Minun autooni joku fiksu on lisävarustelistalta ruksinut aikoinaan avattavat ikkunat. Harvoin on täällä Suomaassa niin kuuma, ettei auto viilenisi pitämällä räppänät auki.Rafu kirjoitti:Automaattinen ilmastointi. Kaasua nyt voisi painaa itsekin mutta autoa en saa jäähdytettyä vaikka mitä tekisin.
Kumpiko tärkeämpi, vakionopeussäädin vai ilmastointi?
Re: Kumpiko tärkeämpi, vakionopeussäädin vai ilmastointi?
Re: Kumpiko tärkeämpi, vakionopeussäädin vai ilmastointi?
Joo, mutta onko sinusta mukava ajaa pidempää matkaa maantienopeudella ikkunat auki?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Kumpiko tärkeämpi, vakionopeussäädin vai ilmastointi?
Mikä ettei. Tukka on sen verran hyvin kiinni päässä, ettei lähde lentoon. Ja kun suurin osa matkasta tulee ajettua yksin, niin voi pitää kaikki muut ikkunat auki kuin oman vasemman korvansa vieressä olevan.
Ei vaan, vähän trollia kehiin.
Tähän mennessä max kaksi kertaa olen ikävöinyt ilmastointia, mutta cruisen puuttuminen viime kesänä otti päähän enemmänkin. Se on vähän, mihin on tottunut.
Ei vaan, vähän trollia kehiin.
Tähän mennessä max kaksi kertaa olen ikävöinyt ilmastointia, mutta cruisen puuttuminen viime kesänä otti päähän enemmänkin. Se on vähän, mihin on tottunut.
Re: Kumpiko tärkeämpi, vakionopeussäädin vai ilmastointi?
Aijaa, itsellä on juurikin tuon verran pituutta ja olen kyllä ollut SS:n penkkeihin ihan tyytyväinen. Muutenkin ohjaamoergonomia on mielestäni 9-5:sta parempi.apu,apupoika kirjoitti:Täytys kai vaihtaa 9-5:stä penkit Sport-Sedaniin.
(Reisituki parempi 9-5:ssa, tuo Sport-Sedanin penkki jää 195 pituiselle kyllä lyhyeksi).
Ja niin, täytyy melkein kallistua tohon ilmastointiin.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Re: Kumpiko tärkeämpi, vakionopeussäädin vai ilmastointi?
Azanovix kirjoitti:Mikä ettei. Tukka on sen verran hyvin kiinni päässä, ettei lähde lentoon. Ja kun suurin osa matkasta tulee ajettua yksin, niin voi pitää kaikki muut ikkunat auki kuin oman vasemman korvansa vieressä olevan.
Ei vaan, vähän trollia kehiin.
Tähän mennessä max kaksi kertaa olen ikävöinyt ilmastointia, mutta cruisen puuttuminen viime kesänä otti päähän enemmänkin. Se on vähän, mihin on tottunut.
Njoo, itse en ainakaan jaksa sitä huminaa kuunnella
Tottumiskysymys tosiaan, onneks mulla on satkussa sentään kattoluukku niin saa siitä vähän viilennystä
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Kumpiko tärkeämpi, vakionopeussäädin vai ilmastointi?
Ilmastointia pukkaa.
Hiljattain tuli fiksattua vakkari toimimaan kuten kuuluukin, vain sen vuoksi että tuli todettua sen käyttökelvottomuus pumppujalkojen luvatussa maassa.
Tästä taas seurasi tuskastuminen joka olisi vaatinut ilmastointia. (Joka jäi vielä korjaamatta.)
Omasta mielestäni ilmastointi on turvallisuusvaruste, olemmehan(ko?) jo jättäneet taaksemme ajat jolloin jopa lukkiutumattomat jarrutkin olivat Verottajan tai pikemminkin joidenkin yksittäisten asioista lopulta päättäneiden virkamiesjohtajien mielestä ylellisyysvaruste.
Niiden samojen jotka aikanaan uhosivat oikein televisiossakin esimerkiksi ns. mönkijöiden esiintyvän laillisesti tieliikenteessä vain heidän syötyjen hattujensa tai kuolleiden ruumiidensa ylitse.
Missä he ovat nyt, lupauksineen?
Hiljattain tuli fiksattua vakkari toimimaan kuten kuuluukin, vain sen vuoksi että tuli todettua sen käyttökelvottomuus pumppujalkojen luvatussa maassa.
Tästä taas seurasi tuskastuminen joka olisi vaatinut ilmastointia. (Joka jäi vielä korjaamatta.)
Omasta mielestäni ilmastointi on turvallisuusvaruste, olemmehan(ko?) jo jättäneet taaksemme ajat jolloin jopa lukkiutumattomat jarrutkin olivat Verottajan tai pikemminkin joidenkin yksittäisten asioista lopulta päättäneiden virkamiesjohtajien mielestä ylellisyysvaruste.
Niiden samojen jotka aikanaan uhosivat oikein televisiossakin esimerkiksi ns. mönkijöiden esiintyvän laillisesti tieliikenteessä vain heidän syötyjen hattujensa tai kuolleiden ruumiidensa ylitse.
Missä he ovat nyt, lupauksineen?
-
- "Aero"
- Viestit: 372
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 00:22
- Paikkakunta: Espoo
Re: Kumpiko tärkeämpi, vakionopeussäädin vai ilmastointi?
Tota tuntuu muuten tekevän todella moni. Itse en kyllä kykene, niska jumissa ihan välittömästi. AC on yleensä eco-modella alkujäähdyttelyn jälkeen. ja cruise tosiaan on ainoa asia, joka on rikki nykyisessä kärryssä. Koeajossa toimi viel jotenkuten ja paluumatkalla alko tökkimään loppumatkasta.99 GL kirjoitti:Joo, mutta onko sinusta mukava ajaa pidempää matkaa maantienopeudella ikkunat auki?
Re: Kumpiko tärkeämpi, vakionopeussäädin vai ilmastointi?
Viimeksi eilen taisin avolle mainita että meidän kakkosauto Golf on sitten vika auto ilman ilmastointia.. Siinä kun sunnuntaina ajeli kahden koiran kanssa +27 astetta ikkunat auki ja hiki valuen niin tuli muutaman kerran manattua tuon pakollisen varusteen puuttumista
9-5 Vector wagon A, -02
ex: 9000 Aero -RIP
ex: 9000 Aero -RIP
Re: Kumpiko tärkeämpi, vakionopeussäädin vai ilmastointi?
Kuulun niihin, jotka onnessaan nauttivat Suomen kesän harvoista aurinkopäivistä mielellään kuumassa autossa. Ainoastaan koiran takia välillä olen miettinyt ilmastoinnin mielekkyyttä, mutta saapa nuo ikkunat auki.
Vakkari taasen olis "ihan kiva".
Vakkari taasen olis "ihan kiva".
Derigo Saab ergo sum.
exät 3D 900i vm. 93, 9-3 TiD vm. 99, combi 900i vm. 90
exät 3D 900i vm. 93, 9-3 TiD vm. 99, combi 900i vm. 90
Re: Kumpiko tärkeämpi, vakionopeussäädin vai ilmastointi?
Ilmastointi, ehdottomasti.
Vaikka niitä hellepäiviä onkin näillä leveysasteilla valitettavan vähän, niin ainakin aiemmissa autoissa ilmastoinnista on ollut iso apu huurteen poistossa kosteilla keleillä tai talviaamuisin.
Saabin huurteenpoiston tarpeellisuudesta en tiedä, kun en ole moista autoa vielä talvella ajanutkaan.
Mutta ei sen puoleen: vakionopeuden säädin on kyllä pitkillä reissuilla oikeinkin tarpeellinen kapistus.
Vaikka niitä hellepäiviä onkin näillä leveysasteilla valitettavan vähän, niin ainakin aiemmissa autoissa ilmastoinnista on ollut iso apu huurteen poistossa kosteilla keleillä tai talviaamuisin.
Saabin huurteenpoiston tarpeellisuudesta en tiedä, kun en ole moista autoa vielä talvella ajanutkaan.
Mutta ei sen puoleen: vakionopeuden säädin on kyllä pitkillä reissuilla oikeinkin tarpeellinen kapistus.
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
Re: Kumpiko tärkeämpi, vakionopeussäädin vai ilmastointi?
En pysty päättämään, kumpi on tärkeämpi. On tuskastuttavaa ajaa sellaisella autolla matkaa, missä ei ole vakkaria kun on tottunut sellaiseen. Toisaalta en ole ajanut ilmastoimattomalla autolla pitkään aikaan, mutta muistelen, että kesällä se on aika tuskaista hommaa. Kyllä molemmat pitää autossa olla.
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
Re: Kumpiko tärkeämpi, vakionopeussäädin vai ilmastointi?
Molemmat löytyy, mutta cruise on epäkunnossa. En ole kovin suurella tarmolla sen korjaamiseen jaksanut paneutua, eli arvostan kyllä ilmastoinnin huomattavasti korkeammalle. Aikaisemmin sama juttu, eli ilmastoinnin olen aina pyrkinyt laittamaan kuntoon ja vakkari toimii jos toimii. Nopeuden voi säätää kaasupolkimella mutta kuumannihkeää fiilistä ei poista mikään muu kun AC.
Re: Kumpiko tärkeämpi, vakionopeussäädin vai ilmastointi?
Ilmastointi, kun tulee aika vähän matkaa ajettua..
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Re: Kumpiko tärkeämpi, vakionopeussäädin vai ilmastointi?
Auto ilmastointi ehdottomasti.
Ei ole vakkarista mulle paljon hyötyä ollut.
Tuleee ajeltua lyhyttä ajoa pääosin kaupungissa
Ei ole vakkarista mulle paljon hyötyä ollut.
Tuleee ajeltua lyhyttä ajoa pääosin kaupungissa
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1032
- Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Re: Kumpiko tärkeämpi, vakionopeussäädin vai ilmastointi?
Ilmastoinnin puuttuminen alentaa ajovireyttä.
Vakkarin puuttuminen käy taas kortin päälle.
Edellisessä ei ollut kumpaakaan ja nykyisen ostossa molemmat olivat pakollisia varusteita. Ilmastointi kuitenkin tärkeempi.
Vakkarin puuttuminen käy taas kortin päälle.
Edellisessä ei ollut kumpaakaan ja nykyisen ostossa molemmat olivat pakollisia varusteita. Ilmastointi kuitenkin tärkeempi.
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377