9000t -89 alkoi yht'äkkiä kulkulakon. Auto toimii kaikin puolin normaalisti. Lähtee käyntiin normaalisti, ottaa kierroksia normaalisti kuormittamattomana, katkaisee polttoaineen 6000rpm, lähtee liikkeelle normaalisti. Mutta kun vähänkin yrittää ajossa kuormittaa, jo ykkösellä, sammuu auto heti. Pystyy ajamaan tasaisella hiljaa mutta heti loiva ylämäki saa moottorin sammumaan. Eli pienikin kuormitus sammuttaa moottorin heti. Tyhjäkäynti on normaali, ahdot menee keltaisen puoliväliin.
Mitä nyt syytä yritin selvitellä, täällä monessa paikkaa puhuttiin fuelcut toiminnosta, jota nyt syyksi eniten epäilen.
Mutta mikä tämän toiminnan aiheuttaa? Ja minkä palikan vaihdan konepellin alle kokeillakseni josko sais takaisin tehoja?
fuelcut ko. Ei ollu. Sammuu eteen päin ajettaessa
fuelcut ko. Ei ollu. Sammuu eteen päin ajettaessa
Viimeksi muokannut Eero, Ma Kesä 08, 2009 21:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
Re: fuelcut ko
Kuskin polvisuojan alla alumiinivärinen muovipäätyinen pyöreähkö mötikkä, johon menee 2 sähköjohtoa ja muistaakseni 2 letkuakin. Sähköjohdot yhdistämällä saat sen ohitettua.
Vikahan voi olla myös bensapumpussa. Minulta löytyy tarvittaessa n. vuoden ikäiset tarvikepumput (bosch).
Vikahan voi olla myös bensapumpussa. Minulta löytyy tarvittaessa n. vuoden ikäiset tarvikepumput (bosch).
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: fuelcut ko
Jep kiitos, käyn jossain välissä ropaamassa komponentteja, jos vaikka onnistun tekemään muutakin kuin tuhoa. Kohtuu matkan päässä jos Kangasalla asut on ainakin sulla pumput.Coltti kirjoitti:Kuskin polvisuojan alla alumiinivärinen muovipäätyinen pyöreähkö mötikkä, johon menee 2 sähköjohtoa ja muistaakseni 2 letkuakin. Sähköjohdot yhdistämällä saat sen ohitettua.
Vikahan voi olla myös bensapumpussa. Minulta löytyy tarvittaessa n. vuoden ikäiset tarvikepumput (bosch).
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
Re: fuelcut ko. Ei ollu. Sammuu eteen päin ajettaessa
Diagnoosia päivitetty lisää. Coltti poikkesikin katsomassa ongelmaani. Moottori sammuu kallistuessaan. Tukikumit on lopussa ja ilmeisesti jokin sähkö yhteys katkeaa kun moottori on tarpeeksi kallistunut. Eniten epäilen kampiakselin asentotunnistinta. Onkohan kellään ollut samanlaista ongelmaa. Elikkä eteen päin ajettaessa moottori nytkähtää niin paljon, että sammuu välittömästi.
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
Re: fuelcut ko. Ei ollu. Sammuu eteen päin ajettaessa
Niin.. laitoin puukiilan ylhäällä olevan momenttituen väliin ja autola pystyi jo ajamaan. Sammui vasta kovemmalla vedätyksellä.
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
Re: fuelcut ko. Ei ollu. Sammuu eteen päin ajettaessa
Ja sitten se lopullinen vika... Oli yks johto murtunut siitä liittimestä jarrunesteen säiliön edessä. Moottorin kallistuessa katkos aukeni ja tyhjäkäynnillä ja peruutettaessa pysyi kontaktissa ja siksi pystyi ajamaan peruuttamalla ihan normisti muttei eteenpäin.
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96