kulutus...
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Re: kulutus...
oisko mitään tehtävissä kun nää uudet mersut etc vie vain jotain 6 litraa
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Re: kulutus...
öljyäPeter Finn kirjoitti:oisko mitään tehtävissä kun nää uudet mersut etc vie vain jotain 6 litraa
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: kulutus...
vector 185hv softalla vie seka-ajossa n. 11l/100km ja Oulu-Kemijärvi-Oulu 88km/h keskinopeudella 8.3l/100km.
Termari pitäisi vaihtaa kun mittari välillä roikkuu vaihdenäytön N:n alareunassa. Jos viikonloppuna vaihtaisi kun uusi alkuperäinen termari on jo ostettu.
Peter: siis dieseliäkö?
Termari pitäisi vaihtaa kun mittari välillä roikkuu vaihdenäytön N:n alareunassa. Jos viikonloppuna vaihtaisi kun uusi alkuperäinen termari on jo ostettu.
Peter: siis dieseliäkö?
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
-
- "Turbo"
- Viestit: 243
- Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 17:22
- Paikkakunta: Kokkola
Re: kulutus...
Jos alla 225/45 17" alkuperäiset. Nosta paineet 2,8/2,9bar ja mittaa maantiekulutus uudestaan Omasta melkein litra lähti.Maikki kirjoitti: Oulu-Kemijärvi-Oulu 88km/h keskinopeudella 8.3l/100km.
9-5 kombi -02 2,3 man E85 TD04-15T-06 muutti varaosiksi Etelä- Pohjanmaalle.
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP
Re: kulutus...
On em. kokoiset ja paineet 2.8
Termarin vaihdolla varmaan lähtee 0.5-1l kulutuksesta.
Termarin vaihdolla varmaan lähtee 0.5-1l kulutuksesta.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: kulutus...
Moi,
Tässä -> http://www.tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=31904 meikäläisen auton kulutus.
Renkaina Continental 225/45/17 ja paineet 2,8.
Tässä -> http://www.tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=31904 meikäläisen auton kulutus.
Renkaina Continental 225/45/17 ja paineet 2,8.
Re: kulutus...
SID:n mukaan n.9 l,sekalaista ajoa herkällä kaasujalalla. Todellisuudessa vie varmasti enemmän.
9-5 2.3T -05 stage 3
Re: kulutus...
kovin ovat pieniä kulutukset teillä,oma 2,3 haukkaa kyllä yli 16 l kaupunki ajoa kylläkin suurin osa
-
- "Turbo"
- Viestit: 243
- Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 17:22
- Paikkakunta: Kokkola
Re: kulutus...
Kulutus nyt ollut kaupunkiajossa 10,5l ja keskinopeus alle 30km/h. Keskinopeus on kumminkin se tekijä joka vaikuttaa "kaupunkiajoon" ja se on sidistä samalla helppo lukea. Kokeileppas nollata sid ja ajelet ennakoivasti eli jarrua et käytä vaan vaihde päällä hiljenee risteyksiin kun on tarvetta. Kiihdytys vain pintakaasulla ja nelosta ja vitosta jo kaupunkinopeuksissa. Keskikulutuksen seuraaminen voi olla yllätys. En ole mikään viherpiipari ja auto vie tietysti mitä se vie, mutta vähemmällä pääsee varsinkin ennakoimalla ja siihen kuski voi vaikuttaa. En tarkoita kumminkaan, että liikenteessä pitää olla jarruna. Omakin vie sen 15-16l kaupungissa kun vain on agressiivinen ajotyyli.tumpeloin kirjoitti:kovin ovat pieniä kulutukset teillä,oma 2,3 haukkaa kyllä yli 16 l kaupunki ajoa kylläkin suurin osa
9-5 kombi -02 2,3 man E85 TD04-15T-06 muutti varaosiksi Etelä- Pohjanmaalle.
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP
Re: kulutus...
VectorKombi9-5-02 kirjoitti:Kulutus nyt ollut kaupunkiajossa 10,5l ja keskinopeus alle 30km/h. Keskinopeus on kumminkin se tekijä joka vaikuttaa "kaupunkiajoon" ja se on sidistä samalla helppo lukea. Kokeileppas nollata sid ja ajelet ennakoivasti eli jarrua et käytä vaan vaihde päällä hiljenee risteyksiin kun on tarvetta. Kiihdytys vain pintakaasulla ja nelosta ja vitosta jo kaupunkinopeuksissa. Keskikulutuksen seuraaminen voi olla yllätys. En ole mikään viherpiipari ja auto vie tietysti mitä se vie, mutta vähemmällä pääsee varsinkin ennakoimalla ja siihen kuski voi vaikuttaa. En tarkoita kumminkaan, että liikenteessä pitää olla jarruna. Omakin vie sen 15-16l kaupungissa kun vain on agressiivinen ajotyyli.tumpeloin kirjoitti:kovin ovat pieniä kulutukset teillä,oma 2,3 haukkaa kyllä yli 16 l kaupunki ajoa kylläkin suurin osa
Tuo on totta. Kyllä omalla ajotavalla on todella suuri merkitys.
Automaatin kanssa saa jo vähän kikkailla moottorijarrutusten kanssa, mutta ainakin itse pudotan kepistä pienemmälle, D:ltä esim 3:lle tai 2:lle, kun näkee jo pitkältä, että on punaset.
Kiihdytyksethän pitäs olla ripeitä, joten nopeahko kiihdytys tavoitenopeuteen ja sitten pintakaasulla. Kaupungissa ei tietenkään kannata koko ajan kiihdyttää esim. 50km/h ja hetken päästä jarruttaa taas punasiin vaan ennakoida ja sen mukaan.
ENNAKOINTI on ehdottomasti tärkein pointti.
Re: kulutus...
Ei niitä pienempiä vaihteita tarvitse "kepittää", tuskin juurikaan auttaa kulutukseen? Ajoissa kaasu ylös, ja antaa rullata nätisti - ei se loppuvaiheen tyhjäkäynti paljoa tee. Viisivaihteinen rullaa lähes tyhjäkäynnillä jo 80km/h lähtien, eli todella pitkän matkan.
Re: kulutus...
Automaatti imee tota bensaa järkyttäviä määriä. Edellinen oli auto oli (9-3 T7 myöskin) 2.0t A ja keskikulutus tankkausten välillä jotain 12-13 litraa. Nyt manuaali 2.0t 9-5 niin menee helposti alle kympin. Maantiellä pääsee jo alle kuuden sidin mukaan. Renkaat molemmissa samat, 225/45/17.
#3272
Re: kulutus...
Hänellä on kyllä ollut autossa vikaa, tai todella pätkäajoa, jos kulutus luokkaa 12-13 litraa. Lähipiiristä kokemusta automaateilla vuodesta 2000 kaikenlaisessa ajossa, eikä tommosia lukemia ole ollut. SID näyttää mitä näyttää, yhdessäkään ei ole näyttänyt oikein.
Re: kulutus...
Kyllä automaatilla pääsee myös 0l/100km kulutukseen jos käyttää tehokkaasti moottorijarrutusta.KN/Lieto kirjoitti:Ei niitä pienempiä vaihteita tarvitse "kepittää", tuskin juurikaan auttaa kulutukseen? Ajoissa kaasu ylös, ja antaa rullata nätisti - ei se loppuvaiheen tyhjäkäynti paljoa tee. Viisivaihteinen rullaa lähes tyhjäkäynnillä jo 80km/h lähtien, eli todella pitkän matkan.
Eipä tolla nyt tiliä tehdä, mutta kyllä joka sentti on säästöä.
Onko muuten kommenttia kuluttaako tuo automaatin kepittäminen laatikkoa ? Lähinnä tuo vaihto 4:lta 2:lle esim 80km/h ?
Toki jos hallaa tekee laatikolle, ei noita vaihtoja kannata hirveesti tehdä. Saattaa mennä senttejä enemmän korjauksiin
Re: kulutus...
Itse en kyllä jaksa/uskalla leikkiä vaihteenvalitsimella turhanpäiten. Sillä saavutettava säästö aivan minimaallista, jos sitä edes on todellisuudessa lainkaan. Jos haluaa vaihdekepillä leikkiä niin kannattaa ostaa manuaali. D päälle eteenpäin mennessä ja peruutettaessa R, siinä kaikki yksinkertaisuudessaan. Kulutus normaalissa Merimasku - Naantali -Turku ajossa (joskus myös pidempää matkaa, autossa ei vetokoukkua) ollut koko 5,5 vuoden ja noin 60 tkm ajalta 9,38 l/100 km. Autossa Saabin oma katsastettu ja rekisteröity "viri", 136 kw.
Viimeksi muokannut tosu, Pe Kesä 05, 2009 08:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin