SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
sabatti 96 kirjoitti:Biltemassa on OBDII-vikakoodien lukija 79e
Minkä vuoden Saabeista lähtien nuo OBDII-koodinlukijat toimivat? Jenkeissähän tuo on vaadittu jo 1996 (?) lähtien, mutta onko tuo ollut tuosta lähtien myös Euroopassa myydyissä autoissa? Suomessahan tuo tuli pakolliseksi vasta tämän vuosituhannen puolella.
whistler kirjoitti:pistetään tähän jatkoksi omakin ongelma kun en jaksais aloittaa uutta aihetta.
eli se sama tuikku palaa mullakin (check engine) heti kun on ajanut noin muutaman satametriä. pelkästään virrat päällä ei vilkuta mitään vaan pelkästään palaa. mikähän mahtais olla vikana? liittimet tarkastelin mutta ei satu vikaa silmään, samoin putsasin egr:n ja tällä kertaa myös imusarjan ja vaihdoin tiivisteet = ei apua. ehdotuksia?
kävin koodit tarkistuttamassa niin vastaus oli että "valmistajan ilmoittama ominaisuus".. eli mitäs toi mahtaa tarkoittaa? lambda?
juu ei kuulemma ole lambda koska tossa ei edes ole sellasta.. melko mielenkiintoiseksi menee tämä.
Jos Saabisi on tuo allekirjoituksen TiD niin veikkaisin vikaa tuonne EGR:n puoleen. viewtopic.php?f=13&t=73005
Pudottaako valon syttyminen moottorista tehot?
Itellä oli TiD:in kanssa justiinsa samanlainen oire. Kun oli ajanut n. 100m niin vikavalo muistutti itsestään. Joskus pääsi parikin kilsaa ennekuin valo syttyi. Pidemmällä matkalla valo aina välillä sammui kunnes taas syttyi. En käynyt (tietenkään ) lukemassa vikakoodeja joten en tiedä oliko omassa Saabissa tuo "valmistajan ilmoittama ominaisuus"
Tuosta vikavalosta on aika paljon juttua jos käytät "Etsi" toimintoa.
Mike Hunt kirjoitti:Jos Saabisi on tuo allekirjoituksen TiD niin veikkaisin vikaa tuonne EGR:n puoleen. viewtopic.php?f=13&t=73005
Pudottaako valon syttyminen moottorista tehot?
Itellä oli TiD:in kanssa justiinsa samanlainen oire. Kun oli ajanut n. 100m niin vikavalo muistutti itsestään. Joskus pääsi parikin kilsaa ennekuin valo syttyi. Pidemmällä matkalla valo aina välillä sammui kunnes taas syttyi. En käynyt (tietenkään ) lukemassa vikakoodeja joten en tiedä oliko omassa Saabissa tuo "valmistajan ilmoittama ominaisuus"
Tuosta vikavalosta on aika paljon juttua jos käytät "Etsi" toimintoa.
joo se menee puolitehoiseksi ku se valo syttyy.
mikäs vika sulla siin egr:ssä sitten oli? itse putsasin sen egr:n ja imusarjan mutta tästä ei ollu mitään apua. vikakoodista sen verran että siinä luki vaan "B2 valmistajan ilmoittama ominaisuus". keskiviikoksi sain vasta ajan tohon paikalliseen saab huoltoon.
mikäs vika sulla siin egr:ssä sitten oli? itse putsasin sen egr:n ja imusarjan mutta tästä ei ollu mitään apua. vikakoodista sen verran että siinä luki vaan "B2 valmistajan ilmoittama ominaisuus".
En tiedä tarkalleen mikä EGR.ssä hajoaa. Otin omastani tuon imusarjansottaajan pois käytöstä ja laitoin vastuksen ilmamäärämittariin. Ei ole merkkivaloa näkynyt sen jälkeen. Kaikki tarvittava tieto löytyi täältä "Etsi" tominnolla. Imusarjan putsauksella sai vain siistimmän käyntiäänen ja hyvän mielen
nyt alkaa olemaan jo käynnistäminenkin vaikeeta välillä.. joutuu sahaamaan jonkun verran ku starttaa sen kylmänä.
Tervetuloa joukkoon. Tähän ei ole kai löytynyt mitään selkeää ratkaisua. Itselläkin tuo kylmäkäynnistys on ongelma kun ulkolämpötila on 0selssiuksen paikkeilla. Tästäkin löytyy jutun juurta "Etsi" toiminnolla. Starttivialta tämä vaikuttaisi, niin ihmeelliseltä kuin se kuulostaakin.
keskiviikoksi sain vasta ajan tohon paikalliseen saab huoltoon.
laittelin sen vastuksen ja ei ainakaan n.5km lenkillä valo enään syttynyt.
josko se tolla korjaantuis. mites noi päästöt katsastuksessa kun ei ole enään egr:ä toiminnassa, vaikuttaa millään tavalla?
edit: ajoin just 60km lenkin ja ei tuikku enään pala