t-Dieselissä on 2-4 venttiiliä sylinterin kannessa, kaikki pakoventtiilejä. Mäntä avaa huuhtelukanavan sylinterin alaosassa, josta tuleva ilma puhaltaa pakokaasut pois pakoventtiilien kautta. Ilmaa voidaan puhaltaa sisään reilusti ja haluttaessa myös korkealla paineella, sillä polttoaineseoksen karkaaminen pakosarjaan ei ole ongelma. Ilma ei siis kierrä kampikammion kautta, joten voitelu hoituu kuten nelitahtisissakin.
Itseasiassa moni kiihdytysauton remmiahdin on alunperin palvellut 6-71 Detroit-Dieselin huuhtelupumppuna.
Autokäytössä noissa on käytetty lisänä vielä turboahtimia, jolla hyötysuhdetta saadaan paremmaksi.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: Vanhaa mainontaa
Noissa detroit-vehkeissä on muuten tosi hienot äänet. Ei mitenkään verrattavissa mihinkään nelaridieseliin. Ongelmina lähinnä kunnollisen vetoalueen kapeus ja hirveä savutus muilla kierroksilla.Svc kirjoitti:
Itseasiassa moni kiihdytysauton remmiahdin on alunperin palvellut 6-71 Detroit-Dieselin huuhtelupumppuna.
Autokäytössä noissa on käytetty lisänä vielä turboahtimia, jolla hyötysuhdetta saadaan paremmaksi.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Vanhaa mainontaa
Tai sitten ei...Pola kirjoitti:siis kaikki 2 tahtikoneethan on ahdettuja.
Kyseessä on lähinnä se "alipaineturbo", joka joskus oli foorumi-arvonimenäkin tietyn viestimäärän kirjoittaneille

Homman nimi 2-tahtisen bensakoneen huuhtelussa on se että pakoputken aaltoakustisen resonanssitaajuuden pitää osua sille kierrolukualueelle, jolla konetta halutaan käyttää, ja putken pitää sen pituinen ja muotoinen että aallon paineminimi osuu pakoaukolle juuri silloin kun se avautuu työtahdin päätteeksi ja toisaalta painemaksimin pitää osua aukolle juuri ennen kuin se sulkeutuu työtahdin aikana. Paineminimi imaisee pakokaasun sylinteristä pakoputkeen ja pakokaasua seuraa myös hieman ilma-p-a seosta. Painemaksimi tuuppaa ilma-p-a seoksen takaisin sylinteriin ja maksimoi täytöksen. Tästä syystä kaksitahtisella ei usein oikeastaan ole kuin yksi kierrosluku jolla se toimii täydellisesti. Tilannetta voi parannella kikkailulla pakoputken kanssa... esim geometrian muuttamisella kierrosluvun mukaan... muuttava pituuksisia heimholz-resonaattoreita sun muuta.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: Vanhaa mainontaa
RD 125 LC + Micron alkoi toimia vasta yli 10000 kierroksilla.georgahti kirjoitti: juu se oli RD:ssä siinä mihin saabin kiekat loppuu.