Ostettu 9 - 3

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
saabvector
"Viggen"
Viestit: 697
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04

Ostettu 9 - 3

Viesti Kirjoittaja saabvector »

Moro vaan tännekkin osastolle..Tuttu kylän mies ( 72 v, ikuinen saabisti ) osti 9 - 3 saabin, 2.0 t, 2004, mittarissa 54000 km. Hintapyynti oli 15200 ja myyntihinta jäi 12900 euroon. Itselläni ei ole mitään kokemusta kyseisistä malleista joten päätimme kysyä asiantuntevalta raadilta. - oliko hinta edes sinnepäin ? - mitä huomioitavaa tulevaisuudessa / tulevaisuuden kannalta ? - onko tässä tuo matalapaine turbo ( 129 kw ) näytti otteessa lukevan. Kiitokset
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: Ostettu 9 - 3

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

jukkalehikoinen kirjoitti:- oliko hinta edes sinnepäin ? - onko tässä tuo matalapaine turbo ( 129 kw ) näytti otteessa lukevan.

Hinta tuntuu ihan oikealta. Kilometrit ovat kuitenkin aika vähäiset suhteessa auton ikään, joten kohtuulliselta tuntuu. En kylläkään ole isommin noita vertaillut.

Perinteiset iskarikolina, iskarien yläpään laakerit ja takatukivarret, "bumerangit" tullevat jossakin vaiheessa eteen.

Siinä on GM-alumiinilohkoon perustuva 2-litrainen mylly, täysin sama ohjelmistoa lukuunottamatta kuin se 1,8t. Näissä matalapaineturboissa on miedommat nokat kuin täyspainemallissa.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Ostettu 9 - 3

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

jukkalehikoinen kirjoitti:Moro vaan tännekkin osastolle..Tuttu kylän mies ( 72 v, ikuinen saabisti ) osti 9 - 3 saabin, 2.0 t, 2004, mittarissa 54000 km. Hintapyynti oli 15200 ja myyntihinta jäi 12900 euroon. Itselläni ei ole mitään kokemusta kyseisistä malleista joten päätimme kysyä asiantuntevalta raadilta. - oliko hinta edes sinnepäin ? - mitä huomioitavaa tulevaisuudessa / tulevaisuuden kannalta ? - onko tässä tuo matalapaine turbo ( 129 kw ) näytti otteessa lukevan. Kiitokset
Kannattaa tutkailla vähän miten on vaihdeltu öljyjä ja nesteitä ja edetä sitten sen mukaan. Esim. 60tkm:n huoltoon liittyviä juttuja vois alkaa kohta miettimään. Siinä tulis sitten öljyt vaihdettua ja jarrunesteet viimestään nyt, jos on vielä huonolla tuurilla vaihtamatta.
Vai onko autoa käytetty huollossa/huollettu tyyliin kerran vuodessa vähistä kilometreistä huolimatta??

Kääntölaakerit voi olla vielä kohtuu hyvässä kunnossa, meinaan noita vähiä kilometrejä varsinkin jos talvella on jäänyt ajot vähemmälle.

Sitten kannattaa ostaa jemmaan parkkipolttimoita muutama ja vähintään kaksi ajovaloihin sopivaa poltinta.

Voi käydä yhtä huono tuuri niinkuin mulle, että kun kerran käynnistin auton ja odottelin emäntää parkissa, käänsin valot pois päältä ja kohta kun oli tarkotus lähteä ajamaan käänsin valot taas päälle, niin yllätys yllätys, molemmat lyhyet polttimot kärähti siinä kerralla.
Vastaa Viestiin