9-3, mikä osa vaihtoon/varastoon seuraavaksi
9-3, mikä osa vaihtoon/varastoon seuraavaksi
Kohtapuolin 100 000km takana. Yritän arvuutella mahdollisia kohteita jotka saattaa jättää auton matkalle tai menemättä.
Ajan myötä muutamia kohteita jo ennakkoon yritetty hoitaa:
-Öljyvaihto+suodatin 5-10tkm välein
-Uusin huohotinpäivitys
-DI kasetti
-pakoputken liitosklemmarit
-akku
-AT öljy@70tkm, hihna+rullat@90tkm
-IVO- lämmitys talvella
Muita mitä tullee eteen jossain vaiheessa mitä täältä on saanut lukea:
-Garrett turbo
-läppäkotelo
-kampiakselin asentoanturi
-magneettiventtiili (ei riski T7ssa ?)
-bensapumppu
-Lambda ?
-virtalukko(tämä lienee hieman kauempana)
Kysymys kuuluu mitkä noista lähtee ensin? Onko muita kohteita? Turbosta ollut paljon pahaa puhetta, ymmärtääkseni muutamat ns. valmistusvialliset gt17 mallit ovat pyörineet hyvinkin pitkään, esim juuri tuon huoh. ja öljyt+ilma suodattimien vaihtojen avulla.
EDIT: Vesipumppu unohtui, lienee sekin hieman kauempana?
Ajan myötä muutamia kohteita jo ennakkoon yritetty hoitaa:
-Öljyvaihto+suodatin 5-10tkm välein
-Uusin huohotinpäivitys
-DI kasetti
-pakoputken liitosklemmarit
-akku
-AT öljy@70tkm, hihna+rullat@90tkm
-IVO- lämmitys talvella
Muita mitä tullee eteen jossain vaiheessa mitä täältä on saanut lukea:
-Garrett turbo
-läppäkotelo
-kampiakselin asentoanturi
-magneettiventtiili (ei riski T7ssa ?)
-bensapumppu
-Lambda ?
-virtalukko(tämä lienee hieman kauempana)
Kysymys kuuluu mitkä noista lähtee ensin? Onko muita kohteita? Turbosta ollut paljon pahaa puhetta, ymmärtääkseni muutamat ns. valmistusvialliset gt17 mallit ovat pyörineet hyvinkin pitkään, esim juuri tuon huoh. ja öljyt+ilma suodattimien vaihtojen avulla.
EDIT: Vesipumppu unohtui, lienee sekin hieman kauempana?
Viimeksi muokannut torque, To Touko 28, 2009 20:40. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: 9-3, mikä osa vaihtoon/varastoon seuraavaaksi
Kristallipallosta löytynee oikea vastaus.
9-5 2.3t -03, VIII Saab
eka 96 1976, veronanvihreä, vm -72
eka 96 1976, veronanvihreä, vm -72
Re: 9-3, mikä osa vaihtoon/varastoon seuraavaksi
No sieltä ainakin
Tietty saisi vähän statistiikkaa kun koluaa tämän foorumin vaan tiedot vm+km+toimenpide jää joskus epäselväksi. Jotkut on postanneet päiväkirjaa tänne, kiitos siitä.
Tietty saisi vähän statistiikkaa kun koluaa tämän foorumin vaan tiedot vm+km+toimenpide jää joskus epäselväksi. Jotkut on postanneet päiväkirjaa tänne, kiitos siitä.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: 9-3, mikä osa vaihtoon/varastoon seuraavaaksi
Bensapumppu on ainakin sellainen osa joka jossain vaiheessa hajoaa ja korjaamotyönä teetettynä saattaa tuoda 900 euron laskun jos sattuu auto tien päälle jäämään... Vaihtaa sitä toki ei näillä kilometreillä kannata vielä vaihtaa.....
9-3Aero-01
Re: 9-3, mikä osa vaihtoon/varastoon seuraavaksi
Alle 200tkm mennyt
Ilmamassamitari
termostaatti, moottori
lämpötila anturi, moottori
SID-näyttö
Sitten on ollut juttua ilmastoinnin ongelmista: askelmoottoria, joku elektron. komponentti (jossain on kuvat ja ohjeet), ohjausyksikön näyttö, ym. ...
LISÄYS: Vesipumppu, takaluukun pumput
Ilmamassamitari
termostaatti, moottori
lämpötila anturi, moottori
SID-näyttö
Sitten on ollut juttua ilmastoinnin ongelmista: askelmoottoria, joku elektron. komponentti (jossain on kuvat ja ohjeet), ohjausyksikön näyttö, ym. ...
LISÄYS: Vesipumppu, takaluukun pumput
Viimeksi muokannut patse, To Touko 28, 2009 16:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Re: 9-3, mikä osa vaihtoon/varastoon seuraavaksi
On ollut juttua mottorin letkuista että hapertuvat.
Viimeistä edeltävässä huollossa pyysin heitä tarkistaan letkut, eivät juuri myöntäneet löytäneensä. Jonkun putken puhdistivat.
Itse en tiedä mitä letkuja kannattaa tarkistaa/vaihtaa, onko aihe käsitelty kattavasti jossain?
Viimeistä edeltävässä huollossa pyysin heitä tarkistaan letkut, eivät juuri myöntäneet löytäneensä. Jonkun putken puhdistivat.
Itse en tiedä mitä letkuja kannattaa tarkistaa/vaihtaa, onko aihe käsitelty kattavasti jossain?
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1098
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: 9-3, mikä osa vaihtoon/varastoon seuraavaksi
tää letku taitaa olla kanssa yks heikko lenkki.
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3485
ittelläki paukahti ku vähän kierrätti konetta...
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3485
ittelläki paukahti ku vähän kierrätti konetta...
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Re: 9-3, mikä osa vaihtoon/varastoon seuraavaksi
Tään on pakko olla trolli
Ei alle 100tkm pitäisi olla vielä kun huohotinpäivitys ja öljynvaihto
Ei alle 100tkm pitäisi olla vielä kun huohotinpäivitys ja öljynvaihto
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: 9-3, mikä osa vaihtoon/varastoon seuraavaksi
Unohdit DI-kasetin, ja olihan jokunen GT17 porsinut ennen 100tkm...
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: 9-3, mikä osa vaihtoon/varastoon seuraavaksi
Ja bensapumpun, jollainen ainakin allekirjoittaneelta hajosi 70tkm kohdalla.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 9-3, mikä osa vaihtoon/varastoon seuraavaksi
ECUn softa menee vaihtoon yllättävän usein
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: 9-3, mikä osa vaihtoon/varastoon seuraavaksi
nojuu, onhan se tunnettu asia että softa vanhenee . Kunhan se nyt ei jätä pientareelle kuitenkaan.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Re: 9-3, mikä osa vaihtoon/varastoon seuraavaksi
Oma järjestys kolkissa (noin 100tkm/4v matkalla) oli:
- käyttöhihna ja rullat (ei kerennyt hajoamaan mutta vaihdan aina heti kun ostan auton)
- Iskarit reilut 100tkm
- SID jo ostaessa
- ahdin ja huohotin päivitys (oliskohan ollut noin 120tkm)
- kytkinlevy oli niitä valuvikaisia, joten ylimääräistä metallia kytkimessä (noin140tkm). Muuten sillä osastolla kaikki ehjää.
- DI kasetti ei hajonnut kun meni vaihtokamppanjan piikkiin (muistaakseni) 130tkm huollossa
- Tukivarren puslat edestä (170tkm)
Loput mitä tuli tehtyä (mm takavakain, clämppi, alusta yms ) oli lähinnä ennakointia ja mukavuuden halua. Softa kerkesi myös allekirjoittaneella vanhentumaan mutta uusi toimi mainiosti yli 3v.
- käyttöhihna ja rullat (ei kerennyt hajoamaan mutta vaihdan aina heti kun ostan auton)
- Iskarit reilut 100tkm
- SID jo ostaessa
- ahdin ja huohotin päivitys (oliskohan ollut noin 120tkm)
- kytkinlevy oli niitä valuvikaisia, joten ylimääräistä metallia kytkimessä (noin140tkm). Muuten sillä osastolla kaikki ehjää.
- DI kasetti ei hajonnut kun meni vaihtokamppanjan piikkiin (muistaakseni) 130tkm huollossa
- Tukivarren puslat edestä (170tkm)
Loput mitä tuli tehtyä (mm takavakain, clämppi, alusta yms ) oli lähinnä ennakointia ja mukavuuden halua. Softa kerkesi myös allekirjoittaneella vanhentumaan mutta uusi toimi mainiosti yli 3v.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....