Onko ketään käynyt katsomassa?
Onko ketään käynyt katsomassa?
On tässä ruvennut viriämään päässä pieni ajatus jos jostain löytyisi halvalla suht hyvä kuntoinen 96:n.
Sattui tossa surffaillessa tollainen silmään
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... earch=Etsi
Onko ketään mahdollisesti käynyt tuota katsomassa? Millaisessa kunnossa mahtaa olla, hinta ei ainakaan tunnu pahalta
Saisi isänkin kateelliseksi, kun tuollaisen hommaisi, aikanaan hän omistanut muutaman 96:n ja edelleen väittää että tuo talvella paras auto ajaa mitä on
Sattui tossa surffaillessa tollainen silmään
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... earch=Etsi
Onko ketään mahdollisesti käynyt tuota katsomassa? Millaisessa kunnossa mahtaa olla, hinta ei ainakaan tunnu pahalta
Saisi isänkin kateelliseksi, kun tuollaisen hommaisi, aikanaan hän omistanut muutaman 96:n ja edelleen väittää että tuo talvella paras auto ajaa mitä on
Saab 9-3 TTID Vector 2008
-
- "Viggen"
- Viestit: 679
- Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
- Paikkakunta: Kouvola
Kajakkihan on paras auto säällä kun säällä , kukaan ei voi, eikä SAA väittää muuta
Eikä muuten ole pelkkää legendaa, että kuskilta ja matkustajilta kääntyy naama pakonomaiseen hymyyn kuupan kyydissä.
Kyllä sanoisin näkemättä, että tuohon hintaan kannattaa katsastettu kuuppa ostaa, alkavat kumihuulet olla harvassa.
Eikä muuten ole pelkkää legendaa, että kuskilta ja matkustajilta kääntyy naama pakonomaiseen hymyyn kuupan kyydissä.
Kyllä sanoisin näkemättä, että tuohon hintaan kannattaa katsastettu kuuppa ostaa, alkavat kumihuulet olla harvassa.
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
Onhan se! Kolme talvea oon ajanut. Vain kerran ei lähtenyt käyntiin kun oli -35 eikä lohkolämppärille pistoketta. Syynä silloinkin rikkoutunut sytytystulppa! Kertaakaan en ole ajanut talvella ulos tieltä tai kolaroinut (äidin laina-Octavialla kolmesti ulos mutkasta). Vartissa lämpenee taajama-ajossakin. Ei ole koskaan tullut kyytiläisiltä valituksia kylmyydestä, kuumuudesta kylläkin.väittää että tuo talvella paras auto ajaa mitä on
Manuaaliryypyllä ehkä hiukkasen helpompi käynnistää kuin automaatilla. Jos on mahdollisuus niin kokeilkaa talvea kuupan ratissa, se on käyttöauto ja tehty paljon kesäisiä asfalttiteitä huonompiin oloihin. Peskää kuitenkin hyvin, tervepeltisiä ei soisi uhrattavan talven suolaloskalle.
Eetu Pajala #1516
eetu.pajala attantatta kotinet.com
eetu.pajala attantatta kotinet.com
Aikanaan kun mulla oli Citroen AX Sport, niin ostin talviautoksi 96:n ihan siitä syystä että se oli huipputalviauto sitikkaan verrattuna. Nokian kokoontumisessa kun on päässyt kokeilemaan ajamista oikealla radalla talvella, niin täytyy todeta että hienosti menee!
t. Mika
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Itse oon ajanu viimeiset 6 talvea ysikutosella, eli siitä asti kun kortin sain. Parempaa talviautoa ei kyllä ole
Tuosta myynnissä olevasta, aika ryhdikkäältä peliltä tuo näyttää ainakin foton perusteella. Kyllä mä lähtisin tuota tinkimään jos tarvetta olisi. Ja jos muka sillä on ajettu vain se 140tkm niin kyse on helmestä
Tuosta myynnissä olevasta, aika ryhdikkäältä peliltä tuo näyttää ainakin foton perusteella. Kyllä mä lähtisin tuota tinkimään jos tarvetta olisi. Ja jos muka sillä on ajettu vain se 140tkm niin kyse on helmestä
Re: 96
Jusau kirjoitti:Kuuluisikos jo -77 -mallissa olla isot etuvilkut?
Ne tuli -78 malleihin.
http://koti.mbnet.fi/saab9596/mallit/mallit.html#9678
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Mun talvikuuppa on vm. -77 mutta siinä on -78 vehkeet. Eli se on varmaan sellanen tapaus, joka on otettu vuonna 1977 käyttöön vaikka se edustikin 1978 mallia tms. Joskus myös kuullu että tälläisiä tapauksia kutsutaan 1977-B malliksi? Samanlainen tapaus kuin Pohjalaisen Vesan "kohtuukuntoinen" museopeli
Ville kirjoitti:Mun talvikuuppa on vm. -77 mutta siinä on -78 vehkeet. Eli se on varmaan sellanen tapaus, joka on otettu vuonna 1977 käyttöön vaikka se edustikin 1978 mallia tms. Joskus myös kuullu että tälläisiä tapauksia kutsutaan 1977-B malliksi? Samanlainen tapaus kuin Pohjalaisen Vesan "kohtuukuntoinen" museopeli
Juuri niin. -78-malliset Saabitkin esiteltiin elo/syyskuussa 1977.
Vuosimalli ja mallivuosi eivät siis välttämättä ole aina samat.
(-78-mallisiakin myytiin jo syksyllä -77 tapahtuneesta esittelystä lähtien).
Sen vuoksi, jos selvitellään eri vuosimallien eroja, pitäisikin puhua mallivuodesta eikä vuosimallista.
Tuo B-malli taitaa olla käytössä silloin, kun mallivuoden aikana
autoon tulee jotain oleellisia muutoksia.
Esim -96 1977B taisi mallivuonna -77 tarkoittaa keväällä -77 esiteltyä Superia.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Heh, ainakin tuo näyttäisi vuotavan öljyä aivan kun mun '77B.
Mutta muistanko totaalisesti väärin, että 77B ssä oli pikkuvilkut, mutta 78 jo isot? Ja 77 alkuvuoden malleissa ykskurkkunen ja 77Bssä kakskurkkunen kaasutin?
Mutta muistanko totaalisesti väärin, että 77B ssä oli pikkuvilkut, mutta 78 jo isot? Ja 77 alkuvuoden malleissa ykskurkkunen ja 77Bssä kakskurkkunen kaasutin?
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
Aivan niin. Kakskurkkuinen tuli keväällä 1977. Takaluukkuun V4-merkintommij kirjoitti:Heh, ainakin tuo näyttäisi vuotavan öljyä aivan kun mun '77B.
Mutta muistanko totaalisesti väärin, että 77B ssä oli pikkuvilkut, mutta 78 jo isot? Ja 77 alkuvuoden malleissa ykskurkkunen ja 77Bssä kakskurkkunen kaasutin?
jatkeeksi tuli samalla teksti "Super". Vilkut pysyivät vielä pieninä.
Ja isot vilkut mallivuonna -78
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Re: Nähty on
ng900aero kirjoitti:Tulihan tuota käytyä katsomassa ja kokeilemassa, kun ohikulkumatkalla olin.
Peräpuikko oli superin koneella, vaikka kyljessä luki L, käsittääkseni pitäisi tuplakurkku löytyä vasta GL:stä. Mittarissa oli 11.400km, ei 140.000 kuten myynti-ilmossa. Auto oli kaukaa katsottuna nätti, lähemmin tarkasteltuna sellainen peruskuntoinen kajakki. Takaloksuja oli korjailtu lasikuidullla ja srayllä (myös takaloksujen tiivisteet maalattu ruskeiksi), niiden loksujen "kumilärppyjen" alla oli lähinnä kukkamultaa (kuten tavallista), peräluukku oli suhteellisen ehjä, ovien reunat ruosteessa (eivät toivottomat), edessä oli sisälokarit, joten ruostetta niissä oli vain suhteellisen vähän (ainakin toisen etuvilkun luota pehmeä), ovien saranat kuluneet, jne.
Etupenkit olivat jonkin verran kuluneet, ja apparin penkin selkänojassa oli repeytymä. Tuulilasissa oli ikävänkokoinen kiväniskeymä suoraan näkökentässä, eli se menisi kyllä vaihtoon. Renkaat näyttivät olevan lähes uudet, yksi vanne oli vanhempaa, pyöreäreikäistä mallia. Ovipahvit olivat ikävästi kuprulla sisäänpäin.
Kone tuntui terveeltä (mikäli nyt osaan enää arvioida oikein, sillä ei ole tullut kajakilla ajettua 10 vuoteen ennen tätä), vapaakytkin toimi hyvin, laatikko ei äännellyt, kytkinpoljin piti painaa aivan pohjaan vaihtaessa, saattaa olla ilmaa sylintereissä tai sitten helpottunee säätämällä, luistanut se ei.
Ajettavuudesta olen vähän huono raportoimaan koska 9-5:n jälkeen tuo tuntui kuin olisi pesukoneella ajanut. Alkushokin jälkeen muistuivat vanhat kikat mieleen ja hymy oli herkässä:) Eli sanoisin että ajettavuus oli suunnilleen kunnossa.
Kyllähän tuosta pelin vielä tekisi, mutta laiskana miehenä haen vähän pienempitöisempää kohdetta. Kamera ei valitettavasti tullut mukaan.
Kiitoksia kun kävit katsomassa, tuskin tuota tullee lähdettyä katsomaan. Tuntuu jonkin verran olevan olevan noita pelti hommia eikä siihen oikeen tunnu nyt olevan kinnostusta, kun tuli juuri pari viikkoa äiteen 900:sta hepattua.
Mutta kyllä vielä jonkun 96:n joskus hommaan
Saab 9-3 TTID Vector 2008