Saab 900 t16 project RedEvil
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
nyt on tilattu kolme lapanen sintteri
toivottavasti pääsis jo viikolla asentamaan 
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
nonnii. moposportin sivuilta tilattu kytkin saapui kahdessa päivässä.
ihan hymyilyttämään alkaa, kun on firmoja josta tavara tulee siinä ajassa mikä on luvattu.
http://www.fotopankki.fi/S1mppa_/kuva/27609050-kytkin
siinä vielä kuva ropelista..
ihan hymyilyttämään alkaa, kun on firmoja josta tavara tulee siinä ajassa mikä on luvattu.
http://www.fotopankki.fi/S1mppa_/kuva/27609050-kytkin
siinä vielä kuva ropelista..
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
Mitenkähän tönkkö lähtö tuolla tulee? Eihän siinä ole edes jousia.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
sen tietää kun kokeilee.. mut mitä luin tuosta "styling&tuning" osion jutuista, niin ei siihen kuolla pitäis.. 
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
voi v**tu, loppu seki riemu lyhyeen ennen kun kerkes alkaakkaan. mittasin tuota "215mm" levyä, niin eihän se ookkaan kun 200mm.. vaikka levyssä ja lähetys raportissa lukee 215mm
sintteripalat ei ota koko alalla paine asetelmaan..
ja prkl, yrittäny pari päivää soittaa kyseisen firman joka numeroon, eikä siellä kukaan vastaa. jonnii verran keittää...
sintteripalat ei ota koko alalla paine asetelmaan..
ja prkl, yrittäny pari päivää soittaa kyseisen firman joka numeroon, eikä siellä kukaan vastaa. jonnii verran keittää...
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
uusi levy saapui ja ihan oikean kokoisena.
mittasin tuossa joutessani puristuspaineet autosta. karvan verran alle 9 bar oli joka sylinterissä. ihan hyvin on paineet säilyny samoissa lukemissa toisiinsa verrattuna vaikkakin kyseessä on jo 500tkm ajettu kone.
mittasin tuossa joutessani puristuspaineet autosta. karvan verran alle 9 bar oli joka sylinterissä. ihan hyvin on paineet säilyny samoissa lukemissa toisiinsa verrattuna vaikkakin kyseessä on jo 500tkm ajettu kone.
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
http://www.fotopankki.fi/S1mppa_/kuva/27763925-katto
tuli kattoverhoilu laitettuu uusiks, ei meinannu nähdä taustapeilistä enää mitään. roikku sen verran.
wälly oy:stä kangas, joensuun kumipörsistä kontaktiliimaa ja eikun sotkemaan. saa melkosta vauhtia levittää liimaa ja samalla laittaa kangasta, ettei kerkee sudeks menemään. muuten onnistu hyvin, mitä nyt jäi pari poimua takaosaan..
tuli kattoverhoilu laitettuu uusiks, ei meinannu nähdä taustapeilistä enää mitään. roikku sen verran.
wälly oy:stä kangas, joensuun kumipörsistä kontaktiliimaa ja eikun sotkemaan. saa melkosta vauhtia levittää liimaa ja samalla laittaa kangasta, ettei kerkee sudeks menemään. muuten onnistu hyvin, mitä nyt jäi pari poimua takaosaan..
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - EI NÄIN
tuli pieni muotoinen vipa tehtyä samassa yhteydessä, kun kattoverhoilun laitoin uusiksi..
luin jonkun palstan, että melu kabiinissa pienenee kun tulppaa a-pillareiden yläpäät..
nohevana tietysti ostin uretaani vaahtoa, jota turautin pilarin yläpäästä silleen "sopivasti"
ja uretaani vaahto tiedettävästi laajenee kuivuessaan.. noo vielä ei mitään.. auto seiso pari päivää pihalla, sato 24/7.. menin seuraavana päivänä hakemaan autosta jotain.. ihmettelin että miten on ikkunat huurussa.. katoin lattialle niin siellähän oli ilosesti 3cm vettä lattialla ja penkit märkiä..
eikun sisusta osiin ja ihmettelemään mikä vuotaa..
sehän se uretaani vaahto oli laajentunu niin paljon että tukki kattoluukun poistovesi putket.. tietää missä se vesi on kun ei pois pääse...
ihan näin varotuksena jos täällä foorumilla on joku toinenkin idiootti kuka meinaa tehä saman.
luin jonkun palstan, että melu kabiinissa pienenee kun tulppaa a-pillareiden yläpäät..
nohevana tietysti ostin uretaani vaahtoa, jota turautin pilarin yläpäästä silleen "sopivasti"
ja uretaani vaahto tiedettävästi laajenee kuivuessaan.. noo vielä ei mitään.. auto seiso pari päivää pihalla, sato 24/7.. menin seuraavana päivänä hakemaan autosta jotain.. ihmettelin että miten on ikkunat huurussa.. katoin lattialle niin siellähän oli ilosesti 3cm vettä lattialla ja penkit märkiä..
eikun sisusta osiin ja ihmettelemään mikä vuotaa..
sehän se uretaani vaahto oli laajentunu niin paljon että tukki kattoluukun poistovesi putket.. tietää missä se vesi on kun ei pois pääse...
ihan näin varotuksena jos täällä foorumilla on joku toinenkin idiootti kuka meinaa tehä saman.
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
nonnii. tässä kesän mittaan tuli vaihdettu moottori ja muutakin pientä hieno säätöä tuli tehtyä,
mutta itse kohta itse asiaan.
moottori siis on aiemmin rakentamani t16 varustuksella:
600x300x76 välijäähdytin
2,5" rst-ahtoputket
dumppi
3" rst-putkisto
isompi turbo
reilu 3" imuputki
vapaavirtaus suodatin
pakosarja
apc jne jne.
mittarissa jotain 250tkm. sain tuossa lopulta asennettua seos mittarin jotta näkee missä mennään, nakuvalot eivät sanoneet aiemmin mitään hurjan 1,3bar ahtopaineen kokeilusta, nyt kokeilin varovaisesti samaa uudelleen seuraten seosmittaria.
mittari näyttää 1,3bar paineilla edelleen "rich"
tämä lie syynä siihen ettei nakuvalojen ole paljon tarvinnut vilkkua,
vaikkakin olen lukenut juttuja että baarin paineen ylityksissä alkaa seos mennä laihaksi.. vielä ei ainakaan merkkiä sellasesta näy. ja bensan saanti puolelle ei ole tietoisesti tehty mitään.
mutta itse kohta itse asiaan.
moottori siis on aiemmin rakentamani t16 varustuksella:
600x300x76 välijäähdytin
2,5" rst-ahtoputket
dumppi
3" rst-putkisto
isompi turbo
reilu 3" imuputki
vapaavirtaus suodatin
pakosarja
apc jne jne.
mittarissa jotain 250tkm. sain tuossa lopulta asennettua seos mittarin jotta näkee missä mennään, nakuvalot eivät sanoneet aiemmin mitään hurjan 1,3bar ahtopaineen kokeilusta, nyt kokeilin varovaisesti samaa uudelleen seuraten seosmittaria.
mittari näyttää 1,3bar paineilla edelleen "rich"
tämä lie syynä siihen ettei nakuvalojen ole paljon tarvinnut vilkkua,
vaikkakin olen lukenut juttuja että baarin paineen ylityksissä alkaa seos mennä laihaksi.. vielä ei ainakaan merkkiä sellasesta näy. ja bensan saanti puolelle ei ole tietoisesti tehty mitään.
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
tuli tuossa pari päivää sitten siirrettyä akku varapyöräkoteloon ja paikattua yks reikä.
nyt on painojakauma jo vähän lähempänä F1-auton 50%-50%
löytyhän sieltä varapyöräkotelosta kaks muutakin reikää, mutta ne saa oottaa viikonlopulle.
ensiviikon alusta pitäis tulla Zex ilokaasu sarja, niin sitäkin pääsis sitten asentamaan..
tuntuu aika teini touhulta kirjotella "päiväkirjaa" mitä autolleen on tehny

nyt on painojakauma jo vähän lähempänä F1-auton 50%-50%
löytyhän sieltä varapyöräkotelosta kaks muutakin reikää, mutta ne saa oottaa viikonlopulle.
ensiviikon alusta pitäis tulla Zex ilokaasu sarja, niin sitäkin pääsis sitten asentamaan..
tuntuu aika teini touhulta kirjotella "päiväkirjaa" mitä autolleen on tehny
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
Bensapuolihan ei vakiona riitä paljoa yli sen vakiotehon moottorinohjauksen vakiosoftalla ja virityssoftalla, joka antaa kaiken irti niistä vakiosuuttimista noin 220hp. Eli 1.3 bar paineilla pitäisi mennä jo vakio t3:lla reilusti laihalle (ja kyllä meneekin) ja tässä tapauksessa isomman ahtimen kanssa VIELÄ laihemmalle, eli joko seosmittari näyttää ihan päin ... tai paikat eivät virtaa. Ilmeisesti kapeakaistainen seosmittari, sillä näyttämä on vain rich (laajakaistaisessa tarkoittaisi seossuhteen olevan rikkaampi kuin 10 AFR, eli todella paksua), kapeakaistainen mittari onkin siinä mielessä melko hyödytön kapine, että saattaa näyttää richiä, kun porsius kolkuttelee jo ovelle, joten sen vehkeen näyttämä ei välttämättä kerro yhtään mitään todellisesta tilanteesta. Eli kapeakaistalambda ei ole kelvollinen säätämiseen, näkee ainoastaan (ehkä) suunnan missä mennään. (Näitä ei ole tarkoitettu v.ttuiluna toisin kuin niitä kaasuihin liittyviäS1mppa_ kirjoitti: mittari näyttää 1,3bar paineilla edelleen "rich"![]()
tämä lie syynä siihen ettei nakuvalojen ole paljon tarvinnut vilkkua,
vaikkakin olen lukenut juttuja että baarin paineen ylityksissä alkaa seos mennä laihaksi.. vielä ei ainakaan merkkiä sellasesta näy. ja bensan saanti puolelle ei ole tietoisesti tehty mitään.
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
Pieni OT: mutta eikös se kuitenkin mene niin, että kun ollaan alueella niin kapeakaista näyttää tarkemmin, voit kaivaa netistä vaikka graafiset kuvaajat niin näet siinä eron.Zebe kirjoitti: Eli kapeakaistalambda ei ole kelvollinen säätämiseen, näkee ainoastaan (ehkä) suunnan missä mennään. (Näitä ei ole tarkoitettu v.ttuiluna toisin kuin niitä kaasuihin liittyviä)
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
Jos ollaan alueella. Mutta eipä tästä kovinkaan hyödytä jos tuosta hiukan rikastaessa saadaan tulos "rikas" tai hieman laihentaessa "laiha". Säätämiseen ja seoksen tarkkailuun ehdottomasti mielummin laajakaistainen, niin vältytään isommalta porsiukselta.Turbo16 kirjoitti:
Pieni OT: mutta eikös se kuitenkin mene niin, että kun ollaan alueella niin kapeakaista näyttää tarkemmin, voit kaivaa netistä vaikka graafiset kuvaajat niin näet siinä eron.
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
kestäähän tuo kapine näköjään 1,5bar ahtopaineen. ja vieläkin ollaan tällä "alueella" 
tuossa kaunispäivä oli vähän rispaantunu tuo bensapaineensäätimen alipaineletku.
soesmittari näytti selvästi ettei saa sörsseliä ja sen kyllä tunsi persdynolla.
tämän kun vaihdoin ehjään, niin meno on todella railakasta, eikä persdyno viittaa mitenkään bensan vähyyteen. niin kuin ei myöskään seosmittari..
tuossa kaunispäivä oli vähän rispaantunu tuo bensapaineensäätimen alipaineletku.
soesmittari näytti selvästi ettei saa sörsseliä ja sen kyllä tunsi persdynolla.
tämän kun vaihdoin ehjään, niin meno on todella railakasta, eikä persdyno viittaa mitenkään bensan vähyyteen. niin kuin ei myöskään seosmittari..
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua
nyt jo alkaa pelottamaan vaikka kaasut on vasta olohuoneen lattialla 
http://www.fotopankki.fi/S1mppa_/kuva/28947170-Kuva002
http://www.fotopankki.fi/S1mppa_/kuva/28947465-Kuva053
http://www.fotopankki.fi/S1mppa_/kuva/28947170-Kuva002
http://www.fotopankki.fi/S1mppa_/kuva/28947465-Kuva053
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...